Vieuw NX laat verkeerde thumbnails zien

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
renecita

Vieuw NX laat verkeerde thumbnails zien

Bericht door renecita » zo sep 06 2009 7:42 am

Heb iets ineens iets geks met ViewNX wat me aardig op het verkeerde been zette: ineens laat het programma de verkeerde foto's zien. Bijvoorbeeld een aantal foto's van de vakantie in 2008 in het mapje van de vakantie van 2007. Als ik de foto's echter open (in view NX of welk programma dan ook) dan blijkt het toch gewoon een foto van de vakantie in 2008 te zijn. Het windows venster laat wel alles goed zien. Nog gekker: als je hem op image viewer zet, heb je boven het verkeerde beeld en onder het juiste... Ik dacht bij mezelf: morgen na het opstarten zal het wel opgelost zijn, maar dat is niet zo. Iemand een idee?

Renee

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Vieuw NX laat verkeerde thumbnails zien

Bericht door Marten » zo sep 06 2009 7:50 am

Wis je cache eens. (Bewerken, opties, algemeen)
Misschien helpt dat.

renecita

Bericht door renecita » zo sep 06 2009 7:59 am

Marten schreef:Wis je cache eens. (Bewerken, opties, algemeen)
Misschien helpt dat.
Natuurlijk... had ik zelf eigenlijk moeten bedenken. Ben er ondertussen wel achter waarom het waarschijnlijk ontstaan is (en wellicht weer gaat ontstaan): tussen de twee vakanties heb ik mijn D50 verkocht en een D300 gekocht. De foto's van beide vakanties vallen toevallig in precies dezelfde range wat nummering betreft. Ik behoud altijd de nummering en nadat ik de foto bewerkt heb, verandering ik de eerste DSC in de naam van het toestel...

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo sep 06 2009 2:39 pm

renecita schreef:Ik behoud altijd de nummering en nadat ik de foto bewerkt heb, verandering ik de eerste DSC in de naam van het toestel...
Met de D300 kun je dat DSC ook veranderen in iets anders, weliswaar maar drie karakters, maar dan kun je er toch iets anders van maken, ook als je met de D300 de klok rond bent geweest.
Zie blz 260 van de handleiding.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

renecita

Bericht door renecita » zo sep 06 2009 4:44 pm

Roelof schreef:Met de D300 kun je dat DSC ook veranderen in iets anders, weliswaar maar drie karakters, maar dan kun je er toch iets anders van maken, ook als je met de D300 de klok rond bent geweest.
Zie blz 260 van de handleiding.
Ja, heb ik al gedaan, omdat ik inderdaad op de DSC_9999 uitgekomen was. Meer foto´s dan met de D50, dus dubbelingen zal ik niet meer krijgen. :D Heb het nu omgezet in DSD_xxxx en dan verander ik dat na bewerking in D300_1xxxx. Heb het even uitgezocht, maar ik heb met kopieren naar mijn externe HD gelukkig geen D50 foto's overschreven, had ook zomaar gekund.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo sep 06 2009 5:06 pm

Je kan beter de namen van de foto's laten wijzigen bij het importeren. Mijn foto's heten standaard PP_yyyymmdd_hhmmss.NEF, dus de dag en de tijd is mijn naam. :idea:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”