Studioset icm D60

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
safre

Studioset icm D60

Bericht door safre » do okt 15 2009 9:33 am

Beste allemaal,

Ik ben van plan om een studioset aan te schaffen om thuis lekker mee te gaan experimenteren.

Mijn oog is gevallen op onderstaande set:
Falcon Eyes GN900AD StartSet, 2x Flitskop GN-900ADws / 2x Statief 260cm / 2x Softbox 80x100cm

Nu is mijn vraag:

kan ik onderstaande draadloze flitsontspanner:
Falcon Eyes RF-604 (set) RadioWave Flitsontspanner / zender + ontvanger / 4 kanaals (via netvoeding)

op mijn D60 gebruiken?

Alvast bedankt voor de reaktie!

Gr

Freek

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Studioset icm D60

Bericht door gijs sandberg » do okt 15 2009 9:40 am

Beste Freek,
Dat moet kunnen, maar het kan eenvoudiger.
Je stelt de interne flitser op 1/32 of wat het minimum is.
Het flitslicht van de kamera kan de studioflitsers via ingebouwde slave functie laten afgaan.
Je schermt direct flitslicht van kamera naar onderwerp af met een papiertje of de Nikon gadget SG-3IR (een IR filter dat voor de flitser hangt).
Zie zo, dat werkt ook.
Groeten, Gijs
Leon heeft gelijk met zijn opmerking dat niet veel winkels de SG-3IR in voorraad houden.
Vandaar mijn oplossing met een papiertje en een stukje plakband, dat werkt ook op zaterdagavond.
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op do okt 15 2009 11:01 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do okt 15 2009 10:18 am

gijs sandberg schreef:.... of de Nikon gadget SG-1R (een IR filter dat voor de flitser hangt).
Alleen is dat ding nergens verkrijgbaar, tenminste als je zoekt waar ze zoiets zouden verkopen.
Triggersetjes zijn daarbij tegenwoordig zo goedkoop dat ik zou kiezen voor een triggersetje.

Zender en ontvanger op batterij:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... igger.html
(Deze gebruik ikzelf --> prima. Hoewel het ook wel eens radio-stoorsignalen opvangt en dan spontaan flitst).

Met een doorlus 220 volt voor studioflitser voor de ontvanger:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... igger.html
Vergelijkbaar met:
http://www.fotosg.nl/product_info.php?c ... ts_id=1307
Vriendelijke groet, Léon Obers

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » do okt 15 2009 4:39 pm

Hier http://www.buynikon.eu/product/24051/ni ... wde_f.html is deze op voorraad Leon.
Toen ik er bij hen in de winkel om vroeg had de verkoper geen idee waar ik het over had, en moest ik hem eerst zelf weer opzoeken op hun pc.

Maar het werkt prima, al gebruik ik hem zelf meer als ik de cameraflitser als commander gebruik.

Groeten Jan.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do okt 15 2009 4:48 pm

Geen wonder dat ik het niet kon vinden, de code is anders dan Gijs in eerste instantie schreef (zie quote in mijn vorige reactie). Nikon SG-3IR in plaats van SG-1R (inmiddels door Gijs gecorrigeerd). Wel een vreemd dingetje 8)
Vriendelijke groet, Léon Obers

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » do okt 15 2009 5:33 pm

Leon,
De SG-1 is de transparante versie van hetzelfde item, geleverd in combinate met de SU-4 flits-slave.
Weer zo'n uniek Nikon acessoire...
Groeten Gijs
PS de laatste keer dat ik het ding nodig had dacht ik er niet aan: een hand of een blaadje papier is meestal dichterbij.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 15 2009 5:48 pm

Léon Obers schreef:Geen wonder dat ik het niet kon vinden, de code is anders dan Gijs in eerste instantie schreef (zie quote in mijn vorige reactie). Nikon SG-3IR in plaats van SG-1R (inmiddels door Gijs gecorrigeerd). Wel een vreemd dingetje 8)
Dat is het zeker. Ik heb er een, en het is moeilijk voor te stellen dat het werkt.... maar dat doet het dus wel!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

safre

Bericht door safre » ma okt 26 2009 4:10 pm

Beste allemaal,

Ik lees weinig onverdeeld positieve reakties op de falcon eyes studiosets vandaar dat ik mijn interesse verlegd heb naar elinchrom.

Ik wil de set mn gaan gebruiken voor het fotograferen van auto's in showrooms en wellicht in een later stadium portret/modelfotografie. De set van falcon eyes welke ik hierboven noemde heeft een wattage van 900/s is dit niet wat overdone? maw zal ik voor mijn doeleinden ook af kunnen met bv een 400w/s?

Ik besef dat het voor jullie lastig te beoordelen is maar ik ben wederom benieuwd naar jullie opmerkingen!

Gr

Freek

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”