Goede set?
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Goede set?
http://www.fotobooms.nl/info.php?id=5234
Nikon D90 + 18-105 VR €900
en dan evt later de 70-300mm tele zoom?
Was vandaag een school fotograaf op mijn werk, en die had een nikon dus die heb ik ff aangesproken en gaf mij dit als tip.
Hij zegt dat ik gewoon beter de D90 kan doen ipv overwegen naar een D300 hij zegt ook vanwege grote prijsverschil en wat ik ermee doe. Hij zegt met de D90 kan je heel veel en bijna net zoveel als de D300
Nikon D90 + 18-105 VR €900
en dan evt later de 70-300mm tele zoom?
Was vandaag een school fotograaf op mijn werk, en die had een nikon dus die heb ik ff aangesproken en gaf mij dit als tip.
Hij zegt dat ik gewoon beter de D90 kan doen ipv overwegen naar een D300 hij zegt ook vanwege grote prijsverschil en wat ik ermee doe. Hij zegt met de D90 kan je heel veel en bijna net zoveel als de D300
Groetjes Maaike en Dogs
Nikon D90- Nikon 18-105mm VR- Nikon 70-300mm VR Nikon 50mm 1.8D Sigma 10-20mm
- Cees
- Forumlid
Re: Goede set?
Absoluut goede set. Zou voor de prijs even naar Tweakers gaan. http://tweakers.net/pricewatch/222259/n ... 0-kit.html
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Kijk eens naar de verschillen:
http://home.kpn.nl/braak117/camera%20overzicht.xls
Je oudere objectieven werken niet met AF op de D3000, 5000, 40, en 60. Wel op een D90.
De grootste vooruitgang zit in de betere "minder ruis" sensor en het feit dat vaak gebruikte functies direct met een knopje aan te sturen zijn.
Het genoemde objectief is ietsjes beter dan de objectieven die je al hebt. Weer een maat beter is een 16-85 VR. En daar past ook de 70-300 VR naast.
Je oudere objectieven werken niet met AF op de D3000, 5000, 40, en 60. Wel op een D90.
De grootste vooruitgang zit in de betere "minder ruis" sensor en het feit dat vaak gebruikte functies direct met een knopje aan te sturen zijn.
Het genoemde objectief is ietsjes beter dan de objectieven die je al hebt. Weer een maat beter is een 16-85 VR. En daar past ook de 70-300 VR naast.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Mijn camera word als het goed is verkocht en de lenzen ookHans Braakhuis schreef:Kijk eens naar de verschillen:

de 18-105mm wilde ik juist omdat een lens wil die ik er gewoon zoveel mogelijk op kan laten en niet steeds hoef te wisselen.
Zodat ik als ik snel in huis een foto wil maken het kan doen, maar als ik in het park loop met de honden ook nog wat mooie foto's kan schieten voor dicht bij maar ook een beetje ver af. de 18-200mm lijkt mij teveel kwaliteit verlies en hoorde dat de 18-105mm beter is dan de 18-135mm anders had ik de laatste gekozen.
en dan de 70-300mm voor als ik echt naar het strand of bos ga en bijv wedstrijden ga fotograveren.
Groetjes Maaike en Dogs
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Je kan natuurlijk ook de Tamron George 17-50mm 2.8 overwegen die is nog een stuk beter dan de Nikkor 16-85mm VR
En ook veel lichtsterker en veel goedkoper dan de genoemde Nikkor
(ja ik kon het niet laten)
Dat in combinatie met de Nikkor 70-300mm VR en je hebt een topset
Groetjes George
En ook veel lichtsterker en veel goedkoper dan de genoemde Nikkor
(ja ik kon het niet laten)
Dat in combinatie met de Nikkor 70-300mm VR en je hebt een topset

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Maaike,
Laat ik twee centen toevoegen:
Een D90 is een goed idee tov een D300 om oudere AF lenzen soepel te laten werken.
Eenvoudiger kamera's als de D60/3000/5000 hebben AF-S lenzen nodig voor autofocus.
Een D300 heeft waarschijnlijk alleen voordelen als je Ai lenzen hebt.
Ik zou overwegen de D50 te wisselen voor de D90 en aanschaf van nieuwe lenzen nog even uit te stellen, als de bestaande lenzen redelijk voldoen.
Ik heb de 18-105 kitlens geprobeerd: leuk voor het geld, maar niet zonder beperkingen (lichtsterkte, vertekening).
Voordelen: een kloeke lens, geen lichtgewicht (een beetje massa kan geen kwaad en ik heb niet van die japanse handjes).
Groeten, Gijs
Laat ik twee centen toevoegen:
Een D90 is een goed idee tov een D300 om oudere AF lenzen soepel te laten werken.
Eenvoudiger kamera's als de D60/3000/5000 hebben AF-S lenzen nodig voor autofocus.
Een D300 heeft waarschijnlijk alleen voordelen als je Ai lenzen hebt.
Ik zou overwegen de D50 te wisselen voor de D90 en aanschaf van nieuwe lenzen nog even uit te stellen, als de bestaande lenzen redelijk voldoen.
Ik heb de 18-105 kitlens geprobeerd: leuk voor het geld, maar niet zonder beperkingen (lichtsterkte, vertekening).
Voordelen: een kloeke lens, geen lichtgewicht (een beetje massa kan geen kwaad en ik heb niet van die japanse handjes).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Contacteer:
Bestaat er voor de D90 ook zo'n doorzichtig bescherm klepje voor je lcd scherm?
Groetjes Maaike en Dogs
- Cees
- Forumlid
Bedoel je GGS? Ja, dat bestaat. Kijk maar eens bij een gewaardeerd forumlid, Arend-ho.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Er zit er zelfs standaard eentje bij.Maaikiehhh schreef:Bestaat er voor de D90 ook zo'n doorzichtig bescherm klepje voor je lcd scherm?

Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
- Contacteer:
Volgens mij zit hij trouwens standaard erbij?Cees Laarman schreef:Bedoel je GGS? Ja, dat bestaat. Kijk maar eens bij een gewaardeerd forumlid, Arend-ho.
zie ik net
Meegeleverde accessoires:
- Oplaadbare Li-ion batterij EN-EL3e
- Snellader MH-18a
- AV-kabel EG-D2
- USB-kabel UC-E4
- Rubberen oogschelp DK-21
- Camerariem AN-DC1
- Bodydop
- Oculairkapje DK-5
- Afdekkapje voor accessoireschoentje BS-1
- Beschermkapje voor LCD-monitor BM-10
- Nederlandstalig menu
- Nederlandstalige gebruikershandleiding
- Camera afkomstig van Nikon Nederland
- Nikon Nederland garantie certificaat
- 2 Jaar Garantie
Groetjes Maaike en Dogs
-
- Clublid
Beste Maaike dat beschermkapje dat Nikon er standaard bij levert is een afschuwelijk ding.Maaikiehhh schreef:Volgens mij zit hij trouwens standaard erbij?Cees Laarman schreef:Bedoel je GGS? Ja, dat bestaat. Kijk maar eens bij een gewaardeerd forumlid, Arend-ho.
zie ik net
- Snellader MH-18a
- AV-kabel EG-D2
- USB-kabel UC-E4
- Camerariem AN-DC1
- Bodydop
- Oculairkapje DK-5
- Nederlandstalig menu
- 2 Jaar Garantie
Je bent de helft van je zicht op dat mooie schermpje kwijt.
Een GGS schermpje dat is van gelaagd glas dacht wel 5x is flinterdun en erg stevig en krasvast.
Je hebt veel beter beeld op je LCD monitor.
Als je die bij Arend-ho besteld krijg je ook voor het LCD schermpje bovenop je camera een schermpje voor 14 euro incl. verzendkosten.
Je moet het gezien hebben, dan ben je gelijk verkocht en gooi je dat afschuwelijke Nikon beschermkapje gelijk in de prullebak

Groetjes George

-
- Forumlid
- Contacteer:
We zullen zienGeorge Fennes schreef:Beste Maaike dat beschermkapje dat Nikon er standaard bij levert is een afschuwelijk ding.Maaikiehhh schreef:Volgens mij zit hij trouwens standaard erbij?Cees Laarman schreef:Bedoel je GGS? Ja, dat bestaat. Kijk maar eens bij een gewaardeerd forumlid, Arend-ho.
zie ik net
- Snellader MH-18a
- AV-kabel EG-D2
- USB-kabel UC-E4
- Camerariem AN-DC1
- Bodydop
- Oculairkapje DK-5
- Nederlandstalig menu
- 2 Jaar Garantie
Je bent de helft van je zicht op dat mooie schermpje kwijt.
Een GGS schermpje dat is van gelaagd glas dacht wel 5x is flinterdun en erg stevig en krasvast.
Je hebt veel beter beeld op je LCD monitor.
Als je die bij Arend-ho besteld krijg je ook voor het LCD schermpje bovenop je camera een schermpje voor 14 euro incl. verzendkosten.
Je moet het gezien hebben, dan ben je gelijk verkocht en gooi je dat afschuwelijke Nikon beschermkapje gelijk in de prullebak![]()
Groetjes George

op dit moment ben ik nog niet in het bezit van een D90, maar zodra ik hem heb zal ik eens kijken

Groetjes Maaike en Dogs
En als ik me niet vergis laat Nikon zich er ook op voorstaan dat het glas van het schermpje behoorlijk stevig is. Als je met beleid met je spullen omgaat heb je als die soesa toch niet nodig?
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Dat klopt,maar je zal je voor je hoofd slaan als er überhaubt een kras op je scherm zit.
Als er iets stoort is wel een kras op je scherm,net een losgeslagen wimper op je hoornvlies....
Ik heb een jas met ritssluiting,als je de camera op je nek hebt hangen zal het schuiven alsof je karnemelk maakt....
Als er iets stoort is wel een kras op je scherm,net een losgeslagen wimper op je hoornvlies....
Ik heb een jas met ritssluiting,als je de camera op je nek hebt hangen zal het schuiven alsof je karnemelk maakt....
-
- Clublid
Je hebt gelijk Selcuk.
Mijn vrouw heeft een P5000 alleen al door het uit en in het tasje doen zitten er al krassen op het scherm.
Je kijkt er constant op dus zeer irritant.
Zo'n schermpje GGS bij Arend-ho vandaan voor 14 euro zie je niet eens zitten op je camera en beschermt zeer goed.
Op al onze D90's zitten deze GGS protectors.
Geweldig gewoon en op deze dingen komen geen krassen, dus ze zijn wel veel harder dan he originele LCD scherm.
Groetjes George
Mijn vrouw heeft een P5000 alleen al door het uit en in het tasje doen zitten er al krassen op het scherm.
Je kijkt er constant op dus zeer irritant.
Zo'n schermpje GGS bij Arend-ho vandaan voor 14 euro zie je niet eens zitten op je camera en beschermt zeer goed.
Op al onze D90's zitten deze GGS protectors.
Geweldig gewoon en op deze dingen komen geen krassen, dus ze zijn wel veel harder dan he originele LCD scherm.
Groetjes George