Vissers fotograferen is niet echt heel spannend, dus je moet hard werken om er wat van te maken... Ik heb geprobeerd de hele dag een beetje te vangen. De beste manier om het sfeertje te proeven is de slideshow op m'n Photobucket site te bekijken:
http://s238.photobucket.com/albums/ff19 ... en%202009/
Een selectie zal ik ook hier plaatsen.
1. Zo voert men tegenwoordig heel nauwkeurig...

2. Men mocht hier met een katapult werken, wat normaal verboden is omdat het gezien wordt als een wapen. Zal je altijd zien dat er juist dan een vis aanbijt. Je mond heb je altijd bij je...

3. Zuid-Afrikaan die het wel lekker weer vindt.

4. Zuid-Afrikaan die het maar bar koud vindt.

5. Deze Nederlandse had bij een goede score op zondag wereldkampioen kunnen worden. Is duidelijk niet gelukt...

6. Eigenlijk moet je als visser drie handen hebben.

7. Deze Spaanse meneer had mondhoeken die ineens wel heel erg dicht bij z'n oren te vinden waren. Terecht: hij was de dagwinnaar.

8. Wat valt het licht mooi om onze Spaanse vriend heen!

9. De uiteindelijke wereldkampioen. Een volslagen outsider uit Rusland. Toevallig (??) had ik een hele serie van hem gemaakt om dat ik z'n hengeltoppen zo mooi lagen, wat ik goed vond werken in de compositie.

10. Het zijn net gewone mensen. Even een patatje na afloop. Aardige man trouwens.

11. Onze Zuid-Afrikanen scoorden dan wellicht geen hoge ogen, lol hadden ze er wel in. Verder een altijd leuk klassieke fotograafje fotograferen tijdens zijn werk.

12. Mannen weg, kids direct zelf proberen.

13. En niet onsuccesvol ook!

14. .... en toen was het over en uit...

Benieuwd wat Ronald (rbfoto.nl)ervan gebrouwen heeft; die was er ook.