Bij foto 7a stoort me fotografisch gezien de bovenste rand van de reling die ongeveer precies gelijk loopt met de horizon van de zee. Ik zou door mijn hurken zijn gegaan met het standpunt, om de reling in ieder geval boven de horizon te krijgen en de horizon van de zee zo laag mogelijk of in ieder geval duidelijk afscheidend tussen de gaten in de reling.[/quote]
Hi Léon,
Heb de foto´s die je noemde even bekeken. Ik heb, om van kleur naar zwart wit om te zetten, dus nog genoeg te leren. Maar ik vraag me af: als ik in sommige foto´s/delen meer contrast had gegeven lopen de zwarte delen dan niet dicht? Hoop dat ik het goed zeg.
Om de foto spannender te maken gebruik ik meestel: die witte, grijze, en zwarte driehoekjes en wacht dan op de rode en groene spikkels(wat een teveel aangeeft van overdone).
Maar dit is waarschijnlijk niet het echte contrast wat jij bedoeld, welke in mijn programma ACDSee tevoorschijn komt samen met exposure en fil light.
Misschien is het ook een beperking van dit programma hoor, dat kan natuurlijk ook.
Dan de leuning. Helemaal gelijk, ik zag het al op het schermpje van mijn D80 na inzoomen.
Maar................. die houten pier liep 30° rond de zee in

ofwel was niet recht. Hoe mooi het ding ook was, hier kun je fotografisch met die leuning dus niets mee, (volgens mij) ook niet vanuit een andere hoek. Wel geprobeerd dus maar geen mooi resultaat. Ben verder niet echt technisch , maar volgens mij lukt dat ook niet met een gebogen leuning. Mee eens?
Hoor graag nog over bovenstaande van je.
Groet,
Mieke