Ik zoek een filter voor de sb-600 voor het compenseren van de WB binnen onder de gloeilampen.
Ik kom vanzelf bij de Nikon SJ-1 set uit die vast wel zal passen, maar weet iemand of dit goed blijft zitten? Vouw je die om en steek je die boven tussen de lamp en het reflector klepje?
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... 0-600.html
Gr.
SB-600 Filters
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: SB-600 Filters
Beste P,
Ik ken die set niet uit eigen ervaring.
Alles kan los natuurlijk.
Bedenk wel de waarschuwing in het SB-600 handboek dat deze filters niet het eeuwige leven hebben.
Groeten, GIjs
Ik ken die set niet uit eigen ervaring.
Alles kan los natuurlijk.
Bedenk wel de waarschuwing in het SB-600 handboek dat deze filters niet het eeuwige leven hebben.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb zelf recentelijk de "speed strap" van HONL aangeschaft met een setje kleurcorrectie filters van hetzelfde merk. Ik moet toegeven dat ik er nog niet veel mee geëxperimenteerd heb maar het lijkt aardig te werken. Moet wel zeggen dat ik het meer gebruik om b.v. buiten een blauwere achtergrond te krijgen.
Voordeel van de speed strap (eigenlijk gewoon een stuk breed antislip klitteband dat om je flitskop zit) is dat je er ook andere dingen aan kunt hangen zoals gobo's en grids. Ben nu b.v. zelf met rietjes een grid in elkaar aan het knutselen.
Voordeel van de speed strap (eigenlijk gewoon een stuk breed antislip klitteband dat om je flitskop zit) is dat je er ook andere dingen aan kunt hangen zoals gobo's en grids. Ben nu b.v. zelf met rietjes een grid in elkaar aan het knutselen.
-
- Forumlid
Goede tip inderdaad, goed om te weten dat ze der kleur verliezen bij veelvuldig gebruik.gijs sandberg schreef:Bedenk wel de waarschuwing in het SB-600 handboek dat deze filters niet het eeuwige leven hebben.
Groeten, GIjs
Ik wil het vooral gebruiken om de kleuren gelijk te trekken van het daglicht uit de flitser en het omgevingslicht (gloeilamp) in de ruimte. Zo krijgt alles dezelfde temperatuur en zit er niet iemand op de voorgrond met een koud gezicht.
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
Er zijn overigens meerdere merken die dit soort correctiefilters aanbieden. Behalve HONL is Rosco ook een bekende in strobist kringen:
http://www.rosco.com/uk/video/strobist. ... N=62937428
http://www.rosco.com/uk/video/strobist. ... N=62937428