special lights

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
langejaap

special lights

Bericht door langejaap » zo nov 22 2009 12:27 pm

Afbeelding

Deze nam ik met een nikon d200 icm nikon 21-35 f3.5

f9,iso 125, 6sec, statief.
wat mij aansprak was de groene twinkel gevel alsof er in de elementen glas splinters verwerkt zijn.

Nu heb ik geen correctie toegepast mbt de gevels en lijnen.

Kan zo een plaat als deze of moet je de lijnen recht zetten??

Ik heb nagenoeg geen ervaring met nacht/archtectuur fotografie maar het spreekt me wel aan.

Tips zijn dan ook welkom. hgr jaap

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: special lights

Bericht door Tony D » zo nov 22 2009 4:48 pm

langejaap schreef:
Kan zo een plaat als deze of moet je de lijnen recht zetten??
Ik heb wat met het perspectief gespeeld: de raamlijsten staan nu echt verticaal en het bordes van het trapje is nu precies horizontaal.
Afbeelding

Is dit een verbetering? Moet je zelf zeggen. Als je niet recht voor het gebouw staat, krijg je nooit alle lijnen goed recht.De zijkant waar dat blauwe licht-Logo op zit staat niog steeds scheef nu.
Als je dit niks vindt, haal ik hem weer weg natuurlijk!

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

langejaap

Bericht door langejaap » zo nov 22 2009 10:38 pm

Nou, ik vind het niet slecht en je kan hem gewoon laten staan. Ik vind het al leuk dat je er moeite voor doet. Dat bordes heb je gewoon een punt, bij nader inzien zat daar nog wat in. Kwa compo ben ik wel mn diagonaal uit de rechter hoek kwijt wat ik minder vind. Dat zou verholpen kunnen worden door nog wat te besnijden.

Ik ga er eens over denken maar wil je wel bedanken voor je inbreng. gr Jaap

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma nov 23 2009 12:08 am