Lensfout Coolpix S10
Lensfout Coolpix S10
Hallo allemaal,
Ik heb een weinig gebruikte S10 (1700 fotoos) die zonder gevallen te zijn of wat dan ook op lensfout gaat. de camera is dan niet meer aan of uit te krijgen. Ik weet dat je de camera ook aan kunt zetten door op het play knopje te drukken dan krijg je meteen je fotoos op het lcd scherm te zien. Als hij dus niets meer doet en je haalt de batterij er uit en stopt die er weer in en je drukt op dat play knopje voor een paar seconden krijg je dus een foto op het lcd scherm. Als je er dan nog een keer op drukt komt de camera wel in de foto mode en kun je weer fotograferen. Dan kun je de camera gewoon weer uit zetten en soms ook weer een tijdje op de normale manier aanzetten en dan is het weer lensfout en begint het verhaal weer van voren af aan. Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor???? Software kwestie???
Groeten en bedankt.
Ik heb een weinig gebruikte S10 (1700 fotoos) die zonder gevallen te zijn of wat dan ook op lensfout gaat. de camera is dan niet meer aan of uit te krijgen. Ik weet dat je de camera ook aan kunt zetten door op het play knopje te drukken dan krijg je meteen je fotoos op het lcd scherm te zien. Als hij dus niets meer doet en je haalt de batterij er uit en stopt die er weer in en je drukt op dat play knopje voor een paar seconden krijg je dus een foto op het lcd scherm. Als je er dan nog een keer op drukt komt de camera wel in de foto mode en kun je weer fotograferen. Dan kun je de camera gewoon weer uit zetten en soms ook weer een tijdje op de normale manier aanzetten en dan is het weer lensfout en begint het verhaal weer van voren af aan. Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor???? Software kwestie???
Groeten en bedankt.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Lensfout Coolpix S10
Beste F,
Welkom op dit forum van Nikon liefhebbers.
Jouw beschrijving duidt op een hardware-fout.
Ik zou NIkon Dublin of Beverwijk contacten.
Voor telefoonnummers: zie http://www.nikon.nl en http://www.nikonservice.nl .
Groeten, Gijs
Welkom op dit forum van Nikon liefhebbers.
Jouw beschrijving duidt op een hardware-fout.
Ik zou NIkon Dublin of Beverwijk contacten.
Voor telefoonnummers: zie http://www.nikon.nl en http://www.nikonservice.nl .
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op wo sep 09 2009 3:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hoi Gijs, ik lees nu voor de tweede keer het advies om Nikon Dublin te contacten. Is er een speciale reden om juist Nikon in Dublin te benaderen? Ik snap het even niet. 

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ook een keer gehad, zonder dat de camera gevallen was.
Mijn camera was in mijn spijkerbroek per ongeluk een keer "aan" gegaan. Daar waar je soms de uitschuivende lensgroep als krik kunt gebruiken, ging dat mis in m'n spijkerbroek. De motor die de lens moet uitschuiven was totaal naar de Fillistijnen. Vervangen is veelal duurder dan een nieuwe camera.
Mijn camera was in mijn spijkerbroek per ongeluk een keer "aan" gegaan. Daar waar je soms de uitschuivende lensgroep als krik kunt gebruiken, ging dat mis in m'n spijkerbroek. De motor die de lens moet uitschuiven was totaal naar de Fillistijnen. Vervangen is veelal duurder dan een nieuwe camera.
- gijs sandberg
- Clublid
J,joepert schreef:Hoi Gijs, ik lees nu voor de tweede keer het advies om Nikon Dublin te contacten. Is er een speciale reden om juist Nikon in Dublin te benaderen? Ik snap het even niet.
Ja, in Dublin zitten de Nikon kenners die evt. bedieningsfouten uit geheel Europa verzamelen (grapje)
Je kan naar believen (en haast) bellen en mailen.
Zelfs mijn e-mail vragen worden meestal binnen enkele dagen beantwoord, en reken maar dat ik soms gekke dingen vraag.
De experts in Beverwijk zijn prima, maar in Dublin wordt men betaald om dit soort vragen te beantwoorden en evt naar Beverwijk te verwijzen als het om een hardwarefout lijkt te gaan.
Dit niets ten nadele over de mensen in Beverwijk en omgeving (grapje).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Oke mensen bedankt, als het een hardware fout is dan moet ik er maar mee leven want repareren is vast en zeker weer een dure grap. Wat betreft in de broek aangaan is geen probleem met een S10 want de lensgroepen zitten intern
Groeten M

