Eerste resultaat thuis studio

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Mitch

Eerste resultaat thuis studio

Bericht door Mitch » zo nov 08 2009 1:15 pm

Na een tijd geleden de eerste serie foto's met mijn nieuwe thuis flits-setje gemaakt te hebben, ook maar eens wat tijd in de nabewerking en Z/W-omzetting gestoken, met onderstaande foto als resultaat. Dit is dus min of meer mijn eerste studio output.
Ik ben benieuwd welke tips ik voor de volgende keer mee kan nemen, dus ik hoor het graag.

Afbeelding

Arend-ho

Re: Eerste resultaat thuis studio

Bericht door Arend-ho » zo nov 08 2009 2:27 pm

vind hem te licht op de linkerzijde [ kijker ]
detail neusvleugel/wang is weg..dat is jammer
wel lekker krap gekaderd..daar hou ik zelf wel van alsmede zwart/wit

verder niet slecht voor een mooi protretje.
op naar de volgende.

Arend

Zuiderbuur
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Zuiderbuur » zo nov 08 2009 3:34 pm

de reflectie van de softbox in de ogen stoort mij; ik weet wel dat je dat bijna niet kan vermijden

je kan ze natuurlijk wegwerken in ps maar ik zou volgende keer volgende doen :

zet je softbox nog wat verder van je model weg (indien mogelijk natuurlijk) en maak een zwart karton ter grote van je softbox met een zo groot mogelijke mooi ronde opening erin en bevestig dit op je softbox; je gaat natuurlijk wel wat lichtverlies hebben maar een 'ronde' reflectie oogt veel mooier en natuurlijker dan een rechthoekige...

suc6

Mitch

Bericht door Mitch » zo nov 08 2009 3:54 pm

Dank voor de tips zover, ik heb de linkerzijde wat terug gehaald en de softbox reflectie teruggebracht. Helemaal weghalen geeft hele doffe ogen, dat zag er niet fraai uit. Ik zal kijken hoe ik het de volgende keer met de opstelling kan voorkomen, hoewel dat lastig wordt omdat inderdaad de ruimte beperkt is.

Hier de nieuwe versie :

Afbeelding

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo nov 08 2009 9:54 pm

Kan me wel vinden in de eerste twee reacties. Van de andere kant vind ik de overbelichting ook wel wat hebben. Legt nog meer de nadruk op de ogen. De tweede vind ik minder.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » zo nov 08 2009 10:45 pm

Mooi sprekend portret, door de weinige schaduwen wel wat vlak.
Het origineel vind ik mooier als de tweede (bewerkte) versie.
Twee softboxen die in de ogen reflecteren in de ogen vind ik ff te veel (één moet kunnen) wat mij betreft.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”