vraag aan een techneut over aansluiten Epson printer

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

vraag aan een techneut over aansluiten Epson printer

Bericht door wil » wo sep 02 2009 2:06 pm

Ik heb nu de Epson 3800 aangesloten via netwerk. Ik print vanaf PC en de Mac via netwerk. Nu de Mac (althans de afd. ICT) problemen heeft met het bedrijfsnetwerk wil ik deze via USB gaan aansluiten. Volgends de handleiding mag er geen netwerkkabel en USB kabel tegelijk aangesloten zijn. Mijn vraag is waarom niet? Gaat de printer dan stuk?
Anders moet ik steeds de juiste kabel gaan aansluiten afhankelijk van welke computer ik wil printen. En dat is me te lastig.
Ik ben absoluut niet technisch, dus voor ik de printer kapot maak vraag ik het maar liever. :wink:
Telefonische helpdesk van Epson blef ik maar in wacht staan voor 0,30 per minuut. :?

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: vraag aan een techneut over aansluiten Epson printer

Bericht door Roelof » wo sep 02 2009 2:18 pm

Ik denk dat ze je zelfs bij de helpdesk van Epson geen duidelijk antwoord zullen geven.
De reden kan van alles zijn, maar waarschijnlijk raakt de besturing van de printer in de war als hij van twee kanten signalen krijgt. (Dat hoeven niet perse printopdrachten te zijn.)
Of hij stuk gaat is een een tweede, maar dat hij het gewoon niet doet, lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » wo sep 02 2009 2:34 pm

Beste Wil,

Staat de PC altijd aan als je vanaf de MAC wil printen?
Zo ja dan laat je de PC als printserver functioneren voor de Epson en
de mac data via de PC en USB verbinding naar de epson gaan.

Groeten, Gijs
PS ik heb zelf geen 3800, ik ken niet de praktische voor/nadelen van netwerk en/of USB verbinding.
Wees blij dat je de keuze hebt: bij vele epson printers is een netwerkverbinding een extra optional.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » wo sep 02 2009 7:55 pm

Of je probeert het hiermee. Zowel de Mac als de PC aansluiten via USB met een print hubje ertussen. (geen eigen ervaring overigens)

Afbeelding

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_ho ... w%3Dsearch
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » wo sep 02 2009 8:16 pm

a90 schreef:Of je probeert het hiermee. Zowel de Mac als de PC aansluiten via USB met een print hubje ertussen. (geen eigen ervaring overigens)

Afbeelding

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_ho ... w%3Dsearch
Dit lijkt mij een mooie oplossing. Ben ik helemaal van de ICT netwerk mafia af.
PC kan niet als printserver dienen. PC's zijn helemaal afgeschermd. Gebruikers kunnen geen software installeren.

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » wo sep 02 2009 8:25 pm

Dus jij zit op kantoor met je eigen spullen te rotzooien als ik het goed begrijp?

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » wo sep 02 2009 8:40 pm

rocksoff schreef:Dus jij zit op kantoor met je eigen spullen te rotzooien als ik het goed begrijp?
Als de door ICT geleverde Mac niet ondersteund wordt door hun helpdesk, moet je toch wat ondernemen. :wink:
Alles wat met de Mac via het netwerk moet, geeft nu problemen. Internet werkt weer wel maar moet regelmatig wachtwoord invoeren vanwege proxyinstellingen, die sinds een paar dagen zijn ingesteld..
Internet wordt beveiligd tegen oneigenlijk gebruik. Zo is radio luisteren via internet niet meer mogelijk gemaakt.

ICT wil dat de Mac stand-alone wordt gebruikt omdat ze niet de kennis hebben voor Mac in het netwerk.
Ik rotzooi dus niet met eigen spullen, maar probeer het spul van de baas voor mij werkbaar te houden.
Laatst gewijzigd door wil op wo sep 02 2009 8:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » wo sep 02 2009 8:42 pm

wil schreef:Als de door ICT geleverde Mac niet ondersteund wordt door hun helpdesk, moet je toch wat ondernemen. :wink:
Ik rotzooi dus niet met eigen spullen, maar probeer het spul van de baas voor mij werkbaar te houden.
Haha die is mooi:

Baas: hier is je Mac
Wil: hij doet het niet
Baas: dat is jou probleem, zoek het uit.

Kijk, dan wordt je vanzelf inventief
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » wo sep 02 2009 8:44 pm

wil schreef:
rocksoff schreef:Dus jij zit op kantoor met je eigen spullen te rotzooien als ik het goed begrijp?
Als de door ICT geleverde Mac niet ondersteund wordt door hun helpdesk, moet je toch wat ondernemen. :wink:
Haha das een goede. Ik ben zelf it manager, dus vroeg me het af.

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » do sep 03 2009 8:57 am

Leve de Mac

haha Mac vindt zelf weer de printer op het netwerk. Zonder enige hulp van helpdesk. We kunnen weer printen. :lol:

Maar ik vind het idee van a90 een goede oplossing. Het printen via netwerk gaat erg traag. Via een USB print hub zal het wel sneller gaan en het ding kost maar ongeveer 30 euro.
Laatst gewijzigd door wil op do sep 03 2009 9:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » do sep 03 2009 9:26 am

Voor wat betreft de lange wachttijd bij Epson, kijk de volgende keer eens op een site als 0900alternatieven.nl; reuze handig! De meeste 0900-nummers kun je doorgaans ook bereiken via een gewoon nummer (bv uit het buitenland) en die nummers staan op die site. Sinds kort moet je je wel eerst registreren om de alternatieve nummers te zien :cry:

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”