Groeten M
OK, weer wat geleerd. Dank!gijs sandberg schreef:J,joepert schreef:Hoi Gijs, ik lees nu voor de tweede keer het advies om Nikon Dublin te contacten. Is er een speciale reden om juist Nikon in Dublin te benaderen? Ik snap het even niet.
Ja, in Dublin zitten de Nikon kenners die evt. bedieningsfouten uit geheel Europa verzamelen (grapje)
Je kan naar believen (en haast) bellen en mailen.
Zelfs mijn e-mail vragen worden meestal binnen enkele dagen beantwoord, en reken maar dat ik soms gekke dingen vraag.
De experts in Beverwijk zijn prima, maar in Dublin wordt men betaald om dit soort vragen te beantwoorden en evt naar Beverwijk te verwijzen als het om een hardwarefout lijkt te gaan.
Dit niets ten nadele over de mensen in Beverwijk en omgeving (grapje).
Groeten, Gijs
Groeten, Joep
- gijs sandberg
- Clublid
Beste Joep,
Ik citeerde alleen ruwweg wat ik bij een eerdere gelegenheid al in ons clubblad schreef...
Groeten, Gijs
Ik citeerde alleen ruwweg wat ik bij een eerdere gelegenheid al in ons clubblad schreef...
Groeten, Gijs
Dan heb ik het toch niet goed genoeg gelezen en/of opgeslagen
(of het was een clubblad van meer dan een jaar geleden).

- gijs sandberg
- Clublid
Clubblad 21-3 winter 2008/9 pg 20: Advies van Nikon.
Hmmm WInter 2008/09: verbouwing aan mijn huis, zoon gekregen, tijdelijk verhuisd (i.v.m. verbouwing). Goede kans dat dat blad niet de aandacht heeft gekregen die het verdiende
. Thanks voor de reminder dus.

Hoi Allemaal,
Ook ik krijg af en toe de melding lensfout bij mijn coolpix S10, en ik kan dan helemaal niets meer met de camera.
De batterij moet er uitgehaald worden om hem uit te zetten. Heel soms lukt het mij dat ik dan na een tijdje toch weer foto's kan maken, maar leuk is het natuurlijk niet.
Graag zou ik willen weten hoe het afgelopen is met de camera's die naar Beverwijk zijn gegaan, zijn ze nu weer helemaal in orde? Want als dat zo is, dan is de reis in elk geval niet tevergeefs!
Bedankt alvast voor jullie reactie.
groetjes,
Elisa
Ook ik krijg af en toe de melding lensfout bij mijn coolpix S10, en ik kan dan helemaal niets meer met de camera.
De batterij moet er uitgehaald worden om hem uit te zetten. Heel soms lukt het mij dat ik dan na een tijdje toch weer foto's kan maken, maar leuk is het natuurlijk niet.
Graag zou ik willen weten hoe het afgelopen is met de camera's die naar Beverwijk zijn gegaan, zijn ze nu weer helemaal in orde? Want als dat zo is, dan is de reis in elk geval niet tevergeefs!
Bedankt alvast voor jullie reactie.
groetjes,
Elisa
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi Elisa
welkom op dit forum.
De Topic Starter heeft op dit forum slechts 2 berichten geplaatst en in zijn laatste reactie staat (zie hierboven)
Oke mensen bedankt, als het een hardware fout is dan moet ik er maar mee leven want repareren is vast en zeker weer een dure grap.
Hij heeft het advies van Gijs dus niet opgevolgd.
welkom op dit forum.
De Topic Starter heeft op dit forum slechts 2 berichten geplaatst en in zijn laatste reactie staat (zie hierboven)
Oke mensen bedankt, als het een hardware fout is dan moet ik er maar mee leven want repareren is vast en zeker weer een dure grap.
Inderdaad de fout is zeer kostbaar, duurder dan de camera gekost heeft. Ik ga dus ook voor een ander camera kijken. Héél jammer, maar het is niet anders.Hans Braakhuis schreef:Hoi Elisa
welkom op dit forum.
Nu een goed vervanger vinden, in elk geval een camera die langer meegaat dan 2 1/2 jaar!
-
- Forumlid
Jammer, het is zo'n tof altijd-bij-je-wegduw-toestelletje voor in je binnenzak.
Ze zijn nog 2-e hands te koop, vorig jaar op marktplaats een opgepikt.
Ze zijn nog 2-e hands te koop, vorig jaar op marktplaats een opgepikt.