Resultaat op de pc bij studiofotografie
Resultaat op de pc bij studiofotografie
Hallo allemaal,
Ik heb gezoct maar nog niet gevonden.
Ik heb me een set studiolampen besteld en het fijnste is dan dat je tijdens de shoot de resultaten direct op de pc ziet zodat het model ook makkelijk kan meekijken. Wie kan mij vertellen hoe ik resultaten tijdens een fotoshoot direct op het scherm van de pc krijg. Gaat dit gewoon via de usb aansluiting of is daar een andere voor en kan dit gewoon binnen photoshop cs4 ?
Alvast bedankt.
Ik heb gezoct maar nog niet gevonden.
Ik heb me een set studiolampen besteld en het fijnste is dan dat je tijdens de shoot de resultaten direct op de pc ziet zodat het model ook makkelijk kan meekijken. Wie kan mij vertellen hoe ik resultaten tijdens een fotoshoot direct op het scherm van de pc krijg. Gaat dit gewoon via de usb aansluiting of is daar een andere voor en kan dit gewoon binnen photoshop cs4 ?
Alvast bedankt.
Re: Resultaat op de pc bij studiofotografie
Met een Wireles Transmitter (WT-3) kan dat draadloos naar een FTP server op je PC. Je moet de foto's dan alleen wel handmatig openen en snel gaat die overdracht niet.
Of met een USB kabel en Nikon Camera Control Pro software. Dan zie je ze wel gelijk op je scherm. En snel.
Er is ook andere software op de markt. Even Googlen...
Of met een USB kabel en Nikon Camera Control Pro software. Dan zie je ze wel gelijk op je scherm. En snel.
Er is ook andere software op de markt. Even Googlen...
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ed#p220595
misschien heb je iets aan de bovenstaande link
er wordt meer naar gevraagd.
werkt nog steeds goed hier.
Arend
misschien heb je iets aan de bovenstaande link
er wordt meer naar gevraagd.
werkt nog steeds goed hier.
Arend
Die van Arend werkt goed bij mij.
Serie schieten... samen kijken... en op naar de volgende, dat werkt het best voor mij.
Geen goed idee... model gaat bij elke klik met haar hoofd en interesse naar de monitor, je moet dan elke keer weer de aandacht terug zien te krijgen.DennisR schreef:zodat het model ook makkelijk kan meekijken
Serie schieten... samen kijken... en op naar de volgende, dat werkt het best voor mij.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Een WT-3 werkt alleen samen met een D200. Voor de D300 (en D700/D3/D3X) moet je de WT-4 hebben. Dat is als je draadloze overdracht wilt hebben. De software is bijgeleverd en updates zijn te downloaden van de Nikon.nl site. Via de USB-kabel kan ook, hiervoor kun je Camera Control Pro 2 gebruiken, maar dat is niet gratis. Als je beperkte series schiet kun je ook best foto's maken en dan even opladen, zoveel tijd kost dat nou ook weer niet. In die tijd kun je een kopje koffie of water inschenken en dan samen naar de resultaten kijken. Zoals reeds geschreven is het niet handig om tijdens de shoot per foto terug te gaan kijken. Dat verstoort de concentratie van fotograaf en model naar mijn bescheiden mening.yoyo schreef:Met een Wireles Transmitter (WT-3) kan dat draadloos naar een FTP server op je PC. Je moet de foto's dan alleen wel handmatig openen en snel gaat die overdracht niet.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Ik kijk zelf wel op de monitor, maar die heb ik zo staan dat het model hem niet kan zien.MvBoetzelaer schreef:Dat verstoort de concentratie van fotograaf en model naar mijn bescheiden mening.
Ik vind het zelf nl wel prettig om het resultaat snel en op groot formaat te kunnen beoordelen met een schuin oogje tijdens de shoot.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Nikon Transfer kun je ook gebruiken, dat is wel gratis. Je moet het alleen wel met een button handmatig activeren, dat bestanden worden geupload. Het gaat niet automatisch.MvBoetzelaer schreef:Via de USB-kabel kan ook, hiervoor kun je Camera Control Pro 2 gebruiken, maar dat is niet gratis.
