5 minuten
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: 5 minuten
Ik zie nergens oranje ik zie alleen blauw en paars. De kleuren zijn mooi, maar ik vind de foto verder verre van boeiend.ruud.zwakenberg schreef:Ben zelf een fan van mooie zonsondergangen, vanavond kleurde de lucht even helemaal oranje
Zet dan je camera op f/8 en 1/60e. Als je D40 het te licht maakt waarom gebruik je dan de automatische instellingen??ruud.zwakenberg schreef: Met de 50mm op f/4, ISO 400, 1/60ste. -2,0 LW, de Nikon D40 maakt het veel te licht.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik zie duidelijk toch ook oranje/roze aangelichte wolken, van wat de TS wellicht bedoeld.
Met de verdere gegevens als -2,0 LW wordt denk ik een belichtingscorrectie bedoeld. Dat zou moeten kunnen onder een automatische belichtingsregeling. Nog te licht, dan verder corrigeren of met de hand instellen.
Met de verdere gegevens als -2,0 LW wordt denk ik een belichtingscorrectie bedoeld. Dat zou moeten kunnen onder een automatische belichtingsregeling. Nog te licht, dan verder corrigeren of met de hand instellen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik zit naar je foto te kijken op m'n laptop. Nadeel daarvan is dat de schermqualiteit "soso" is. Maar wat ik zie is erg fraai.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Ik krijg van Photobucket geen mooie foto's, ik heb hem opnieuw geplaatst via Flickr.com, de JPEG artifacten zijn in ieder geval weg.

Mooie foto hoor.
Inderdaad nogal een verschil. Waar je bij photobucket op moet letten is dat de foto die je uploadt al het juiste formaat heeft zodat photobucket er niets meer aan gaat veranderen, anders wordt het inderdaad een zooitje.
Belichting is bij dit soort foto's natuurlijk cruciaal. Ik weet niet hoe je het beter zou moeten doen, maar het kán volgens mij nog meer oranje...
Inderdaad nogal een verschil. Waar je bij photobucket op moet letten is dat de foto die je uploadt al het juiste formaat heeft zodat photobucket er niets meer aan gaat veranderen, anders wordt het inderdaad een zooitje.
Belichting is bij dit soort foto's natuurlijk cruciaal. Ik weet niet hoe je het beter zou moeten doen, maar het kán volgens mij nog meer oranje...