Kind..

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
davieson

Kind..

Bericht door davieson » zo okt 18 2009 11:18 pm

Vandaag geprobeerd een paar mooie foto's te maken van 't zoontje van mijn kameraad.. Daar zat oa deze bij waar ik persoonlijk erg tevreden mee ben. Toch ben ik erg benieuwd naar de ongezouten meningen van jullie (want hier zitten toch een paar behoorlijk goede portret fotografen, en ik ben zelf meer thuis op motorsport gebied )

Daydreaming...
Afbeelding

safre

Re: Kind..

Bericht door safre » zo okt 18 2009 11:41 pm

enig minpunt(je) wat ik kan bedenken is dat de kadering bovenin wat krap is, maw jammer dat z'n haar er net niet helemaal opstaat.

Verder vind ik het een hele mooie foto!!

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » zo okt 18 2009 11:52 pm

Mooie foto, maar wat mij betreft wel een aantal aandachtpuntjes.

- Er zit een behoorlijke overbelichting op het haar
- Compositie is centraal (kan je nog wel croppen)
- Compositie is wat te krap, of ruimer en alles erop of strakker snijden (zo'n klein plukje haar eraf is het net niet wat mij betreft).
- Stukjes hand onderin leiden wat af, of de handen er helemaal op of helemaal niet.
- Grassprietje precies in de mondhoek vind ik iets storend..

Even een voorbeeld van wat ik bedoel (liever niet? ff zeggen dan is ie weg):

Afbeelding
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

davieson

Bericht door davieson » ma okt 19 2009 12:18 am

@ Ree

Bedankt voor deze (leer)punten. Ik ben het op alle punten met je eens vrees ik .. (nu je het zegt lijkt vind ik het logisch maar was er zelf niet opgekomen, dus weer wat geleerd)

Overbelichting viel me idd op in 't haar , maar heb geen flauw idee hoe ik dit in GIMP kan bewerken zo plaatselijk?? (heb nog geen ps) .. En dat grassprietje heb ik al helemaal geen benul hoe je dat wegtoverd :lol:
Wat betreft de compo vind ik jou vb. ook een stuk sprekender , zeker laten staan dus .. Thanks.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”