Heb een mooie 55mm micro Ai gekocht, die ik wil gebruiken op mijn D700. Zag ergens, een Youtube instructiefilmpje van Carl Zeiss mbt MF 85mm op D700 instellen, dat je de lens waarden moest invoeren.
Is dat op mijn micro ook van toepassing en waarom zou je dat moeten doen?
Overigens heb ik al gefotografeert met de lens, werkt gewoon, belichting is prima, en scherpstellen is een eitje met de scherpstel hulp van de D700.
Toch wel fijn dat Nikon het mogelijk maakt, dat prima lens van zo'n 30 jaren terug, nu voor weinig te koop, gewoon goed werken op een moderne D700, compliment Nikon.
Micro 55mm 2.8 op Nikon D700 instellen?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Micro 55mm 2.8 op Nikon D700 instellen?
Dan staan de gegevens ook in de EXIF-data. Anders is die "leeg" als informatie over de brandpunt.Gert Wagelaar schreef: Is dat op mijn micro ook van toepassing en waarom zou je dat moeten doen?
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Staat allemaal keurig beschreven in de gebruiksaanwijzing van je D700 Gert, waarom niet eerst zelf gelezen?Léon Obers schreef:Dan staan de gegevens ook in de EXIF-data. Anders is die "leeg" als informatie over de brandpunt.Gert Wagelaar schreef: Is dat op mijn micro ook van toepassing en waarom zou je dat moeten doen?
Staat allemaal keurig beschreven in de gebruiksaanwijzing van je D700 Gert, waarom niet eerst zelf gelezen?[/quote]
Bedankt voor dit draadje Gert,
Op een antwoord als dit zit jij natuurlijk niet te wachten. Ik heb interesse in een D700. Dus heb uiteraard geen gebruiksaanwijzing. Een vraag is dus niet alleen voor de starter interessant.
Groet, Guus
Bedankt voor dit draadje Gert,
Op een antwoord als dit zit jij natuurlijk niet te wachten. Ik heb interesse in een D700. Dus heb uiteraard geen gebruiksaanwijzing. Een vraag is dus niet alleen voor de starter interessant.
Groet, Guus
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Guus,
Je noem een verband tussen het niet hebben van een kamera en het niet hebben ven de gebruiksaanwijzing.
Dat is onterecht: op de site van Nikon Nederland kan je (als je een registratie voor enig Nikon product hebt) vele gebruiksaanwijzingen ophalen en inzien.
Ook los daarvan kan je via het internet een papieren gebruiksaanwijzing bestellen.
Gert: volgens Nikon werkt de (matrix) belichtingsmeting beter als brandpunt en diafragma is ingesteld, ook kan je in de zoeker het ingestelde diafragma correct aflezen.
Groeten, Gijs
Je noem een verband tussen het niet hebben van een kamera en het niet hebben ven de gebruiksaanwijzing.
Dat is onterecht: op de site van Nikon Nederland kan je (als je een registratie voor enig Nikon product hebt) vele gebruiksaanwijzingen ophalen en inzien.
Ook los daarvan kan je via het internet een papieren gebruiksaanwijzing bestellen.
Gert: volgens Nikon werkt de (matrix) belichtingsmeting beter als brandpunt en diafragma is ingesteld, ook kan je in de zoeker het ingestelde diafragma correct aflezen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
gijs sandberg schreef:Beste Guus,
Groeten, Gijs
Gijs inderdaad, ik zal de gebruiksaanwijzing eens downloaden en inkijken, had er nog niet aan gedacht. Het lijkt me leuk om de mogelijkheden van de d700 eens te bestuderen voordat ik er eventueel 1 aanschaf.
Bedankt voor de tip!
groet, Guus