Mijn eerste plaatjes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
sabberdesab

Mijn eerste plaatjes

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 4:19 pm

Ik heb de Nikon D40 zo`n 3 maanden geleden pas aangeschaft en heb ontdekt dat ik foto`s maken erg leuk vind. Had hiervoor gewoon een kleine digitale, en kon daar ook niks spannends van maken. Nu heb ik van de zomer mijn eerste kiekjes gemaakt, en nu is mijn nieuwsgierigheid wat jullie als ervaren mensen hiervan vinden.
Ik hoor het wel, opbouwende kritiek is dus meegenomen. Ik ben een beginner, want ik weet eigenlijk nog niks.

Afbeelding

1 Water en Zand

Afbeelding

2 Ontdeugend (kleuren gewijzigd)

Afbeelding

3 Kracht

Afbeelding

4 Omaliefde

Afbeelding

5 Waterrat

Afbeelding

6 Ons Keffertje :)

MARS
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Mijn eerste plaatjes

Bericht door MARS » zo nov 08 2009 6:27 pm

Hoi Sabberdesab,

Als eerste opmerking nummer de foto's altijd. Ook al heb je ze van een titel voorzien.

1. Ik zou iets meer van het gezicht, het oog in beeld, laten zien.

2. Het stukje raam links stoort. Verder een mooie foto, kleuromzetting goed gelukt, en de winnaar in deze serie foto's.

3. Oef dat water is wel heel erg groen. Iets te veel verzadigd en te contrastrijk gezien de eerste twee foto's.

4. De linkerkant (wit shirt) zou ik weggelaten hebben.

5. Net dat grijze "iets" rechtboven wegwerken.

6. De neus is scherp de ogen niet. Probeer eens de ogen en neus scherp te krijgen.

Zo dit was mijn opbouwende kritiek op je eerste posting. Ik moet zeggen: voor het algemeen niet verkeerd.

Groeten,

Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » zo nov 08 2009 7:05 pm