Dagje kinderdijk

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Rachel

Dagje kinderdijk

Bericht door Rachel » di nov 10 2009 8:53 pm

Afgelopen zondag, bij gelukkig prachtig weer, een dagje bij de molens wezen kijken..

Een heleboel slechte foto's gemaakt; veel overbelicht.. :(
Maar, in mijn ogen ook een aantal goede foto's! :D

Dus, hier 3 plaatjes van een mooie dag:

1.
Afbeelding
ISO: 200
Belichting: 1/50s
Diafragma: 25.0

2.
Afbeelding
(bewust de voorgrond scherp en de molens op de achtergrond onscherp)
Belichting: 1/500s
Diafragma: 9.0

3.
Afbeelding
Belichting: 1/1000s
Diafragma: 8.0

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en hoe ik eventuele verbeteringen kan maken..

D.Sauer
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Re: Dagje kinderdijk

Bericht door D.Sauer » wo nov 11 2009 5:56 pm

zal ik dan maar mijn mening geven?
ik ben dan wel beginnend hobby fotograaf maar ik zie dat je nog steeds geen reactie hebt.
ik weet dus niet of ik net zulke mooie foto's gemaakt zou hebben.

#1 een heerlijk plaatje van een mooie zonnige dag. Het lijkt wel of de molen zelf niet helemaal scherp is.
#2 creatief om de voorgrond scherp en de molens onscherp te maken. ikzelf zou gekeken hebben om de voorgrond wat minder saai te maken en de molens dan nog onscherper.
#3 mooie foto maar hij is wat te blauw.
http://picasaweb.google.nl/Dick1273" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D300s met wat NAS-bevredigende toebehoren.

Rachel

Bericht door Rachel » wo nov 11 2009 7:09 pm

Bedankt!
Dat de molen op foto2 niet helemaal scherp is, dacht ik ook (wist het alleen niet zeker, kan dit zelf nog steeds niet altijd zien :s)
van foto3 was de lucht ook heel blauw, maar inderdaad voor het totaalplaatje misschien iets te blauw..
Gelukkig is dit altijd nog te herstellen in vele bewerkings programma's.. :)