aankoop lens vanuit Hong Kong
aankoop lens vanuit Hong Kong
hallo allemaal ,ik kan een Nikon 70-200 mm 2.8 kopen ,maar de lens komt uit Hong Kong. De prijs is zo'n 500 euries onder de NL prijs. Hoe kan ik zien of het een goed exemplaar is en waar moet ik op letten? De lens komt op een D700.Graag jullie tips en adviezen.
Is dit wel een verstandige keus, hieronder een reaktie van de verkoper.
groet Witkee
De lenzen verkoop ik particulier.
Ik koop ze in vanuit Hong Kong.
Wat betreft de garantie, er zit een garantiekaart bij.
De lens is nog helemaal nieuw in doos.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Mvg,
Is dit wel een verstandige keus, hieronder een reaktie van de verkoper.
groet Witkee
De lenzen verkoop ik particulier.
Ik koop ze in vanuit Hong Kong.
Wat betreft de garantie, er zit een garantiekaart bij.
De lens is nog helemaal nieuw in doos.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Mvg,
Re: aankoop lens vanuit Hong Kong
Als je van HS koopt of F Arsenal uit Hong Kong zit het goed.
Betrouwbaar.
Betrouwbaar.
boekie
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Niet helemaal duidelijk uit je bericht, maar gezien de tekst van de verkoper lijkt het erop dat je dus niet zelf de lens vanuit Hong Kong koopt maar van een verkoper hier in Nederland. Dan heb je in ieder geval zelf niks meer te maken met eventueel toegevoegde BTW en invoerrechten die de douane in rekening brengt. Dan lijkt me een nieuwe lens met aftrek van die Euro 500 wel aantrekkelijk.
Verder is het dan een kwestie van kijken of de lens ook werkelijk goed voldoet, en als dat niet zou zijn de gegarandeerde mogelijkheid hebben de lens aan de verkoper weer terug te geven. Heb je die garantie niet, handiger naar de verkoper toe te gaan en de lens bij de verkoper zelf te gaan bekijken voordat je de koop overeenkomt.
Verder is het dan een kwestie van kijken of de lens ook werkelijk goed voldoet, en als dat niet zou zijn de gegarandeerde mogelijkheid hebben de lens aan de verkoper weer terug te geven. Heb je die garantie niet, handiger naar de verkoper toe te gaan en de lens bij de verkoper zelf te gaan bekijken voordat je de koop overeenkomt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- gijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste W,
Gebruik de zoekfunctie eens, er is al vaak over import geschreven.
Ik zou het niet doen.
Groeten, GIjs
Gebruik de zoekfunctie eens, er is al vaak over import geschreven.
Ik zou het niet doen.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als dit een verkoper is die in Nederland woont, zou ik hem zeker bij hem thuis ophalen.
Is het een verkoper die in Hong Kong woont en hem dan moet opsturen zou ik het zeker niet doen een eel te groot risico.
De enige handelaar die ik vertrouw in Hong Kong is Hong Sien.
Anders loop je een te groot risico.
Mocht je in Nederland het objectief kunnen ophalen, neem dan je camera en laptop mee, schiet een aantal plaatjes en bekijk ze uitvergroot op je laptop.
Groetjes George
Is het een verkoper die in Hong Kong woont en hem dan moet opsturen zou ik het zeker niet doen een eel te groot risico.
De enige handelaar die ik vertrouw in Hong Kong is Hong Sien.
Anders loop je een te groot risico.
Mocht je in Nederland het objectief kunnen ophalen, neem dan je camera en laptop mee, schiet een aantal plaatjes en bekijk ze uitvergroot op je laptop.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Bedankt zover voor de snelle reaktie's, het gaat idd om een particuliere verkoper hier in Nl, dus niet direkt uit Hong Kong,dat zou mij ook teveel risiko zijn, waar ik wel bang voor ben is dat het exemplaar niet goed is en dat ik dat dan niet direkt in de gaten heb, ik heb immers geen vergelijkingsmateriaal. Garantie zal moeilijk worden,die is volgens Nikon niet overdraagbaar en er moet zowiezo een aankoopbon bijgeleverd worden, denk niet dat verkoper die zal willen geven, dan is gelijk bekend wat hij ervoor betaald heeft. Wat ik graag wil weten hoe ik kan voorkomen om met een slecht/ kapot exemplaar thuis te komen. en vervolgens met de gevolgen van eventuele dure reparatie kon te zitten.
Graag jullie tips.
Groet Witkee
Graag jullie tips.
Groet Witkee
- gijs sandberg
- Clublid
Beste W,
Zoeken is een kunst, er is ook over garantie veel geschreven.
Mijnerzijds slechts een opmerking: naar Nederlands recht is de handelaar die aan je verkoopt verantwoordelijk voor de garantie, niet Nikon Nederland.
Vandaar dat ik liever bij een vertrouwde Nederlandse winkel/handelaar koop.
Groeten, Gijs
Zoeken is een kunst, er is ook over garantie veel geschreven.
Mijnerzijds slechts een opmerking: naar Nederlands recht is de handelaar die aan je verkoopt verantwoordelijk voor de garantie, niet Nikon Nederland.
Vandaar dat ik liever bij een vertrouwde Nederlandse winkel/handelaar koop.
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op vr sep 18 2009 11:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gaan we weer loempia's kopen?
Volg de aanwijzing van Gijs.
Nee leuk, als je 10 man voor je hebt. Dat is iets voor mensen die tijd genoeg hebben.
Ik doe dit gewoon thuis.
Huh?!George Fennes schreef: Mocht je in Nederland het objectief kunnen ophalen, neem dan je camera en laptop mee, schiet een aantal plaatjes en bekijk ze uitvergroot op je laptop.
Groetjes George
Nee leuk, als je 10 man voor je hebt. Dat is iets voor mensen die tijd genoeg hebben.
Ik doe dit gewoon thuis.
-
- Clublid
Beste Witkee,
Als je er een slechtgevoel overhebt zou ik dat nooit doen.Zit die handelaar niet te ver bij jou vandaan zou ik gewoon even een kijkje nemen.
Testfoto's maken, serienummer noteren en thuis even op je gemak de gemaakte opnames bekijken.
Dan kan je alnog op je gemak overwegen of het een goede keus is en/of dit objectief het wel waard is.
Je kan ook nog even wachten, want er komt binnenort een nieuwe 70-200mm 2.8 VR II op de markt.
Dan zal de oude zeker zakken in prijs.
Je kan dan misschen voor hetgeen je nu neertelt voor dit gebruikte ojectief zonder garantie een nieuwe halen met garantie.
Wat is trouwens de prijs die deze verkoper voor dit objectief wil hebben?
Groetjes George
Als je er een slechtgevoel overhebt zou ik dat nooit doen.Zit die handelaar niet te ver bij jou vandaan zou ik gewoon even een kijkje nemen.
Testfoto's maken, serienummer noteren en thuis even op je gemak de gemaakte opnames bekijken.
Dan kan je alnog op je gemak overwegen of het een goede keus is en/of dit objectief het wel waard is.
Je kan ook nog even wachten, want er komt binnenort een nieuwe 70-200mm 2.8 VR II op de markt.
Dan zal de oude zeker zakken in prijs.
Je kan dan misschen voor hetgeen je nu neertelt voor dit gebruikte ojectief zonder garantie een nieuwe halen met garantie.
Wat is trouwens de prijs die deze verkoper voor dit objectief wil hebben?
Groetjes George

