Beschikbaarheid Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm
rofab

Beschikbaarheid Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

Bericht door rofab » di jan 23 2007 9:54 pm

Ik ben al sinds augustus 2006 op zoek naar de Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR. Ik weet dat die lens veelgevraagd is, maar kan iemand mij vertellen waarom deze lens zo verschrikkelijke moeilijk verkrijgbaar is? Als iemand deze lens voor me in voorraad heeft.... :wink:

groet.

Ronald

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » di jan 23 2007 9:58 pm

Gewoon even zoeken

Hier op voorraad voor 849 euro

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=3011

vanavond even bestellen, vrijdag binnen, van het weekend foto's maken :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

ML

Bericht door ML » di jan 23 2007 9:59 pm

Op de website van kamera-express staat dat de lens op voorraad is. Wel ff bellen want heb wel eens meegemaakt dat er wel iets op voorraad staat, maar dat ze allemaal al gereserveerd staan.
Waarom moeilijk verkrijgbaar? Vraag is groter dan aanbod !

John Sentani

Bericht door John Sentani » wo jan 24 2007 8:38 am

Ik heb 'm besteld bij fotoquelle (699 euro)
Ik sta ook op de wachtlijst daar (plaats 6....).
Ze konden nog niet zeggen wanneer hij komt.
Ik heb me er maar bij neergelegd en wacht geduldig af.
Over vier weken maar weer eens informeren op welke plek ik dan sta.

Rogier

Bericht door Rogier » wo jan 24 2007 10:05 am

Ik heb hem gisteren nog in de vitrine zien staan bij de Mediamarkt in Alkmaar. Prijs was ergens tussen de 700 en de 800 euro, niet zo heel erg op gelet. Is wel een eindje uit de buurt, maar je kunt ze altijd even bellen.

baakey

Bericht door baakey » do jan 25 2007 12:18 am

Hij zou slecht leverbaar zijn omdat hij in de zelfde fabriek wordt gemaakt als de D40 en D80 toestellen en die schijnen voorrang te hebben. Zelf heb ik hem van de week kunnen ophalen in Almere bij Direct sales, volgens mij hebben ze er daar nog een paar op voorraad.
groeten en succes.

pieterdokkum

Bericht door pieterdokkum » do jan 25 2007 6:18 pm

Nou Ronald, je bent niet de enige, ik heb hem ook sinds Aug. 2006 in bestelling en ( nog steeds ) niks. Als het nog lang duurt dan annuleer ik mijn bestelling, en zie dan wel verder.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » do jan 25 2007 6:38 pm

Heb hem vandaag hier in Breda bij foto Verschuren in de vitrine zien staan. Om zo mee te nemen! Het is dus een kwestie van zoeken. Hij vertelde er meteen bij dat het deze week voor het eerst was dat er een binnen was gekomen die niet meteen op een reservering uitgeleverd werd, maar echt in de winkel staat. Blijft nog steeds een mateloos populair objectief. In het echt was-ie nog een stuk kleiner dan ik had gedacht. Wel leuk voor de volgende NCN objectievendag!

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » do jan 25 2007 7:06 pm

Leeuwarden, Mediamarkt: 759 euro.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do jan 25 2007 8:32 pm

Ik begrijp er niets van, je gaat toch niet 5 of 6 maanden zitten wachten terwijl het spul gewoon wel leverbaar is ? :shock:

Hup in de auto / trein / fiets / te voet naar een leverancier die hem wel kan leveren en het bestelde ding annuleren. Iedere dag mis je de kans om met dit fraaie objectief de mooiste foto's te nemen. En waar wacht je op ? voor wie ? vast niet om jezelf een plezier te doen toch ?

Dus in de kuierlatten en halen dat fraaie glas :!:

en foto's maken natuurlijk :wink:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

jeroenkr

Bericht door jeroenkr » do jan 25 2007 9:33 pm

Gisteren bij de Media Markt geweest waar de 18-200 VR gewoon op voorraad ligt met een prijs van € 759,- en waar ik uiteindelijk daar maar € 689,- voor heb betaald.

Ik zou zeggen: hou de Media Markt in de gaten

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » do jan 25 2007 10:42 pm

Gewoon in onderhandeling gegaan?

fotobram

Bericht door fotobram » vr jan 26 2007 7:11 pm

Ik had hem besteld bij Foto_Klein in Gouda. Binnen twee weken binnen 770 Euro. Toen ik hem ophaalde hadden ze er ook nog een in de vitrine liggen.
Die 850+ bij KE vond ik veel te duur.

jeroenkr

Bericht door jeroenkr » za jan 27 2007 6:48 am

Inderdaad in onderhandeling gegaan aangezien de fotoplus bij mij om de hoek het objectief voor € 699, wou leveren maar had deze nog niet op voorraad. Had er in eerste instantie €725,- voor betaald maar ben terug gegaan naar de Media Markt ivm laagste prijs garantie. Zij hebben heel netjes de prijs aangepast naar € 689,-

Gisteren er tevens een AF=S 70-300 VR gekocht voor € 560,- En omdat het een ingeruild objectief betrof, bestellen ze een nieuwe en kan die zodra die binnen is omruilen. Vermoeden bij dit objectief is dat het een import objectief is dat geruild is voor een Nikon Netherlands objectief. Is gekocht op een dag dat deze ook weer is terug gebracht. Nederlandse handleiding zit er niet bij en gele briefje staat ook geen Nikon Netherlands op. Is dus iemand slim geweest om zijn geimporteerde objectief terug in de doos te stoppen en terug te brengen. Handige wisseltruc die ze zich bij de MediaMarkt nog niet hadden bedacht. Ik krijg in iedergeval weer een objectief bij Nikon Netherlands vandaan. Kunnen we in tussen tijd het objectief eerst gaan uitproberen :D

Inmiddels was 18-200 VR er al weer uitverkocht

rofab

Bericht door rofab » za jan 27 2007 7:13 am

Na het lezen van je vorige bericht ben ik gisteren direct naar de Media Markt in Groningen geweest en guess what...ze hadden nog één in voorraad voor € 745,00. Ik dus ook onderhandelen en aangegeven dat ze de lens ook al aan iemand voor € 689,00 hebben verkocht :wink:. En ja hoor, ik kon de lens voor die prijs meekregen. Goede tip van je ! :wink:
jeroenkr schreef:Inderdaad in onderhandeling gegaan aangezien de fotoplus bij mij om de hoek het objectief voor € 699, wou leveren maar had deze nog niet op voorraad. Had er in eerste instantie €725,- voor betaald maar ben terug gegaan naar de Media Markt ivm laagste prijs garantie. Zij hebben heel netjes de prijs aangepast naar € 689,-

Gisteren er tevens een AF=S 70-300 VR gekocht voor € 560,- En omdat het een ingeruild objectief betrof, bestellen ze een nieuwe en kan die zodra die binnen is omruilen. Vermoeden bij dit objectief is dat het een import objectief is dat geruild is voor een Nikon Netherlands objectief. Is gekocht op een dag dat deze ook weer is terug gebracht. Nederlandse handleiding zit er niet bij en gele briefje staat ook geen Nikon Netherlands op. Is dus iemand slim geweest om zijn geimporteerde objectief terug in de doos te stoppen en terug te brengen. Handige wisseltruc die ze zich bij de MediaMarkt nog niet hadden bedacht. Ik krijg in iedergeval weer een objectief bij Nikon Netherlands vandaan. Kunnen we in tussen tijd het objectief eerst gaan uitproberen :D

Inmiddels was 18-200 VR er al weer uitverkocht

Plaats reactie

Terug naar “Superzoom”