Domke F2 "Wax Ware" limited edition - net binnen

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
AEL
Forumlid
Forumlid

Domke F2 "Wax Ware" limited edition - net binnen

Bericht door AEL » wo sep 02 2009 10:53 pm

Kreeg vanavond via Knijn deze tas binnen. Heb deze om twee redenen besteld:

1) Bij een shoot waar je vaak lenzen moet wisselen is mijn Kata R103 (of welke andere rugzak dan ook) niet handig.. Constant een oppervlak zoeken (soms is dat de grond, maar bij beperkte ruimte moet je daar al helemaal niet aan denken) en niet staand kunnen wisselen. Had dus een nieuwe "cargo bag" nodig die tevens het probleem met de rugzak moest oplossen

2) Ik heb uitstekende ervaringen met de Domke F-6 "LITTLE BIT SMALLER BAG" als super-anonieme walk-around tas. De doorslag gaf een verblijf in New York vorig jaar waarbij ik niet het gevoel had dat mijn tas "ge-eyeballed" werd, ook niet op vage plekken en ditto tijdstippen. D300/MB-D10 + 18-200VR + 50mm f/1.8 + SB400 + streetguides, etc.. Het paste prima en met de lens naar beneden en de flap erover kon ik snel schieten en daarna de camera weer opbergen.

De "wash ware"-look zorgt ervoor dat de F2 nog steeds aan #2 voldoet, ook al is deze tas iets breder door de zijvakken. Echter.. gaat de F2 ook aan de "cargo eis" van #1 voldoen? De tas staat uitgepakt naast me, ik kijk ernaar maar twijfel sterk. Ga zometeen eens wat lenzen erin jassen en kijken of het allemaal past.

De andere tas die ik op het oog had was de Kata SB907 (of de iets kleinere 904). De 907 voldoet absoluut aan de "cargo eis" maar is toch net wat minder anoniem dan een Domke tas. Qua built-quality ben ik een absolute Kata fan. De gebruikte materialen en degelijk (ook van ritsen en voeringen bijvoorbeeld) zijn oer- en oerdegelijk.

Enfin, indien er mensen zijn die toevallig ook naar Domke aan het kijken zijn, of misschien zelfs de F2 op het oog hebben, dan hoor ik het graag.

Groet,

Arjan
D700 - AF-S 24-70 mm/F 2,8 G ED - AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Domke F2 "Wax Ware" limited edition - net binnen

Bericht door Patrick » do sep 03 2009 12:24 am

Ik had nog nooit van het merk gehoord. Goedkoop zijn ze niet...

Deze neem ik aan: http://www.tiffen.com/displayproduct.ht ... um=700-02B
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

AEL
Forumlid
Forumlid

Bericht door AEL » do sep 03 2009 12:56 am

Yep, dat is het origineel. Dit is de wax-ware uitvoering:

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... brown.html

Goedkoop zijn ze inderdaad niet, maar je voelt gelijk dat het tassen "voor je leven" zijn. Echt zeer robuust. Volgens mij is het meer een pro-merk dan een consumentenmerk, zeker in de US. Ze bestaan al behoorlijk lang.
D700 - AF-S 24-70 mm/F 2,8 G ED - AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Goedkoop

Bericht door gijs sandberg » do sep 03 2009 1:07 am

Vergeleken met de originele Billingham's valt de prijs wel mee.
Ik heb de tassen niet zelf vergeleken.
Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do sep 03 2009 6:25 am

De meeste Domke's zijn van canvas. En dat heeft een groot voordeel ten opzichte van de meeste kunststof tassen: canvas trekt geen stof aan, het is anti-statisch.

Ook redelijk anoniem, de Lowepro Classified heeft ongeveer dezelfde aanschafprijs.

http://home.kpn.nl/braak117/Aanschaf%20 ... rugzak.pdf

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » do apr 22 2010 7:58 pm

Arjan,

Ik heb nu een week of drie de Domke F2 Wax-wear brown (via Konijnenberg) in gebruik en dat bevalt prima!
Ik vervoer er een D300 met MB-D10 en de Nikkor 24-70mm als standaard combi in, liggend op zijn kant, (met de grip naar boven) en naast het inzetvak.
Daarbij in het inzetvak een 10-20mm Sigma, de Nikkor 70-300mm VR, een Nikkor 50mm en de SB800 met diffusor er op in het hoofdvak.
Past makkelijk!
In de voor-vakken een grijskaart, mapje geheugenkaartjes, Pola filter in z'n doosje en in het tweede voorvak de nodige snoertjes en het flitservoetje van de SB800.
Één zijvak bevat nog wat los spul, lensdoekjes, twee maal lenspen (klein en groot), lensdop en bodydop etc.) is nog niet een kwart gevuld...
Het andere zijvak gebruik ik alleen voor de korte draagriem en wat "handig" spul als klitbandriempjes.
Bovenop (tussen de lussen van de schouderriem) past eventueel nog een monopod wanneer ik die bij me heb.
Ben er nu drie middagen mee opuit geweest en moet zeggen: het draagt prima, ondanks het forse gewicht.
Zeker in stadswandelingen is het een heerlijk ding. Snel je objectieven bij de hand als je wilt en toch niet al te opvallend.
Voor de langere wandelingen in de natuur,waarbij je uren aaneen gaat lopen is dit niet ideaal, dan is een echte rugzak toch wel comfortabeler.
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”