nikon capture control voor de D70s

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Ralf

nikon capture control voor de D70s

Bericht door Ralf » wo okt 05 2005 11:02 pm

Eindelijk, ik heb mijn D70s..!
Heb het nu een weekje en al erg veel lol aan beleeft, wat ik erg leuk vindt om mee te werken, is het progje "capture controll"waarvan een trial versie van 31 dagen meegeleverd is in de verpakking.
Echter 140 Euro vindt ik een hoop geld voor een paar key nummers en ben van mening dat ze dit progje gratis bij een toch kostbare aankoop mee zouden moeten leveren.
Nu is mijn vraag,... is er wellicht een ander (shareware) progje waar ongeveer dezelfde functie's in zit.

Alvast dank...

Ralf.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: nikon capture control voor de D70s

Bericht door Hans Braakhuis » vr okt 07 2005 5:33 pm

Zelf gebruik ik Elements 3. Dat had ik al aangeschaft voor iets minder geld. En het kan met NEF werken.
Ik ken geen negatieve ervaringen over Capture. Alle gebruikers zijn zeer tevreden. Ik zou het ook aanschaffen als ik Elements al niet had.
En je hoeft het niet bij elke camera opnieuw aan te schaffen, je koopt het slechts één keer.

Ralf

Bericht door Ralf » za okt 22 2005 9:04 pm

Dacht, ga het toch maar kopen is het 155 Euro,... toch maar even niet..!

vanson

Bericht door vanson » za okt 22 2005 9:31 pm

iPhoto werkt ook erg goed... (aals het alleen gaat om het 'binnenhalen' van de foto's vanaf je D70)
binnenkort koop je een gebruikte iMac G3 voor minder dan 150 euro, heb je meteen een goede computer !!!

:D

inderdaad wel een beetje belachelijk dat je de capture software apart moet kopen. Ik vraag me af of de updates van de software gratis danwel beschikbaar zijn als je 'Capture' eenmaal aangeschaft hebt.
Overigens ken ik geen (andere) digitale SLR waar wel een full-blown versie van welke software dan ook wordt meegeleverd

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » zo okt 23 2005 8:00 pm

Nikon levert software bij de camera, 'Nikon View' en 'Nikon Editor', waarmee je foto's kan beheren en JPB&RAW bestanden redelijk kunt bewerken. Als je een Mac hebt is het een aanrader om iPhoto te gebruiken in plaats van de standaard Nikon software.
Meer heb je eigenlijk niet nodig om te beginnen met digitaal fotograferen.

Als je meer mogelijkheden wilt en bewerkte raw bestanden ook weer als NEF wilt opslaan is Capture een goede keus. Ik gebruik het bij alle foto's die ik in RAW schiet.
iPhoto gebruik ik ook, met name voor slideshows en bijbestellingen... 8)

Ralf

Bericht door Ralf » ma okt 24 2005 11:45 am

Het gaat mij puur om de mogelijkheid om van afstand de camera geheel te kunnen bedienen.
Wat ik zoal erg mooi vindt is de mogelijkheid om met 1 druk op mijn laptop de instellingen van de camera op een vooraf ingeprogrameerde stand te zetten.
Werkelijk alle functie's zijn daarbij in te stellen.
:!:
Ralf.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » ma okt 24 2005 12:03 pm

Ralf schreef:Het gaat mij puur om de mogelijkheid om van afstand de camera geheel te kunnen bedienen.
Dan is voor zover ik weet alleen Nikon Capture geschikt.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”