Batterijen voor SB600
Batterijen voor SB600
Hallo,
Wat zijn de beste batterijen voor een SB600. Koop nu steeds van die Duracell Long Life dingen, maar een lang leven hebben ze niet.
Van die oplaadbare NiMh batterijen is dat wat? Hoe zit het met de snelheid voordat de flitser klaar is voor de volgende flits?
Bvd/Mvg, Ralph
Wat zijn de beste batterijen voor een SB600. Koop nu steeds van die Duracell Long Life dingen, maar een lang leven hebben ze niet.
Van die oplaadbare NiMh batterijen is dat wat? Hoe zit het met de snelheid voordat de flitser klaar is voor de volgende flits?
Bvd/Mvg, Ralph
Ik heb zelf voor mijn SB600 afgelopen weekend een setje NiMh gekocht van GP type 2700 met oplader (ook te gebruiken voor de auto). Was niet goedkoop (€ 43,00) maar dan heb je ook wat. Ik heb er inmiddels ruim 100 foto's mee geschoten. De exacte tijd kan ik niet noemen voor de volgende flits maar is in mijn beleving verwaarloosbaar.
Gebruik zelf ook de GP batteryen, van zowel 2100 als 2500 en een setje duracels.alfa156 schreef:Ik heb zelf voor mijn SB600 afgelopen weekend een setje NiMh gekocht van GP type 2700 met oplader (ook te gebruiken voor de auto). Was niet goedkoop (€ 43,00) maar dan heb je ook wat. Ik heb er inmiddels ruim 100 foto's mee geschoten. De exacte tijd kan ik niet noemen voor de volgende flits maar is in mijn beleving verwaarloosbaar.
De GP batteryen zijn een investering (maya wat aan je camera is dat niet) maar zijn hun geld zeker waard
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Heb laatst 3 setjes (12 stuks) NiMh batterijen 2100 mah bij de Aldi gekocht voor maar liefst 3 euro per setje.
Normaal had ik 2 setjes gekocht maar hier kan je geen buil aan vallen.
Tot nu toe doen ze wat ze moeten doen, niks mis mee.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Die had ik ook gekocht. Een setje of 8. Om het ronduit te zeggen, waardeloos.olle_griese schreef:Heb laatst 3 setjes (12 stuks) NiMh batterijen 2100 mah bij de Aldi gekocht voor maar liefst 3 euro per setje.
Zelfs in speelgoed doen ze hun werk niet goed. En laten we nog maar niet over de afmetingen praten. Die dingen zijn dikker.
Nu een setje GP, en die zijn veel en veel beter.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik neem aan dat je het over de buine Aldi batterijen hebt. En meet ze maar na, ze zijn echt dikker. Ik heb hier zelfs speelgoed liggen waarin ze niet eens kunnen. Echt waar.olle_griese schreef:dan heb jij anderen gekocht als ik.
Ze doen het hier goed en ik heb de afmetingen even gecontroleerd en ze zijn net zo dik al 2 andere normale batterijen die ik hier heb liggen.
Mensen gebruik effe de zoekfunctie (ofschoon die nu even plat ligt?).
Dit onderwerp is in 2 topics aan de orde geweest en er is zelfs een poll overgehouden:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... batterijen
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=1699
De laatste op de 4e pagina van de rubriek objectieven en flitsers.
garoeten Irwan
Dit onderwerp is in 2 topics aan de orde geweest en er is zelfs een poll overgehouden:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... batterijen
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=1699
De laatste op de 4e pagina van de rubriek objectieven en flitsers.
garoeten Irwan
Brenzef, moet je dan zelf in elkaar zetten???Ik koop batterijen bij de ikea.
Die gaan erg lang mee en zijn spotgoedkoop.
2,50 per 10.

Om ontopic te blijven, ik gebruik GP en, NiMH van het huismerk Gamma 2200 mAh, ik heb nog geen sb600 maar in al het andere waar ze inzitten helemaal top!

Groet: Michel
OK veel Nimh gebruikers dus.
Ik doelde eigenlijk op het volgende: de fotowinkel hier vertelde dat Alkaline batterijen de flitser veel sneller opladen dan de NiMh, en dat het daarom beter zou zijn steeds Alkaline batterijen te kopen. Ik kan over deze theorie echter niets terug vinden op internet. Of zou het voor de winkelier beter zijn?
Mvg, Ralph
Ik doelde eigenlijk op het volgende: de fotowinkel hier vertelde dat Alkaline batterijen de flitser veel sneller opladen dan de NiMh, en dat het daarom beter zou zijn steeds Alkaline batterijen te kopen. Ik kan over deze theorie echter niets terug vinden op internet. Of zou het voor de winkelier beter zijn?
Mvg, Ralph