rallysprint Amsterdam.

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
jais
Forumlid
Forumlid

rallysprint Amsterdam.

Bericht door jais » ma sep 07 2009 7:13 pm

foto's van de dit weekend verreden rallysprint in Amsterdam.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
nikon d90+16-85vr+70-300vr.

Mark Verheijen

Re: rallysprint Amsterdam.

Bericht door Mark Verheijen » ma sep 07 2009 7:42 pm

Je hebt er vast je best op gedaan, maar ik vind ze niet goed genoeg voor in beoordelingen. Met name de achtergronden storen me; ik vind ze te druk.

Carloss

Bericht door Carloss » di sep 08 2009 3:34 am

Ik vind foto 3 en foto 4 goed gelukt! Achtergrond stoort totaal niet, aangezien het om een straat evenement gaat..
Het enige jammere is wel die mensen op de achtergrond bij foto 3.

Ik vind ze goed gelukt!

Ome Robert

Bericht door Ome Robert » di sep 08 2009 9:10 am

Ik mocht willen dat ik zulke platen kon maken... Foto 3 is m.i. prima en 4 is goed te doen.

Wat de "drukte" betreft.. Het zijn geen natuurfoto`s met een eik op de achtergrond. Vind publiek en reclameborden erbij horen.

Ga zo door!

Robert

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di sep 08 2009 9:28 am

Beetje jammer dat je op 3 foto's de auto in zijn kont kijkt.
op foto 1 mis ik snelheid en scherpte
op foto 3 en 4 zit iig de snelheid erin.
foto 2 vind ik de minste van de serie.
probeer volgende keer eens meerdere sluitertijden.
alsmede verschillende standpunten als je erbij kan komen [ plaats ]
last but not least; hou je camera eens schuin ipv recht. [ wel even letten welke achtergrond je hebt...een gebouw schuin kan maar is meestal wat raar ]
hierdoor gaat een een auto dus al automatisch heuveltje op of af waardoor het plaatje wat dynamischer wordt.

deze achtergronden storen mij niet daar het hier om een straatrally gaat......
of je moet toevallig een mooie bos/bomen partij in de buurt hebben ?? dat kan redelijk veel snelheid meegeven aan je foto's

keep it up

Arend

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di sep 08 2009 6:10 pm

Nadeel van 1 en 4 is dat er weinig snelheid in zit (de beweging van de auto zit net op het dooie punt) daardoor is de achtergrond scherp en zichtbaar en dat leidt af in deze foto’s, omdat de achtergrond rommelig is. Lagere sluitertijden zal hier ook niet echt helpen.
Want 2 en 3 (vooral) zijn beter! Auto zit nog niet op het dooie punt maar schuift nog mooi van links naar rechts door het beeld.

2 Had nog meer ingezoomt kunnen worden, geeft dan het gevoel dat je er dichtbij staat!

1 zou mischien nog spannender kunnen worden door je camera echt op de grond te houden!
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Robin » di sep 08 2009 9:43 pm

Balen heb ik dit net weer gemist :evil: :evil:
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

jais
Forumlid
Forumlid

Bericht door jais » wo sep 09 2009 9:27 am

allemaal bedankt voor jullie reactie.
de rommelige achtergronden kan ik ook weinig aan doen het hele evenement werd op een industrie terrein verreden.
wat betreft de sluitertijden ,op foto 4 heb ik een sluitertijd van 1/80ste gebruikt als je nog lager gaat zitten word het wel erg moeilijk om de foto's scherp te houden.
wat betreft het hoge standpunt op foto 1 hebben jullie helemaal gelijk maar het stond hier al 3rijen dik dus heb ik mijn trapje gebruikt en over de mensen heen gefotografeerd.
voor degene die het zelf is willen proberen,op 18 en 19 september is de hellendoornrally deze word verreden in het buitengebied van hellendoorn en rijssen.dus mooiere achtergronden.ik zal wel weer een paar foto's plaatsen na de rally.
nikon d90+16-85vr+70-300vr.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”