Nieuwe Nikon-objectieven
Nieuwe Nikon-objectieven
Naast de D800 komne er ook een aantal nieuwe objectieven:
24mm 1.4
85 mm 1.4
AFS 100-500 mm 4-5.6 IF ED VR (!!!)
AFS 16-35 F4 ED VR (????)
Bron Nikonians:http://www.nikonians-podcasts.org/NPC-NF-2009-10-25.mp3
24mm 1.4
85 mm 1.4
AFS 100-500 mm 4-5.6 IF ED VR (!!!)
AFS 16-35 F4 ED VR (????)
Bron Nikonians:http://www.nikonians-podcasts.org/NPC-NF-2009-10-25.mp3
Willem.
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nieuwe Nikon-objectieven
Als de 24mm 1.4 er echt komt..... 

- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Als de 85mm AF-S 1.4 VR uit komt dan vind ik dat Yoyo daar een koosnaampje voor mag verzinnen
Hij wacht al zóóó
verschrikkelijk lang op dit objectief..
Groeten Eelco
Hij wacht al zóóó

Groeten Eelco

http://500px.com/EelcoVandeKamp
Hoe duur zou die 24 mm 1.4 worden? Lijkt me wel een mooi objectief
-
- Forumlid
Ongeveer 3 keer zo duur als de concurrentie.Daviddvd schreef:Hoe duur zou die 24 mm 1.4 worden? Lijkt me wel een mooi objectief
Maar wel 33% beter.
Ongeveer.
D-90s schreef:Als de 85mm AF-S 1.4 VR uit komt dan vind ik dat Yoyo daar een koosnaampje voor mag verzinnen
Hij wacht al zóóó![]()
![]()
![]()
![]()

De oude was de 'Cream Machine'... Deze lijkt onderhand wel de 'Dream Machine'...

- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
yoyo schreef:D-90s schreef:Als de 85mm AF-S 1.4 VR uit komt dan vind ik dat Yoyo daar een koosnaampje voor mag verzinnen
Hij wacht al zóóó![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De oude was de 'Cream Machine'... Deze lijkt onderhand wel de 'Dream Machine'...

http://500px.com/EelcoVandeKamp
Die 100-500 klinkt erg lekker. Is er al meer nieuws over?
3 x 1.450,- = € 4.350,-Marten schreef:Ongeveer 3 keer zo duur als de concurrentie.Daviddvd schreef:Hoe duur zou die 24 mm 1.4 worden? Lijkt me wel een mooi objectief
Maar wel 33% beter.
Ongeveer.

Of had je meer de Leica M 24mm F/1.4 Summilux Asph. in gedachten?
Maar goed, eerst maar zien of dit allemaal wel waar is.
Ik heb eerder geruchten opgevangen van een 35mm f/1.4G, maar daar hoor ik nu niks over.
Met een gerucht weet je niet of het product er komt, en als het er komt heb je nog een hele wachttijd voordat het product beschikbaar is.
Als het product door Nikon aangekondigd wordt, weet je dat het er komt, maar moet je nog een hele tijd wachten voordat je het product kan kopen.
Met camera's valt die wachttijd nog wel mee, maar met objectieven kan het wel even duren.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Die AFS 100-500 zou een interessante verbetering kunnen zijn van de 80-400, eens zien of hij er echt is voor mijn volgende vakantie.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Oeh een 24 mm f1,4 heerlijk 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik erover vond was dat hij in Q2 2010 op de markt zou komen en eruit ziet als een grote zaklamp.Roelof schreef:Die AFS 100-500 zou een interessante verbetering kunnen zijn van de 80-400, eens zien of hij er echt is voor mijn volgende vakantie.
Lijkt mij zonder meer een zeer aantrekkelijk objectief. Echter, na de introductie moet je hem eerst nog ruim een half jaar in de winkel laten liggen aangezien de ervaring leert dat er dan ca 40% van de prijs af is. (En ik verwacht dat dit objectief niet in de prijsklasse van een broodje kaas valt, dus dan loont wachten wel.)
Ik zie de oude cream-machine nog niet zo snel vervangen worden. Commercieel totaal onaantrekkelijk.
Waarom is dat commercieel niet aantrekkelijk? Veel mensen zullen een uitvoering met AF-S (stiller, vermoedelijk sneller) verwelkomen. Voor portretfotografie buiten de studio lijken mij dat tenminste welkome verbeteringen. Likje Nano-coating erop haalt ook nog wel mensen over de streep. En dan is-ie natuurlijk ook nog geoptimaliseerd voor digitaal (minder vignettering vol open). En misschien nog VR.... Ik denk juist dat veel mensen juist met smart op deze upgrade zitten te wachten.
- johan1967
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Objectieven zakken echt niet zoveel in prijs. Bodies willen nog weleens een flink stuk goedkoper worden na een tijdje, maar objectieven nauwelijks.Duuuv schreef:Wat ik erover vond was dat hij in Q2 2010 op de markt zou komen en eruit ziet als een grote zaklamp.Roelof schreef:Die AFS 100-500 zou een interessante verbetering kunnen zijn van de 80-400, eens zien of hij er echt is voor mijn volgende vakantie.
Lijkt mij zonder meer een zeer aantrekkelijk objectief. Echter, na de introductie moet je hem eerst nog ruim een half jaar in de winkel laten liggen aangezien de ervaring leert dat er dan ca 40% van de prijs af is. (En ik verwacht dat dit objectief niet in de prijsklasse van een broodje kaas valt, dus dan loont wachten wel.)