exif gegevens
- paulg
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
exif gegevens
Hoe kan ik de exif gegevens van een geplaatste foto zichtbaar maken op het forum? moeten de bekijkers ervan naar de foto op internet gaan( in mijn geval flickr)
plak ik ze in de tekst of kan ik ze samen met de foto plaatsen en als iemand de gegevens wilt zien met de rechtermuisknop ff klikt?
hoe doen we dat hier?
groet Paulg
plak ik ze in de tekst of kan ik ze samen met de foto plaatsen en als iemand de gegevens wilt zien met de rechtermuisknop ff klikt?
hoe doen we dat hier?
groet Paulg
D7000, D80 met grip, af nikkor 28-85mm 3.5-4.5, tamron70-300 f4-5,6 DI VC usd, tamron 17-50 2.8 ,cokin P, Lensbaby Composer. sb 700,sb 24 nikon f2,8 macro 60mm
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Re: exif gegevens
Het eenvoudigst is als ze gewoon in je foto staan. Veel bezoekers van het forum hebben wel een tooltje in hun browser geïnstalleerd om die gegevens te tonen. Tooltjes als IExif of Opanda zijn bekende namen.
Aan jou de taak om de gegevens in de file te laten staan. En dan moet de site waarheen je upload het ook nog laten staan.
Er zijn daarnaast ook mensen die het onder de foto zetten, maar dat is veel werk en ziet er minder prettig uit naar mijn idee.
Aan jou de taak om de gegevens in de file te laten staan. En dan moet de site waarheen je upload het ook nog laten staan.
Er zijn daarnaast ook mensen die het onder de foto zetten, maar dat is veel werk en ziet er minder prettig uit naar mijn idee.
Gebruikt dit topic ook maar om een exif vraag te stellen..(excuse moi TS) Hoe kun je de exif gegevens makkelijk wissen/deleten ? Als ze de foto nu opslaan en bij eigenschappen kijken zie je de exif gegevens, maar in sommige gevallen heb ik dit liever niet , hoe kan ik dat voorkomen?
Sportieve groet,
Dave
Sportieve groet,
Dave
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dit heet draadje pikkendavieson schreef:Gebruikt dit topic ook maar om een exif vraag te stellen..(excuse moi TS) Hoe kun je de exif gegevens makkelijk wissen/deleten ? Als ze de foto nu opslaan en bij eigenschappen kijken zie je de exif gegevens, maar in sommige gevallen heb ik dit liever niet , hoe kan ik dat voorkomen?
Sportieve groet,
Dave

Dus eigen draadje openen.... :mrgreen: maar omdat je zo vriendelijk groet

http://www.download3k.com/Photo-Graphic ... mover.html
- Léon Obers
- Forumlid
Nou ja, het is zodanig gerelateerd aan de vraag van de topic starter en past in het verlengde van diens vraag, dat het eigenlijk prettiger en wenselijker is dat juist in dezelfde draad te behandelen.Brenzef schreef: Dit heet draadje pikken![]()
Dus eigen draadje openen.... :mrgreen: maar omdat je zo vriendelijk groet![]()
![]()
De een wil het laten zien, de ander juist niet.

Als je de beelden in Photoshop bewerkt heb je ergens een optie om de EXIF tags te negeren.
Met "Save for web" worden ze in ieder geval uit het bestand gehouden.
Bij andere beeldbewerkingspakketten zal het wellicht weinig anders zijn.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- gijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dave,
In de gratis Nikon ViewNX software kan je bij conversie specificeren of je EXIF/IPTC/Kleurdefinitie wilt verwijderen.
Groeen, Gijs
In de gratis Nikon ViewNX software kan je bij conversie specificeren of je EXIF/IPTC/Kleurdefinitie wilt verwijderen.
Groeen, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
exiftool is zeer bruikbaar om echt alle EXIF eruit te gooien.
http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/
exiftool -all= image.jpg
http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/
exiftool -all= image.jpg
Oke thanks voor 't snelle antwoorden allen
Denk dat ik 't maar via nikon viewnx ga doen, aangezien ik dit al op de pc heb staan.

- paulg
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
het is duidelijk, bedankt voor de reactie!Patrick schreef:Het eenvoudigst is als ze gewoon in je foto staan. Veel bezoekers van het forum hebben wel een tooltje in hun browser geïnstalleerd om die gegevens te tonen. Tooltjes als IExif of Opanda zijn bekende namen.
Gr Paulg
D7000, D80 met grip, af nikkor 28-85mm 3.5-4.5, tamron70-300 f4-5,6 DI VC usd, tamron 17-50 2.8 ,cokin P, Lensbaby Composer. sb 700,sb 24 nikon f2,8 macro 60mm