Bridge gereedschappen

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Jan van Wijk

Bridge gereedschappen

Bericht door Jan van Wijk » di jan 16 2007 9:51 am

Ik ben opeens in Bridge onder gereedschappen mijn koppelingen naar Photoshop kwijt. Bijv. om van geselecteerde bestanden in Bridge een omzetting naar een ander bestandsformaat of kleurruimte te maken. Iemand een idee hoe dat kan???

Rogier

Bericht door Rogier » di jan 16 2007 11:10 am

Dat heb ik inmiddels al op verschillende manieren voor elkaar gekregen:

- Adobe Extendscript Toolkit gebruiken
- Photoshop killen terwijl er een batch draait die vanuit Bridge gestart is
- Photoshop CS3 Trial installeren en weer verwijderen

De snelste manier om het op te lossen is tot nu toe geweest om Photoshop en Bridge te verwijderen en opnieuw te installeren. Denk er daarbij wel even aan om je actions ergens op te slaan ;)

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jan 16 2007 11:17 am

Wel een raar iets, hoe kan je nou iets uit het menu helemaal kwijt zijn? Ik heb het iig nog nooit gehad hopelijk komt dit met CS3 niet meer voor.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Rogier

Bericht door Rogier » di jan 16 2007 11:39 am

Dat menu in Bridge is opgebouwd uit soort van plugins van de applicaties uit de Creative Suite. Het bestaat uit extendscript bestanden die de koppeling met de overige applicaties verzorgen. Als je wilt kun je op die manier ook eigen koppelingen en functies maken en toevoegen.

Door verschillende oorzaken kan de koppeling tussen Bridge en Photoshop om zeep gaan. Vaak zie je dan ook dat RAW's en JPEG's niet meer automatisch in PS geopend worden enzo. Ik heb geprobeerd om de boel handmatig en automatisc te herstellen, maar tot nu toe is verwijderen en opnieuw installeren de enige oplossing gebleken. Het zou idd fijn zijn als dit in CS3 iets beter geregeld zou zijn.

Jan van Wijk

Bridge

Bericht door Jan van Wijk » di jan 16 2007 11:47 am

Hallo Rogier,

Kun jij mij vertellen hoe je dat in Extend Tool hebt gedaan, ik heb in 1e instantie niet veel zin de zaak opnieuw te installeren.

smitsfotografie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door smitsfotografie » di jan 16 2007 12:05 pm

heb je toevallig CS3 geinstaleerd, want op dit moment zijn daar diverse
problemen mee, die je omschrijft.

Wat je ook nog kunt proberen is: Open bright gaan naar menu werkruimte
stel hier opnieuw in "standaard werkruimte gebruiken."

Engelse versie : "Default Workspace"

Werkt het niet dan kun je misschien hier je antwoord vinden, gaat wel over CS3;

http://www.adobe.com/cfusion/webforums/ ... ord1=tools

Rogier

Re: Bridge

Bericht door Rogier » di jan 16 2007 1:49 pm

Jan van Wijk schreef:Hallo Rogier,

Kun jij mij vertellen hoe je dat in Extend Tool hebt gedaan, ik heb in 1e instantie niet veel zin de zaak opnieuw te installeren.
Sorry Jan, ik was blijkbaar wat onduidelijk. Je vraag was hoe het probleem wat je hebt kan ontstaan, en de drie manieren die ik noem is hoe ik het in het verleden voor elkaar heb gekregen om dit probleem te veroorzaken ;)

Zoals ik al zei is verwijderen en opnieuw installeren op dit moment de enige manier die ik weet om het probleem te verhelpen.

Rogier

Bericht door Rogier » di jan 16 2007 1:54 pm

Heb je het probleem trouwens met CS2 of met de CS3 Trial?

Jan van Wijk

Bridge

Bericht door Jan van Wijk » di jan 16 2007 3:32 pm

Ik heb het probleem bij CS2. Heb CS3 er wel even opgehad maar weer verwijderd, daarna waren de Photoshop opties nog gewoon aanwezig. Ik zal absoluut wel iets anders gedaan hebben waardoor die opties weg zijn maar kan niet bedenken wat. Default Workspace kiezen helpt trouwens ook niet.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”