Hei,
Welke van deze programma,s heb je nodig om je opname,s te bewerken,ik doe aan panoramafotografie.
Ik heb Adobe CS en PTGui.
mvgr,
Ton
Adobe CS of Capture NX 2
Adobe CS of Capture NX 2
Laatst gewijzigd door monty2remco op di dec 29 2009 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Adobe CS of Capture NX 2
Dat mag je helemaal zelf weten.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je kan met beide programma's foto's bewerken. Capture NX wordt wel eens onderschat; het is een heel krachtig programma. En ik ben ervan overtuigd dat het nog steeds de beste RAW conversie doet voor Nikon NEF en NRW bestanden.
Hoe een en ander in te passen is in een workflow om panorama's uit verschillende foto's (dat bedoel je neem ik aan) kan ik alleen maar gokken, omdat ik dat zelf vrijwel nooit doe. Maar er zijn een flink aantal mensen hier die dat wel doen, dus er komt vast wel iemand langs die dat wel kan zeggen.
Hoe een en ander in te passen is in een workflow om panorama's uit verschillende foto's (dat bedoel je neem ik aan) kan ik alleen maar gokken, omdat ik dat zelf vrijwel nooit doe. Maar er zijn een flink aantal mensen hier die dat wel doen, dus er komt vast wel iemand langs die dat wel kan zeggen.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Beide genoemde programma's heb je nodig.
Photoshop voor het optimaliseren van je beeld.
PTGui voor het perfect samenstellen van een panorama.
Daarnaast nog de juiste panoramakop op een statief om correcte naadloze panorama's ook optisch correct te kunnen maken.
Photoshop voor het optimaliseren van je beeld.
PTGui voor het perfect samenstellen van een panorama.
Daarnaast nog de juiste panoramakop op een statief om correcte naadloze panorama's ook optisch correct te kunnen maken.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Typo neem ik aan...monty2remco schreef:Hei,
ik doe aan ponoramafotografie.
Ton