Dat is mijn werkwijze als ik schoolfotografie doe. Op groot formaat heb je net beter zicht op wat vooral de ogen in een opname doen. Ik bekijk dat overigens niet op een monitor maar via de video-uitgang op een gekantelde TV.Ree schreef: Ik kijk zelf wel op de monitor, maar die heb ik zo staan dat het model hem niet kan zien.
Ik vind het zelf nl wel prettig om het resultaat snel en op groot formaat te kunnen beoordelen met een schuin oogje tijdens de shoot.
Vriendelijke groet, Léon Obers
42 inch plasma ??Léon Obers schreef:Nikon Transfer kun je ook gebruiken, dat is wel gratis. Je moet het alleen wel met een button handmatig activeren, dat bestanden worden geupload. Het gaat niet automatisch.MvBoetzelaer schreef:Via de USB-kabel kan ook, hiervoor kun je Camera Control Pro 2 gebruiken, maar dat is niet gratis.
Dat is mijn werkwijze als ik schoolfotografie doe. Op groot formaat heb je net beter zicht op wat vooral de ogen in een opname doen. Ik bekijk dat overigens niet op een monitor maar via de video-uitgang op een gekantelde TV.Ree schreef: Ik kijk zelf wel op de monitor, maar die heb ik zo staan dat het model hem niet kan zien.

zonder gekheid...is wel beter dat ze niet mee kunnen kijken.
het is al lastig genoeg als je mensen om je heen hebt wandelen/staan die helpen en een opmerking maken...weg blik en aandacht
dus arend staat nog wel eens als een standbeeld stil als help bij bijv belichting.
Arend
Bedankt voor de opmerkingen. Zijn zeer bruikbare tips.
Inmiddels heb ik nikon camera control pro v2.6 op de pc staan en het programma wat arend vermelde.
Met de nikon software krijg ik het resultaat nog kleiner te zien als op het display van de camera. Ben de instellingen aan het doorlopen, maar kan nergens niets vinden waar ik dit kan aan passen.
Bij het progje van arend zie je dat die de foto overzend maar geeft dan aan dat die geen raw previeuw kan geven. Denk dat ik hier ook nog wel iets fout doe maar weer nog niet wat
Inmiddels heb ik nikon camera control pro v2.6 op de pc staan en het programma wat arend vermelde.
Met de nikon software krijg ik het resultaat nog kleiner te zien als op het display van de camera. Ben de instellingen aan het doorlopen, maar kan nergens niets vinden waar ik dit kan aan passen.
Bij het progje van arend zie je dat die de foto overzend maar geeft dan aan dat die geen raw previeuw kan geven. Denk dat ik hier ook nog wel iets fout doe maar weer nog niet wat

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Daarvoor moet je een instelling aanvinken dat het beeld in Nikon View of Nikon Capture wordt geopend. Dus die software zou je er ook op je PC moeten bijzetten (of andere viewer die NEF-bestanden kan openen ---> IrfanView). Nikon Camera Control is namelijk geen viewer voor beeld.DennisR schreef: Inmiddels heb ik nikon camera control pro v2.6 op de pc staan en het programma wat arend vermelde.
Waarschijnlijk hier hetzelfde manco.DennisR schreef: Bij het progje van arend zie je dat die de foto overzend maar geeft dan aan dat die geen raw previeuw kan geven. Denk dat ik hier ook nog wel iets fout doe maar weer nog niet wat
Als je dan toch een extra viewer zou moeten gebruiken, vind ik de Nikon Transfer wat meer opties geven om je bestanden bijv. op meer plaatsen te laten wegschrijven (meteen een back-up op bijv. een externe drive). Alleen lopen bestanden dus niet automatisch naar je PC bij het fotograferen, maar moet je dat even aanklikken in de software.
Het is altijd wat met die software.
Dit zou ook nog een optie kunnen zijn: http://oxfordeye.co.uk/tetherPro/tetherPro.aspx
Vriendelijke groet, Léon Obers
Bedankt het lukt nu. Nu alleen nog een wat langere usb kabel halen waarmee ik me wat vrijer kan bewegen