Ik heb gemerkt dat Nikon 60 geen breaketing-functie heeft om HDR-foto's te kunnen maken, dus doe je dat handmatig. Maar hoe stel je zoiets in?
Gebruik je het beste een verschillende sluitertijd, of doe je dit door je belichtingscorrectie? Die laatste gaat per 0.3 of 0.4 omhoog en omlaag. Als mijn standaardbelichting 0.0 is, hoeveel moet ik dan omhoog en omlaag gaan om een goede foto te maken? En wat die sluitertijd betreft: hoeveel stappen moet je overslaan als je weet dat mijn standaard sluitertijd 1/60ste is?
Neem je het beste 3 of 5 foto's?
Kan iemand mij helpen aub?
HDR met Nikon D60
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: HDR met Nikon D60
Gewoon belichtingscorrectie.
-2EV, -1EV, 0EV, +1EV en +2EV is gebruikelijk, maar -2EV, 0EV en +2EV kan ook.
Lees ook eens de andere berichten over HDR op het forum.
Groeten van Willem
-2EV, -1EV, 0EV, +1EV en +2EV is gebruikelijk, maar -2EV, 0EV en +2EV kan ook.
Lees ook eens de andere berichten over HDR op het forum.
Groeten van Willem
Je moet wel werken op statief! De foto’s moeten qua inhoud exact aan elkaar gelijk zijn, behalve dan de belichting. Een draadontspanner, of iets dergelijks, is dan ook noodzakelijk. Ik denk als je camera niet beschikt over een breaketing-functie dat dan het maken van HDR foto’s op een teleurstelling zal uitdraaien.
Als je naar het knopje van belichting gaat, stel je hem in op -2 dan maak je een foto. Daarna doe je het met -1 en dan met 0 enz...
Bedoel je de belichtingscorrectie die van -5 tot +5 gaat, met telkens die tussenstappen van 0,3 a 0,4?