Ik heb nog nooit eerder "professioneel" gefotografeerd waardoor ik een aantal vragen heb. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik doe aan een vechtsport en wou heel graag een fototoestel die een sport stand heeft. Uiteindelijk werd het de Coolpix P90... Daarover heb ik een aantal vragen:
1. Wat is de beste menu om te gebruiken als ik binnen een sportzaal foto's wil maken? In een sportzaal is er meestal minder licht dan het lijkt...
2. Wat is de beste menu/instelling om bewegende beelden te fotograferen? Is dat de continu van de continu menu of is de sport stand beter?
3. Ik neem aan dat ik de flitser in een sportzaal niet kan gebruiken om foto's te maken, hoe kom ik aan beste resultaat door ISO, diafragma en sluitertijd te wijzigen? Ik weet namelijk niet wat deze drie doen en waarvoor ze zijn. Heb op internet wat informatie gevonden maar ben er niet echt wijs van geworden.
4. Hoe kan ik in een sportzaal een foto maken waarbij ik alleen wil dat de persoon zelf scherp/goed zichtbaar is en bijvoorbeeld de personen op het achtergrond(tribune) niet?
Groetjes