5 minuten

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ruud.zwakenberg

5 minuten

Bericht door ruud.zwakenberg » wo sep 09 2009 8:44 pm

Ben zelf een fan van mooie zonsondergangen, vanavond kleurde de lucht even helemaal oranje, ben snel naar buitengelopen met de camera om onderstaande plaatje te schieten. Met de 50mm op f/4, ISO 400, 1/60ste. -2,0 LW, de Nikon D40 maakt het veel te licht.

Afbeelding

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: 5 minuten

Bericht door M.Oorthuis » do sep 10 2009 9:04 am

ruud.zwakenberg schreef:Ben zelf een fan van mooie zonsondergangen, vanavond kleurde de lucht even helemaal oranje
Ik zie nergens oranje ik zie alleen blauw en paars. De kleuren zijn mooi, maar ik vind de foto verder verre van boeiend.
ruud.zwakenberg schreef: Met de 50mm op f/4, ISO 400, 1/60ste. -2,0 LW, de Nikon D40 maakt het veel te licht.

Afbeelding
Zet dan je camera op f/8 en 1/60e. Als je D40 het te licht maakt waarom gebruik je dan de automatische instellingen??
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do sep 10 2009 9:15 am

Ik zie duidelijk toch ook oranje/roze aangelichte wolken, van wat de TS wellicht bedoeld.

Met de verdere gegevens als -2,0 LW wordt denk ik een belichtingscorrectie bedoeld. Dat zou moeten kunnen onder een automatische belichtingsregeling. Nog te licht, dan verder corrigeren of met de hand instellen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Laura
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Laura » do sep 17 2009 4:00 pm

Wow, mooi kleurverloop zeg!

Marco

Bericht door Marco » do sep 17 2009 5:25 pm

Wow, mooie artifacten !

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » do sep 17 2009 6:04 pm

Ik zit naar je foto te kijken op m'n laptop. Nadeel daarvan is dat de schermqualiteit "soso" is. Maar wat ik zie is erg fraai.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » do sep 17 2009 6:30 pm

Ik krijg van Photobucket geen mooie foto's, ik heb hem opnieuw geplaatst via Flickr.com, de JPEG artifacten zijn in ieder geval weg.

Afbeelding

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » do sep 17 2009 7:35 pm

Mooie foto hoor.
Inderdaad nogal een verschil. Waar je bij photobucket op moet letten is dat de foto die je uploadt al het juiste formaat heeft zodat photobucket er niets meer aan gaat veranderen, anders wordt het inderdaad een zooitje.
Belichting is bij dit soort foto's natuurlijk cruciaal. Ik weet niet hoe je het beter zou moeten doen, maar het kán volgens mij nog meer oranje...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”