JQG-bestanden

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
hans1954

JQG-bestanden

Bericht door hans1954 » zo okt 25 2009 12:50 pm

Jarenlang maak ik goede foto's met de D 70. Onlangs zijn veel foto's weggeschreven als JQG-bestand, waardoor ze niet meer te bekijken zijn. Oorzaak zou kunnen zijn een magnetisch veld (magneetarmband). Wie kan mij helpen om de foto's weer als JPG terug te krijgen?

Edwin
Forumlid
Forumlid

Re: JQG-bestanden

Bericht door Edwin » zo okt 25 2009 12:53 pm

En als je van die Q nu eens een P maakt ? :)
boekie

CU2

Bericht door CU2 » ma okt 26 2009 10:15 pm

Beste Hans,

De letters achter de bestandsnaam geven alleen maar de existentie van het bestand aan. Omdat het niet verwonderlijk is omdat de Q na de P komt sluit ik me aan bij de vorige reactie:
Hernoem een bestand door de Q weer in een P te veranderen en er dus weer een .JPG van te maken. Als je niks wilt riskeren kan je eerst nog een kopie maken van dat bestand voordat je de letter verandert maar volgens mij kan het totaal geen kwaad. Er kan niets "kapot" aan als het niet eerst geopend kan worden.

Groet,
CU2

hoefnix

Bericht door hoefnix » di okt 27 2009 9:41 pm

Het is inderdaad 1 bitje wat "omgevallen" is om van een P een Q te maken. Het vervelende is dat als er zomaar bitjes omvallen dat de kans dat de JPG data in het bestand nog OK is, niet erg groot is. Anderzijds, je zegt dat je een aantal jqg bestanden hebt en niet kpg.. Kennelijk is er iets met die positie in de bestandsnaam.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”