Nikon 4.4.2
Nikon 4.4.2
Hallo
Ik heb nu Nikon capture editor 4.4.2 geinstalleerd maar als ik een NEF bestand open dan krijg ik de boodschap: wordt niet ondersteund, kijk voor een update. Als ik het bestand selecteer zie ik het wel in pictogramformaat.
Maar ik dacht dat het met dit programma wel kon. Doe ik nu iets fout of kan het echt niet?
m.vr.gr. jjvries
Ik heb nu Nikon capture editor 4.4.2 geinstalleerd maar als ik een NEF bestand open dan krijg ik de boodschap: wordt niet ondersteund, kijk voor een update. Als ik het bestand selecteer zie ik het wel in pictogramformaat.
Maar ik dacht dat het met dit programma wel kon. Doe ik nu iets fout of kan het echt niet?
m.vr.gr. jjvries
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Absoluut!
Had er zelf 512 Mb in zitten en NX was niet vooruit te branden. Upgrade naar 2 Gb gaf een wereld van verschil. Zorg ook dat er veel schijfruimte is voor de NX cache, dat scheelt ook in performance. Alhoewel de snelheid dan voor een amateur aanvaarbaar wordt blijft het dan nog steeds veel wachten. Toch maar gaan sparen voor een veel snellere compu of hopen dan NX 2.0 veel beter performt.
Groeten,
Marnix
Had er zelf 512 Mb in zitten en NX was niet vooruit te branden. Upgrade naar 2 Gb gaf een wereld van verschil. Zorg ook dat er veel schijfruimte is voor de NX cache, dat scheelt ook in performance. Alhoewel de snelheid dan voor een amateur aanvaarbaar wordt blijft het dan nog steeds veel wachten. Toch maar gaan sparen voor een veel snellere compu of hopen dan NX 2.0 veel beter performt.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Wij hebben dit uitvoerig getest: conclusie was toen 1 Gb is inderdaad wel minimaal gewenst maar van 1 Gb naar 2 Gb leverde geen merkbaar/meetbaar verschil op.evertfoto schreef:Weet niet hoeveel werkgeheugen er in je PC zit, maar 1Gb is wel het minimale om dit programma goed te laten draaien.
Liever nog 2 Gb.
Echter het verplaatsen en tevens vergroten van de image cache naar een aparte fysieke harddisk leverde wel een aanzienlijke snelheidswinst op en hoeft als je toch al meerdere schijven in je systeem hebt ook niet veel extra te kosten.
Luc.