-
- Clublid
Witkee vraag anders Hong Sien even via ail wat het bij hem kost.
Groetjes George
Groetjes George

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Vraag altijd om een betaalbewijs, heb je ook nodig voor je verzekering.
Dat betaalbewijs geeft geen recht op garantie, je weet al dat je objectief grijs is.
Dat het elders op de wereld goedkoper is dan in de winkel in Nederland, is weer helemaal nieuw voor me.
De winkels hier zijn al bijna 2 jaar goedkoper dan Singapore, USA etc
Laat de vraagprijs eens weten?
Dat betaalbewijs geeft geen recht op garantie, je weet al dat je objectief grijs is.
Dat het elders op de wereld goedkoper is dan in de winkel in Nederland, is weer helemaal nieuw voor me.
-
- Clublid
George Fennes schreef:Witkee vraag anders Hong Sien even via mail wat het bij hem kost.
Groetjes George
@George/ Hans vaste prijs is € 1250,-Hans Braakhuis schreef:Vraag altijd om een betaalbewijs, heb je ook nodig voor je verzekering.
Wanneer HS veel duurder is zou ik toch serieus gaan twijfelen of dit wel helemaal zuivere koffie is. Het lijkt me niet dat iemand vanuit NL nieuw nog (zo veel) goedkoper kan leveren (in ieder geval niet voor die prijzen) dan HS. Gezien zijn de reaktie van de verkoper zou het me ook niet verbazen dat hij ze nog niet op voorraad heeft en dat je ze eerst moet bestellen bij hem. En dan uiteraard wel met aanbetaling. Mocht dit zo zijn (wat ik dus niet weet maar wel een beetje vermoed) denk ik dat je nooit iets krijgt of iets heel anders geleverd krijgt als je eenmaal aanbetaald hebt. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar het klingt allemaal niet zo goed. Bovendien zou dit met die prijzen een gouden handel moeten zijn. Staan daar wachtrijen op de stoep?
[quote="mikemix"]Gaan we weer loempia's kopen?
@mikemix: Sambal bij mikemix?

Toch die Japanner uit Hong Kong gekocht