Prinsjesdag

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
ruud.zwakenberg

Prinsjesdag

Bericht door ruud.zwakenberg » wo sep 16 2009 9:30 pm

Kwam vanavond thuis, legde de krant op de keukentafel en schonk mezelf een espressootje in.

Het FD is een roze krant, moeilijk om exact weer te geven, heb de foto espres wat blauwig gemaakt, volgens mij is dat wel te zien aan het espresso kopje.

Nikon D40, 50mm, f2.8, 1/30ste iso 200
Afbeelding

Ree
Forumlid
Forumlid

Re: Prinsjesdag

Bericht door Ree » wo sep 16 2009 9:39 pm

Ik zie:
Een verkeerde witbalans,
Een vreemde compositie (kopje dat raar afgesneden wordt),
Twee overbelichte plekken.

Sorry, deze foto doet het niet voor mij...
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » wo sep 16 2009 9:51 pm

Ree,

Je hebt wel een punt, de foto hieronder ligt dichter bij het origineel, maar zo vind ik hem nogal saai.

Nu ja, het was maar een probeerseltje.

Afbeelding

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo sep 16 2009 10:15 pm

Echt spannend of spectaculair zal het onderwerp zo denk ik niet worden, al heb ik iets dergelijks wel eens gezien in reclame voor een regionaal dagblad. Maar toen stond er naast aan kop koffie ook nog een ontbijtje (dat was de boodschap, de krant hoort bij je ontbijt) en viel er zonlicht naarbinnen via een raam, wat het geheel een frisse, heldere indruk gaf. Foto 2 komt overigens wel 'echter' over dan 1, die is zo onnatuurlijk... Als ik moest kiezen zou het 2 zijn.

PS: Ik zou ook eens gaan klagen bij de bezorging als je krant zo wordt afgeleverd.... :shock:
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”