Echt een uitstraling van "Life Sucks...and Then you Die"

Nee, de doorbloeding in de poten is dusdanig laag dat de poten zelf al een temperatuur hebben van maar enkele graden hoger dan de omgevingstemperatuur. Vergelijk dit met de mens. De bloedvaten in extremiteiten zullen gaan samenknijpen bij lage temperaturen om warmteverlies te voorkomen. De kerntemperatuur (romp, hoofd) moet zoveel mogelijk gelijk blijven. Vandaar dat je in de winter eerder koude handen en voeten hebt dan in de zomer.Arno P schreef:Troosteloos...en dan te bedenken dat deze vogels met hun pootje(s) gewoon op het ijs bleven staan....krijgen die geen koude tenen?
Dank je voor de info...maakt mijn medegevoel wat beter te dragen voor die vogels...ArjanL schreef:Nee, de doorbloeding in de poten is dusdanig laag dat de poten zelf al een temperatuur hebben van maar enkele graden hoger dan de omgevingstemperatuur. Vergelijk dit met de mens. De bloedvaten in extremiteiten zullen gaan samenknijpen bij lage temperaturen om warmteverlies te voorkomen. De kerntemperatuur (romp, hoofd) moet zoveel mogelijk gelijk blijven. Vandaar dat je in de winter eerder koude handen en voeten hebt dan in de zomer.Arno P schreef:Troosteloos...en dan te bedenken dat deze vogels met hun pootje(s) gewoon op het ijs bleven staan....krijgen die geen koude tenen?
Onder het verendek zijn de beestjes warm.
Ik heb alle respect voor het maken van deze foto's!!!
Jasiu schreef:# 1 toppertje!!!
respect voor je 3 uur !!!
Het croppen had iets gekund maar de kwaliteit van de vogel (afbeelding dan) is niet allerbest. Ik vond hier een ruimere 'kijk' bijdragen aan het ultime "Tering wat is het koud en sta ik hier alleen op het eenzame ijs" gevoel van de reigerwilco1 schreef:! en 3 zijn top al had ik mischien nr 3 iets gecropt
respect voor de 3 uur in een hutje zitten bij deze temperaturen