Mijn eerste plaatjes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
sabberdesab

Mijn eerste plaatjes

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 4:19 pm

Ik heb de Nikon D40 zo`n 3 maanden geleden pas aangeschaft en heb ontdekt dat ik foto`s maken erg leuk vind. Had hiervoor gewoon een kleine digitale, en kon daar ook niks spannends van maken. Nu heb ik van de zomer mijn eerste kiekjes gemaakt, en nu is mijn nieuwsgierigheid wat jullie als ervaren mensen hiervan vinden.
Ik hoor het wel, opbouwende kritiek is dus meegenomen. Ik ben een beginner, want ik weet eigenlijk nog niks.

Afbeelding

1 Water en Zand

Afbeelding

2 Ontdeugend (kleuren gewijzigd)

Afbeelding

3 Kracht

Afbeelding

4 Omaliefde

Afbeelding

5 Waterrat

Afbeelding

6 Ons Keffertje :)

MARS
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Mijn eerste plaatjes

Bericht door MARS » zo nov 08 2009 6:27 pm

Hoi Sabberdesab,

Als eerste opmerking nummer de foto's altijd. Ook al heb je ze van een titel voorzien.

1. Ik zou iets meer van het gezicht, het oog in beeld, laten zien.

2. Het stukje raam links stoort. Verder een mooie foto, kleuromzetting goed gelukt, en de winnaar in deze serie foto's.

3. Oef dat water is wel heel erg groen. Iets te veel verzadigd en te contrastrijk gezien de eerste twee foto's.

4. De linkerkant (wit shirt) zou ik weggelaten hebben.

5. Net dat grijze "iets" rechtboven wegwerken.

6. De neus is scherp de ogen niet. Probeer eens de ogen en neus scherp te krijgen.

Zo dit was mijn opbouwende kritiek op je eerste posting. Ik moet zeggen: voor het algemeen niet verkeerd.

Groeten,

Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » zo nov 08 2009 7:05 pm

Ik vind dat je wel oog hebt voor de compositie, het zijn niet zomaar familiekiekjes. Verder geen aanvullingen op bovenstaande. Ga zo verder zou ik zeggen.
Alleen het hondje, tjah das wel beetje 100 in een dozijn ;)

Grts.

p.s.
Mfoto 2008 schreef:Hoi Sabberdesab,

Als eerste opmerking nummer de foto's altijd. Ook al heb je ze van een titel voorzien.

Marcel
??????? mis ik iets.
Bijna leeg hier....

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 8:11 pm

Hey wat leuk, reacties!
Nu weet ik waar ik een beetje op letten moet. Het raampje zal ik proberen weg te shoppen en bij de foto met mijn kind met dat water, het vlakje rechts bovenin.
Alleen bij die van omliefde (4) zie ik niet wat je bedoeld met wit t-shirt links.
Moet ik het shirt van oma bewerken naar een andere kleur? Of bedoel je wat anders...dat meisje rechts onderin wegwerken?
En de laatste reactie over dat hondje , dat had ik gezien inderdaad, had ook wel verwacht dat daar iets opgemerkt werd, en is dus prima ;)

Het hondje is er ook 1 van de 100 in een dozijn, I know ;) maar als je net je camera hebt, en je beesje staat er zo mooi op... :D
Maar heel leuk, ik weet wat me te doen staat.

En dat het niet hele gewone familiekiekjes zijn, dat is ook een beetje zo, ik probeer het net iets anders te doen, zoals jullie.
thanx voor de reacties.

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » zo nov 08 2009 8:15 pm

PS de foto met water en zand, is ook niet de bedoeling dat je ogen ziet, wat je ziet is het knietje en de handjes.

MARS
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MARS » ma nov 09 2009 10:56 pm

sabberdesab schreef:Hey wat leuk, reacties!
Nu weet ik waar ik een beetje op letten moet. Het raampje zal ik proberen weg te shoppen en bij de foto met mijn kind met dat water, het vlakje rechts bovenin.
Alleen bij die van omliefde (4) zie ik niet wat je bedoeld met wit t-shirt links.
Moet ik het shirt van oma bewerken naar een andere kleur? Of bedoel je wat anders...dat meisje rechts onderin wegwerken?
En de laatste reactie over dat hondje , dat had ik gezien inderdaad, had ook wel verwacht dat daar iets opgemerkt werd, en is dus prima ;)

Het hondje is er ook 1 van de 100 in een dozijn, I know ;) maar als je net je camera hebt, en je beesje staat er zo mooi op... :D
Maar heel leuk, ik weet wat me te doen staat.

En dat het niet hele gewone familiekiekjes zijn, dat is ook een beetje zo, ik probeer het net iets anders te doen, zoals jullie.
thanx voor de reacties.
Ik bedoel de foto links wat aansnijden zodat er minder van het witte shirt is te zien.

Groet,

Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

MARS
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MARS » ma nov 09 2009 10:59 pm

strangeartefact schreef:Ik vind dat je wel oog hebt voor de compositie, het zijn niet zomaar familiekiekjes. Verder geen aanvullingen op bovenstaande. Ga zo verder zou ik zeggen.
Alleen het hondje, tjah das wel beetje 100 in een dozijn ;)

Grts.

p.s.
Mfoto 2008 schreef:Hoi Sabberdesab,

Marcel
??????? mis ik iets.

Ja......ik ook. Rechtsboven is een deel van de wang te zien, neem ik aan. Iets meer van het gezicht laten zien dan wordt het duidelijker.

Groet,

Marcel

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » di nov 10 2009 7:40 pm

Nogmaals, had het al eerder gezegd , je ziet een stukje KNIE en handjes. Het kind zit dus gehurkt. ( ziet dus geen deel van het gezicht )

sabberdesab

Bericht door sabberdesab » di nov 10 2009 7:42 pm

oh oke dat witte t-shirt dus van de oma.
Nee oke, nu snap ik m ;)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”