Strand slufter

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
freak

Strand slufter

Bericht door freak » za jan 02 2010 6:39 pm

Ik ben nog helemaal nieuw in dit wereldje en ben vandaag voor het eerst met me d40x op pad geweest.
Ik ben er nog niet tevreden over want met namen de foto´s van de lucht zijn erg wazig.
Dus brand maar los met de goede tips.
Foto's zijn gemaakt met een d40x 18-55mm
Iso's zijn zo hoog omdat ik ze vergeten was terug te zetten.

1
Afbeelding
1/1250 f22 iso 1600
2
Afbeelding
1/4000 f10 iso 1600
3
Afbeelding
1/640 f22 iso 1600
4
Afbeelding
1/1250 f22 iso 1600
5
Afbeelding
1/80 f 22 iso 200
6
Afbeelding
1/125 f 22 iso 200
Laatst gewijzigd door freak op za jan 02 2010 7:25 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

TriGGeR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Strand slufter

Bericht door TriGGeR » za jan 02 2010 6:53 pm

Nr. 3 heeft wel iets.. mooie kleuren.
Nr. 2 en een aantal van je andere foto's 'vragen' om een diagonale lijn.. tenminste dat gevoel krijg ik.

Voor de rest vraag ik me af waarom je voor zo'n hoog iso gekozen hebt??
Lijkt mij nergens voor nodig eigenlijk.

Groet,

Wijnand
Nikon D610 / Nikon SB 700 / Sigma 105 mm. macro f2.8 DG / Nikkor 35 mm. f1.8 / Nikorr 24-70 2.8 /
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.

http://wijnand.smugmug.com/

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 02 2010 8:16 pm

ISO is erg hoog, maar je diafragma is ook erg klein. Eigenlijk moet je niet boven de f/16 uitkomen, want daarna gaan de meeste objectieven ineens veel minder scherp worden door diffractie.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

freak

Bericht door freak » za jan 02 2010 8:18 pm

oke bedankt voor de reacties, ik kon alleen nog wel iets lager met me diafragma alleen niet erg veel meer omdat ik dan overbelicht uitkwam.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 02 2010 8:23 pm

freak schreef:oke bedankt voor de reacties, ik kon alleen nog wel iets lager met me diafragma alleen niet erg veel meer omdat ik dan overbelicht uitkwam.
Dat had ik al begrepen. Als je dat ziet, dan weet je eigenlijk al dat er een instelling fout staat.

Ach, het moet je een keer gebeuren. Volgende keer zal je de fout minder snel maken. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » za jan 02 2010 8:33 pm

oke bedankt voor de reacties, ik kon alleen nog wel iets lager met me diafragma alleen niet erg veel meer omdat ik dan overbelicht uitkwam.
Maar door een lagere ISO waarde te nemen had je dat overbelichte weer kunnen voorkomen - en een lagere ISO waarde geeft ook nog een betere kwaliteit foto.
Zie verder niet veel scherpteproblemen alhoewel dat op deze grootte moeilijk te beoordelen is.

Misschien wel je sensor checken op stof - volgens mij zie ik bij de eerste opname links onder de zon (halverwege tussen zon en riet) een stofje zitten.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”