serpentarium

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
patje

serpentarium

Bericht door patje » di sep 29 2009 7:14 pm

Afbeelding
Om aan te tonen dat ik moed niet laat zakken door de commentaren bij deze naar mijn gevoel een mooi resultaat,
toch benieuwd naar de reacties.
patrik

ruud.zwakenberg

Re: serpentarium

Bericht door ruud.zwakenberg » di sep 29 2009 7:41 pm

Hoi Patje,

Niet gek, helemaal niet gek. Kun je ook aangeven met welke camera-settings en welk objectief je hem gefotografeerd hebt?

De foto had nog wel een stuk scherper gekunt (binnen de beperkte scherptediepte) en wat meer contrast. Ik heb zelf eens met een 50mm f/1.8 gefotografeerd in Blijdorp, zie foto hieronder, absoluut geen mooi materiaal, ik wil alleen maar laten zien dat het allemaal nog wel wat scherper kan. Of de witbalans goed is? Geen idee.

Groetjes,
Ruud

50mm f/1.8 1/60ste ISO 450
Afbeelding

patje

Bericht door patje » di sep 29 2009 8:18 pm

dag Ruud,

Ik heb een nikon D90 en het is getrokken met een 105 macro lens
sluitertijd 1/125 en een dia f/4.0
hopelijk ben je hiermee iets meer en kan je vertellen waar ik dan in de toekomst kan opletten

Patrik

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » di sep 29 2009 8:28 pm

Ik zie dat je de foto toont in een vrij lage resolutie, 720 x 478, kun je um eens tonen in een wat hogere resolutie? En met welke ISO heb je hem genomen, /125ste op f/4 bij kunstlicht(?), ben benieuwd naar je ISO.

Groet,
Ruud

patje

Bericht door patje » di sep 29 2009 8:52 pm

Ruud,

hier een linkje van de foto http://picasaweb.google.be/lh/photo/ML8 ... directlink
wat de iso betreft 1400

Patrik

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » wo sep 30 2009 4:34 am

De scherpte ligt mooi, maar de compositie is niet mooi. Lijkt me goed om je daar wat in te gaan verdiepen. De achtergrond is ook nogal onrustig.

VieF

Bericht door VieF » wo sep 30 2009 6:51 am

Reptielen fotograferen in hun terrarium is hartstikke lastig. Praat me er niet van, heb er 2 hier thuis zitten :lol:
Je hebt te maken met heel veel kunstlicht, reptielen lopen amper rond (dus compositie is vaak lastig als zo'n beest ongeveer de hele dag op zn gat ligt) en de achtergrond heb je dan ook niet echt voor het uitzoeken. Je hebt in ieder geval goed geprobeerd om de scherpte op de ogen te leggen. Als je de volgende keer een statief meeneemt, als je die hebt, dan krijg je het hele dier scherp in plaats van alleen de ruimte rond zn ogen.

Weef

Bericht door Weef » wo sep 30 2009 8:05 am

Wat Boldey zegt.

Verder best wel netjes.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”