Ik heb een D300 en moet nu voor mijn fotografie opleiding een flitser kopen.
Heb er nog helemaal geen ervaring mee dus alles is nieuw voor mij.
Zou een sb-900 dan kunnen bij mijn D300 of zou ik beter voor een sb-600 gaan?
Het verschil wat ik kon vinden was dat de sb-900 sterker was en meer kracht heeft.
Ook zou er iets zijn met los aansturen vanuit de camera dat beter zou gaan met de sb-900 weet iemand daar iets over ?
Wil er nog wel heel lang mee gaan doen dus als de sb-900 veel voordelen heeft word dat hem gewoon.
welke flitser voor een D300
welke flitser voor een D300
D800, D300, nikon 24-70, tokina 11-16, nikon 70-300,sb-900 en 35mm 1.8
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: welke flitser voor een D300
Beste M,
De sb-900 is de opvogler van de 800;
Lees dit eens: http://www.nikon-club-nederland.nl/inde ... e_flitsers
De zoekfunctie rechtsboven levert ook vele hits op.
Groeten, GIjs
De sb-900 is de opvogler van de 800;
Lees dit eens: http://www.nikon-club-nederland.nl/inde ... e_flitsers
De zoekfunctie rechtsboven levert ook vele hits op.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dag Maissan,
Bedenk vooraf wat je met de flitser wilt doen. Ik heb de SB900, maar schat dat ik zeker 2/3 van de mogelijkheiden nooit gebruikt.
Hij gaat op auto (ik overdrij nu wat) en dat is het.
Bedenk vooraf wat je met de flitser wilt doen. Ik heb de SB900, maar schat dat ik zeker 2/3 van de mogelijkheiden nooit gebruikt.
Hij gaat op auto (ik overdrij nu wat) en dat is het.
Willem.
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb een SB600 en een SB900 bij mijn D300.
Beide laten zich vanaf de D300 heel goed aansturen met interne flits op Commander-stand.
Je kunt op de camera de sterkte van flits regelen.
Als je de 600 groep A noemt en de 900 groep B, dan zijn beide afzonderlijk heel secuur in te stellen.
Ik heb nauwelijks ervaring met de auto stand, want ik gebruik ze vrijwel alleen in de remote stand, met de camera op handmatige instelling.
Op statief met paraplu.
De 900 heb ik nog niet zo lang, dus ik ken de mogelijkheden niet exact. Ik heb de 900 erbij gekocht omdat ik een tweede flitser wilde en de 900 leek me wat meer mogelijkheden bieden. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik die mogelijkheden nog niet gebruikt/onderzocht heb.
Beide laten zich vanaf de D300 heel goed aansturen met interne flits op Commander-stand.
Je kunt op de camera de sterkte van flits regelen.
Als je de 600 groep A noemt en de 900 groep B, dan zijn beide afzonderlijk heel secuur in te stellen.
Ik heb nauwelijks ervaring met de auto stand, want ik gebruik ze vrijwel alleen in de remote stand, met de camera op handmatige instelling.
Op statief met paraplu.
De 900 heb ik nog niet zo lang, dus ik ken de mogelijkheden niet exact. Ik heb de 900 erbij gekocht omdat ik een tweede flitser wilde en de 900 leek me wat meer mogelijkheden bieden. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik die mogelijkheden nog niet gebruikt/onderzocht heb.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
2de hands is een sb-600 voor ongeveer 125,-- wel te vinden. En dit voldoet al prima om te ontdekken of te leren. Ook de sb-600 kan je als slave flitser gebruiken en de interne flitser van de d300 als commander. Werkt perfect. De sb-600 voldoet nog best prima hoor.
Of meer dan 300 uitgeven om uiteindelijk misschien een paar functies te gaan gebruiken.
Of meer dan 300 uitgeven om uiteindelijk misschien een paar functies te gaan gebruiken.
Het is de sb-900 geworden er mag een slotje op 

D800, D300, nikon 24-70, tokina 11-16, nikon 70-300,sb-900 en 35mm 1.8