Ik kan een (proefversie) downloaden van camera control, er wordt echter nergens kort en bondig uitgelegd wat van dit programma de voordelen zijn/ cq. wat je ermee kan.
Kan iemand mij dit (liefst simpel) proberen uit te leggen, voordat ik weer iets download waarvan ik later denk.......
toegevoegde waarde camera control
- peturbo
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
toegevoegde waarde camera control
D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: toegevoegde waarde camera control
Werkt Google niet bij jou
http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1 ... D&aq=f&oq=
camera control gebruik je het meest in de studio.
Met dit programma kan je je camera die verbonden is met je laptop (kabel of draadloos) vanaf de computer bedienen en dus gelijk het resultaat in beeld van de laptop bekijken/ bewerken. Is een veel gebruikte functie in studio's etc. maar niet voor locatie werk (tenzij je daar weer een mobiele set-up gaat plaatsen kan je dat natuurlijk ook doen
).
Er is nu zelfs een Iphone/ Ipod app in de appstore (DSLR remote) waarmee je je camera met je Iphone of Ipod kan bedienen (weliswaar via het netwerk naar de pc naar de camera).

camera control gebruik je het meest in de studio.
Met dit programma kan je je camera die verbonden is met je laptop (kabel of draadloos) vanaf de computer bedienen en dus gelijk het resultaat in beeld van de laptop bekijken/ bewerken. Is een veel gebruikte functie in studio's etc. maar niet voor locatie werk (tenzij je daar weer een mobiele set-up gaat plaatsen kan je dat natuurlijk ook doen

Er is nu zelfs een Iphone/ Ipod app in de appstore (DSLR remote) waarmee je je camera met je Iphone of Ipod kan bedienen (weliswaar via het netwerk naar de pc naar de camera).
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste P,
Je kan die testversie gewoon installeren.
Als het het CHM help-bestand (windows versie) opstart krijg je nagenoeg volledige uitleg.
Het voordeel van Nikon's CCP is dat het de meeste Nikon DSLR kamera's ondersteunt.
Andere software heeft daarin meestal beperkingen.
Groeten, GIjs
Je kan die testversie gewoon installeren.
Als het het CHM help-bestand (windows versie) opstart krijg je nagenoeg volledige uitleg.
Het voordeel van Nikon's CCP is dat het de meeste Nikon DSLR kamera's ondersteunt.
Andere software heeft daarin meestal beperkingen.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
Re: toegevoegde waarde camera control (pro)
Een van de mogelijkheden van CCP is het kunnen opslaan van de instellingen van je camera.
Deze instellingen kan je zo nodig later met één muisklik weer terugzetten.
CCP is even gemakkelijk, of zo je wilt- moeilijk- te bedienen als het menu van je camera.
Deze instellingen kan je zo nodig later met één muisklik weer terugzetten.
CCP is even gemakkelijk, of zo je wilt- moeilijk- te bedienen als het menu van je camera.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Ik vind het bedienen van alle instellingen via CCP2 veel overzichtelijker dan het prutsen in doorklikmenu's op de camera.
Een feature die nog niet genoemd is, is dat met camera's die over LiveView beschikken er Live meegekeken kan worden en bijvoorbeeld voor het heel nauwkeurig focussen werkt een groot computerscherm handiger dan de 3" LCD achterop. Je kunt ook met de muis het contrast-AF blokje heel nauwkeurig plaatsen. Het is eigenlijk een heel grote remote control voor je camera. Alleen geschikt voor gebruik met een stationaire camera en een stationair onderwerp.
Groeten,
Marnix
Een feature die nog niet genoemd is, is dat met camera's die over LiveView beschikken er Live meegekeken kan worden en bijvoorbeeld voor het heel nauwkeurig focussen werkt een groot computerscherm handiger dan de 3" LCD achterop. Je kunt ook met de muis het contrast-AF blokje heel nauwkeurig plaatsen. Het is eigenlijk een heel grote remote control voor je camera. Alleen geschikt voor gebruik met een stationaire camera en een stationair onderwerp.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
-
- Forumlid
Je kunt het programma natuurlijk altijd weer verwijderen, maar wat wil je er eigenlijk mee?
Zelf gebruik ik CCP (ongeveer 1,5 jaar) zowel bij tabletop-macro als op mijn microscopen i.c.m. het Helicon stackprogramma.
In feite als een toepassing voor een ministudio. Aan de kamera hangt dan een externe voeding en de USB.
Het verschijnen van je opname op een 22" scherm is verademing t.o.v. het schermpje op je kamera.
En je kunt van achter je scherm de scherptediepte, kleur etc. direct (bij) regelen in het programma.
Loopt als een fluitje en ben er zeer tevreden over.
Ik ontbeer helaas live-view, dat zou het helemaal perfect maken.
Zelf gebruik ik CCP (ongeveer 1,5 jaar) zowel bij tabletop-macro als op mijn microscopen i.c.m. het Helicon stackprogramma.
In feite als een toepassing voor een ministudio. Aan de kamera hangt dan een externe voeding en de USB.
Het verschijnen van je opname op een 22" scherm is verademing t.o.v. het schermpje op je kamera.
En je kunt van achter je scherm de scherptediepte, kleur etc. direct (bij) regelen in het programma.
Loopt als een fluitje en ben er zeer tevreden over.
Ik ontbeer helaas live-view, dat zou het helemaal perfect maken.
- peturbo
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als ik dit zo lees is het voor mij nog niet interessant genoeg om te downloaden, misschien later en als ik nog eens een studio reportage ga maken o.i.d. Voorlopig echter niet.
M.Oorthuis: googlen niet bij stil gestaan
, vaak krijg je echter een hele hoop (professionele) informatie waar ik niks mee kan.
De uitleg echter zoals hierboven gegeven, TOP.
Blij dat ik clublid ben en dat ik gebruik mag maken van dit forum
M.Oorthuis: googlen niet bij stil gestaan

De uitleg echter zoals hierboven gegeven, TOP.
Blij dat ik clublid ben en dat ik gebruik mag maken van dit forum

D4/ Z9/14-24 2.8/ 24-70 2.8/ 70-200 2.8/ 85 1.4/ 200-500/ Gitzo 1poot en statief / SB900
Ik heb CCP ooit aangeschaft (icm een WT4) met het idee vanuit de warme auto fot's te kunnen maken op plaatsen waar ik niet kan staan (wat problemen met mijn linkerbeen).
Valt tegen: installatie moeizaam, resultaat wat ik verwachtte, gebruik, ach een afstandsbediening van €20 en een leuke verrekijker (die je mi TOCH moet hebben) werkt bijna evengoed.
GEEN kritiek op CCP (het prgm doet wat het moet doen en doet dat GOED, de WT4 doet wat ie moet doen en doet dat goed.
Valt tegen: installatie moeizaam, resultaat wat ik verwachtte, gebruik, ach een afstandsbediening van €20 en een leuke verrekijker (die je mi TOCH moet hebben) werkt bijna evengoed.
GEEN kritiek op CCP (het prgm doet wat het moet doen en doet dat GOED, de WT4 doet wat ie moet doen en doet dat goed.
Willem.