Reden hiervoor is dat ik op zich wel oren heb naar de oplossing. Zeker omdat mijn camera (D3000) een volledige integratie heeft met de Eye-fi.
Op het forum wordt iedere keer verwezen naar een opmerking uit nov. 2008 waarbij iemand aangeeft "dit een jaar geleden geprobeerd heeft", dus dat zal rond eind 2007 geweest zijn.
Ook zijn de redenen waarom de Eye-fi toen niet beviel erg ongefundeerd (te traag / onbetrouwbaar).
Op het internet lees ik meer bezwaren zoals:
* gering bereik
* lastig te configureren (maar dat is eenmalig)
* Kaart upload constant de hele collectie (ipv alleen een aanvulling sinds de laatste "upload")
* Synchronisatie loopt via site van Eye-fi / derden ?
Inmiddels leven we eind 2009, en zijn we dus 2 jaar verder. In die tijd heeft het product naar mijn mening zeker een hele ontwikkeling doorgemaakt.
Zo zijn er naar mijn mening een aantal redenen waarom de huidige Eye-fi's zeker interessant kan zijn:
* geotagging
* overdracht via een ad-hoc wifi-verbinding (dus zonder tussenkomst website derden)
* Ondersteuning van RAW
Daarom wil een nieuw Eye-fi-topic aanzwengelen in de hoop dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met de laatste generatie(s) Eye-fi:
* Welke Eye-fi kaart heb je ?
* Hoe bevalt het ?
* Ben je PC of Mac-gebruiker ?
* Waar loop je zelf tegenaan ?
* Heb je een work-around voor de dingen waar je tegenaan loopt ?
* Zou je het aanbevelen ?
Alvast bedankt
ps: Hier nog een leuke uitpakparty van Bright.nl over de Eye-fi in combinate met een Mifi
(en nee, ik heb wederom geen aandelen)