Hooglichten weergave D300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
DennisR

Hooglichten weergave D300

Bericht door DennisR » di sep 22 2009 5:04 pm

Ik heb sinds een week een nieuwe D300, maar naar het menu doorzoeken en de handleiding kan ik niet terug vinden waar ik de weergave van de hooglichten aan zet zodat je de overbeichte stukken kan zien als je de gemaakte foto terug kijkt. Wie kan mij vertellen hoe ik dit bij de D300 aan zet ?

Alvast bedankt.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Hooglichten weergave D300

Bericht door Roelof » di sep 22 2009 5:15 pm

De grote ronde knop naast het display een paar keer omhoog drukken tot je je hoge lichten tegenkomt.
Als je ze dan niet tegenkomt, dan heb je de optie uit staan, kun je ook wat aan doen:
In het menu het weergavemenu opzoeken (driehoekje)
Dan Weergavestand
En daar kun je 'hoge lichten' seleteren. Als je dat gedaan hebt wel weer naar boven gaan in de weergavestand en op 'gereed ok' klikken, anders worden je wijzigingen niet onthouden.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

DennisR

Bericht door DennisR » di sep 22 2009 7:52 pm

Bedankt.

Van de ronde knop wist ik dat was ook zo bij de D40, maar hij deed niks en had na een tijdje door het menu en handleiding zoeken nog niet gevonden waar ik dat kon aanzetten. Zitten iets meer functies in dit menu waardoor je er wat sneller overheen kijkt :lol:

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » di sep 22 2009 9:17 pm

Roelof schreef: Als je dat gedaan hebt wel weer naar boven gaan in de weergavestand en op 'gereed ok' klikken, anders worden je wijzigingen niet onthouden.
Ik ben me hier in het verleden toch mee aan het worstelen geweest.
Normaal zou het genoeg moeten zijn om het vinkje te zetten en dan op OK te drukken, maar niet in dit geval.
Ergonomisch/intuïtief niet zo sterk van Nikon.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”