Batterijen voor SB600

Discussies over flitsers
Ralph

Batterijen voor SB600

Bericht door Ralph » do jan 11 2007 8:56 pm

Hallo,

Wat zijn de beste batterijen voor een SB600. Koop nu steeds van die Duracell Long Life dingen, maar een lang leven hebben ze niet.
Van die oplaadbare NiMh batterijen is dat wat? Hoe zit het met de snelheid voordat de flitser klaar is voor de volgende flits?

Bvd/Mvg, Ralph

Her

Bericht door Her » do jan 11 2007 9:26 pm

Ik gebruik nimh accu's in mijn SB 600 en dat gaat beter dan met penlite's.
Vooral de oplaattijd is veel sneller en ze gaan best wel lang mee, zeker wel 200 flitsfoto's. Bovendien is het geen grote uitgave.

Herman

alfa156

Bericht door alfa156 » do jan 11 2007 10:20 pm

Ik heb zelf voor mijn SB600 afgelopen weekend een setje NiMh gekocht van GP type 2700 met oplader (ook te gebruiken voor de auto). Was niet goedkoop (€ 43,00) maar dan heb je ook wat. Ik heb er inmiddels ruim 100 foto's mee geschoten. De exacte tijd kan ik niet noemen voor de volgende flits maar is in mijn beleving verwaarloosbaar.

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » do jan 11 2007 11:40 pm

alfa156 schreef:Ik heb zelf voor mijn SB600 afgelopen weekend een setje NiMh gekocht van GP type 2700 met oplader (ook te gebruiken voor de auto). Was niet goedkoop (€ 43,00) maar dan heb je ook wat. Ik heb er inmiddels ruim 100 foto's mee geschoten. De exacte tijd kan ik niet noemen voor de volgende flits maar is in mijn beleving verwaarloosbaar.
Gebruik zelf ook de GP batteryen, van zowel 2100 als 2500 en een setje duracels.
De GP batteryen zijn een investering (maya wat aan je camera is dat niet) maar zijn hun geld zeker waard

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » do jan 11 2007 11:46 pm

Heb laatst 3 setjes (12 stuks) NiMh batterijen 2100 mah bij de Aldi gekocht voor maar liefst 3 euro per setje.
Normaal had ik 2 setjes gekocht maar hier kan je geen buil aan vallen.
Tot nu toe doen ze wat ze moeten doen, niks mis mee.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

patrickt35

Bericht door patrickt35 » vr jan 12 2007 12:21 am

olle_griese schreef:Heb laatst 3 setjes (12 stuks) NiMh batterijen 2100 mah bij de Aldi gekocht voor maar liefst 3 euro per setje.
Normaal had ik 2 setjes gekocht maar hier kan je geen buil aan vallen.
Tot nu toe doen ze wat ze moeten doen, niks mis mee.
Die had ik ook gekocht. Een setje of 8. Om het ronduit te zeggen, waardeloos.
Zelfs in speelgoed doen ze hun werk niet goed. En laten we nog maar niet over de afmetingen praten. Die dingen zijn dikker.
Nu een setje GP, en die zijn veel en veel beter.

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr jan 12 2007 12:26 am

dan heb jij anderen gekocht als ik.
Ze doen het hier goed en ik heb de afmetingen even gecontroleerd en ze zijn net zo dik al 2 andere normale batterijen die ik hier heb liggen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

martijn01

Bericht door martijn01 » vr jan 12 2007 12:31 am

De gp inderdaad top klasse!

patrickt35

Bericht door patrickt35 » vr jan 12 2007 12:48 am

olle_griese schreef:dan heb jij anderen gekocht als ik.
Ze doen het hier goed en ik heb de afmetingen even gecontroleerd en ze zijn net zo dik al 2 andere normale batterijen die ik hier heb liggen.
Ik neem aan dat je het over de buine Aldi batterijen hebt. En meet ze maar na, ze zijn echt dikker. Ik heb hier zelfs speelgoed liggen waarin ze niet eens kunnen. Echt waar.

patrickt35

Bericht door patrickt35 » vr jan 12 2007 12:49 am

olle_griese schreef:dan heb jij anderen gekocht als ik.
Ikke ben jaloers op je 105 2.8 VR.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr jan 12 2007 1:29 am

Mensen gebruik effe de zoekfunctie (ofschoon die nu even plat ligt?).
Dit onderwerp is in 2 topics aan de orde geweest en er is zelfs een poll overgehouden:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... batterijen

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=1699

De laatste op de 4e pagina van de rubriek objectieven en flitsers.

garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » vr jan 12 2007 8:36 am

Ik koop batterijen bij de ikea.
Die gaan erg lang mee en zijn spotgoedkoop.
2,50 per 10.

Pindar01

Bericht door Pindar01 » vr jan 12 2007 9:44 am

Ik koop batterijen bij de ikea.
Die gaan erg lang mee en zijn spotgoedkoop.
2,50 per 10.
Brenzef, moet je dan zelf in elkaar zetten??? :lol: 8) :lol:

Om ontopic te blijven, ik gebruik GP en, NiMH van het huismerk Gamma 2200 mAh, ik heb nog geen sb600 maar in al het andere waar ze inzitten helemaal top! 8)

Groet: Michel

Ralph

Bericht door Ralph » vr jan 12 2007 1:24 pm

OK veel Nimh gebruikers dus.

Ik doelde eigenlijk op het volgende: de fotowinkel hier vertelde dat Alkaline batterijen de flitser veel sneller opladen dan de NiMh, en dat het daarom beter zou zijn steeds Alkaline batterijen te kopen. Ik kan over deze theorie echter niets terug vinden op internet. Of zou het voor de winkelier beter zijn?

Mvg, Ralph

Rogier

Bericht door Rogier » vr jan 12 2007 1:34 pm

Ik gebruik Hähnel 2500mah/1.25V batterijen in mijn SB-800. Mijn ervaring is dat deze net even wat sneller recyclen dan 1.2V oplaadbare batterijen.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”