paraplu of softboxen
paraplu of softboxen
Hey Forum leden,
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik wil graag binnenkort een flits-set aanschaffen, die me kunnen helpen bij het maken van mooi belichten van portret foto`s. Ik zou graag het verschil willen weten tussen de belichting met softboxen en met paraplu systeem. Of een combinatie van die twee!.
Heb al wat rond gekeken op internet maar nergens echt hetgeen gevonden wat het duidelijker maakt!
Ik zit zelf te denken aan deze combinatie
http://www.fotoflits.nl/product_info.ph ... d84eb47710
Alvast bedankt!!
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik wil graag binnenkort een flits-set aanschaffen, die me kunnen helpen bij het maken van mooi belichten van portret foto`s. Ik zou graag het verschil willen weten tussen de belichting met softboxen en met paraplu systeem. Of een combinatie van die twee!.
Heb al wat rond gekeken op internet maar nergens echt hetgeen gevonden wat het duidelijker maakt!
Ik zit zelf te denken aan deze combinatie
http://www.fotoflits.nl/product_info.ph ... d84eb47710
Alvast bedankt!!
Re: paraplu of softboxen
Op deze pagina kan je o.a. softboxen en paraplu's vergelijken:
http://www.bron.ch/vt_pd_lg_sc_en/index.php
Hoop de je er wat aan hebt.
Suc6 met je keuze.
http://www.bron.ch/vt_pd_lg_sc_en/index.php
Hoop de je er wat aan hebt.
Suc6 met je keuze.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Bij die voorbeelden van Bron Color niet goed te zien.
Paraplu verspreid het licht meer rondom naar de zijkanten dan een softbox. In een redelijk kleine ruimte met lichte muren krijg je met een paraplu dan ook wat meer verstrooiing dan met een softbox. Let wel op de verschillen in soorten paraplu's (wit, zilver, transparant).
Zilver is wat harder en meer onregelmatig dan wit. Persoonlijk vind ik een softbox veel prettiger licht. Je kun er ook meer mee doen.
Paraplu is vooral handig om snel even op te zetten.
Paraplu verspreid het licht meer rondom naar de zijkanten dan een softbox. In een redelijk kleine ruimte met lichte muren krijg je met een paraplu dan ook wat meer verstrooiing dan met een softbox. Let wel op de verschillen in soorten paraplu's (wit, zilver, transparant).
Zilver is wat harder en meer onregelmatig dan wit. Persoonlijk vind ik een softbox veel prettiger licht. Je kun er ook meer mee doen.
Paraplu is vooral handig om snel even op te zetten.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do nov 12 2009 2:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
mooi setje ruud...
iig koop je bij een goede winkel waar service en kwaliteit nog hoog in het vaandel staan.
goede voorlichting ....gezellige mensen...en een goed merk.....wat wil je nog meer
let wel dit is een occassion..dus weg = weg gok ik.
antwoord van paraplu en softbox is door leon wel gegeven.
softbox is beter stuurbaar [ het licht dus ] dan pluu.
Arend
iig koop je bij een goede winkel waar service en kwaliteit nog hoog in het vaandel staan.
goede voorlichting ....gezellige mensen...en een goed merk.....wat wil je nog meer
let wel dit is een occassion..dus weg = weg gok ik.
antwoord van paraplu en softbox is door leon wel gegeven.
softbox is beter stuurbaar [ het licht dus ] dan pluu.
Arend
dank jullie wel !!
setje is al weg idd!! Wil wel hetgeen gaan combineren...als afgebeeld dus een plu en een softbox waarschijnlijk de nieuwe plu doorsnee 1000mm!!
greetsz RvD
setje is al weg idd!! Wil wel hetgeen gaan combineren...als afgebeeld dus een plu en een softbox waarschijnlijk de nieuwe plu doorsnee 1000mm!!
greetsz RvD
jammer van de set dat deze weg is.
een combi kan goed.
en anders even afspraak maken bij ze. zeg wat je wensen zijn en de komende twee uur ben je daar niet weg en wordt je voorgelicht.
succes
Arend...fotoflits fan
een combi kan goed.
en anders even afspraak maken bij ze. zeg wat je wensen zijn en de komende twee uur ben je daar niet weg en wordt je voorgelicht.
succes
Arend...fotoflits fan

- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
2 witte pluutjes bij de Blokker voor 6 euro......
in deze foto is er eentje gebruikt...
SB-900 achter de pluu and you have a very cheap softbox...

Groetjes Eelco & Monique
in deze foto is er eentje gebruikt...

SB-900 achter de pluu and you have a very cheap softbox...

Groetjes Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Tja heb het al eens een keer geprobeerd met huis tuin en keuken spul 

maar wil nu serieus aan het werk gaan en tja iedere keer die woonkamer lampen meenemen

maar wil nu serieus aan het werk gaan en tja iedere keer die woonkamer lampen meenemen

Je kan ipv Blokker paraplu's ook een laken ophangen en daardoorheen flitsen voor een wat zachter resultaat.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
En die is ook niet zo duur...flitslicht schreef:Je kan ipv Blokker paraplu's ook een laken ophangen en daardoorheen flitsen voor een wat zachter resultaat.

http://500px.com/EelcoVandeKamp
Wel eerst wassen, anders krijg je een geelzweem maar geen wasmiddel met optische witmakers nemen want dan krijg je een blauwzweem. Het is dus wel opletten :mrgreen:D-90s schreef:En die is ook niet zo duur...flitslicht schreef:Je kan ipv Blokker paraplu's ook een laken ophangen en daardoorheen flitsen voor een wat zachter resultaat.![]()
![]()
@Ruudje: Je kan met een goede flitsinstallatie echt wel meer dan met een paar van die Nikonflitsertjes. Toch kom je met die kleintjes ook wel een eind, afhankelijk van wat je wilt gaan doen.
- Germay
- Forumlid
Ondanks dat je het al eens een keer heeft geprobeerd met huis tuin en keuken spul
,vindt ik je foto's vooral van die zwarte piet geweldig geslaagt Ruud. 

Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Germay schreef:Ondanks dat je het al eens een keer heeft geprobeerd met huis tuin en keuken spul,vindt ik je foto's vooral van die zwarte piet geweldig geslaagt Ruud.
Opdracht was ook geslaagd alleen om de haverklap waren de a4 tjes van karton aan het roken en binnen mag er niet gerookt worden!!
haha
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Geweldig onderwerp en foto´s.
Met belangstelling gelezen en een opsteker voor de mens die gewoon wat wil, maar niet veel te spenderen heeft.
(ik dus)
Maar die SB flitser gaat er wel komen hoor.
Groet,
Mieke
Met belangstelling gelezen en een opsteker voor de mens die gewoon wat wil, maar niet veel te spenderen heeft.

Maar die SB flitser gaat er wel komen hoor.
Groet,
Mieke