MARUMI D35AFN

Discussies over flitsers
Plaats reactie
ellebel

MARUMI D35AFN

Bericht door ellebel » do okt 15 2009 10:02 am

Hallo,

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe deze flitser werkt op de D60 ? Ik heb geen handleiding meer en soms flitst hij te hard , dan te zacht, dan helemaal niet. Ik geraak er niet wijs uit en anders gaat hij terug in de kast :(

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: MARUMI D35AFN

Bericht door Cees » do okt 15 2009 11:04 am

Ik zou 'm sowieso terugleggen, weet niet of hij je camera niet opblaast!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: MARUMI D35AFN

Bericht door Hans Braakhuis » do okt 15 2009 11:40 am

Welkom op de forum.

Je flitser is pas op de markt sinds begin 2008. Opblazen van je camera zal dus niet gebeuren. Als je de flitser nog geen jaar in bezit hebt, dan kun je met een garantie geval terug naar de winkel. En anders eigenlijk ook wel, want het hoort niet zo te zijn dat een flitser in nog geen anderhalf jaar al dit soort kuren vertoont.

Een heel beperkte gebruiksaanwijzing staat hier:
http://kinvision.blog.sohu.com/100436152.html
en als je even iets naar beneden schuift, dan zie je ook een Engelse vertaling, meer een opgave van wat de flitser allemaal kan.
Heb je de flitser nu gekocht in een winkel om de hoek, vraag dan eens naar een Nederlandse gebruiksaanwijzing. Die moet de winkelier na kunnen bestellen bij de importeur.

Als je de flitser niet meer aan de praat krijgt en garantie niet lukt, bekijk dan eens of een goedkope flitser van een ander merk net zoveel kan als bijvoorbeeld de Nikon SB-600. Mee zoomen met het zoomobjectief, i-DDL flitslicht meting en draadloos werkend op afstand met camera's die een Commander instelling hebben.

Welke camera's kunnen dat:
rij 37 van http://home.kpn.nl/braak117/camera%20overzicht.xls
een excel file met de meest belangrijke verschillen tussen de meeste Nikon camera's.

De SB-600 heeft wel een Nederlandse gebruiksaanwijzing, die ook nog eens digitaal in te kijken is bij de Nikon Service.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”