Beste leden,
Vanavond/vannacht ga ik voor het eerst foto's nemen in een club/discotheek.
Nu heb ik alleen de volgende vraag:.
Ik heb geen extra lensen, flitsers, filters en dergelijke.
Wat adviseren jullie mij om toch kwaliteit foto's te nemen/neer te zetten.
Ik heb een tip van een collega van mij gekregen met betrekking het nemen van foto's met de standaard flitser,
deze heeft mij verteld om een plastic wit bekertje te nemen, kapot te knippen en deze voor je flitser te hangen, hierdoor krijg je niet die witte waas/strepen.
Maar verder wat is de beste optie kwa iso hoogte, en dichtheid van de lens... sluitertijd etc.
Als jullie wat info/tips/tricks hebben verneem ik ze graag.
M.v.g.,
^K
[D60] Nacht Fotografie zonder extra's.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: [D60] Nacht Fotografie zonder extra's.
Dit plastic bekertje werkt dan natuurlijk als diffuser.. Slim, maar ik betwijfel of ik het er prof uit vind zien wanneer je in een club loopt.
- Cees
- Forumlid
In plaats van een plastic bekertje kun je beter een ouderwets doorzichtig filmroldoosje gebruiken. Is al een aantal malen beschreven op dit forum. Meestal gratis verkrijgbaar bij fotozaak of Hema.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: witte waas/strepen
Broodje aap.
Diffusie helpt niet in grote ruimtes, de wanden/plafonds zijn te ver weg, zeker met een on-board flitser.
Als het serieus donker is kom je met een kitlens niet ver: compositie en scherpstelling zijn problematisch.
Groeten, Gijs
Diffusie helpt niet in grote ruimtes, de wanden/plafonds zijn te ver weg, zeker met een on-board flitser.
Als het serieus donker is kom je met een kitlens niet ver: compositie en scherpstelling zijn problematisch.
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op vr sep 04 2009 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Neem eens een kijkje op deze site: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1332317
Groetjes Karin
Groetjes Karin