Dag allemaal,
ik krijg mijn trigger (zie titel) op de één of andere manier niet aan de praat. alle lampjes branden en volgens mij hoef ik verder op de camera niks in te stellen........
Heeft iemand de gouden tip??
alvast bedankt!
Gr
Freek
Cactus V4 icm D60 en SB600
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Cactus V4 icm D60 en SB600
Ik neem aan dat je met "alle lampjes branden" bedoeld dat het lampje van de ontvanger gaat branden als je de testknop op de zender indrukt?
Zoniet dan zou ik even controleren of alle kleine (1-2-3-4) schakelaartjes op de ontvanger in dezelfde positie staan als die op de zender.
Zoniet dan zou ik even controleren of alle kleine (1-2-3-4) schakelaartjes op de ontvanger in dezelfde positie staan als die op de zender.
yep dat bedoel ik, ook alle schakelaartjes staan op dezelfde positie
Nog een idee hoe het komt dat ie t niet doet??
Nog een idee hoe het komt dat ie t niet doet??
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Overtuig je ervan dat de sluitertijd van de camera minimaal gelijk of langzamer staat ingesteld als de maximale flits-synchronisatietijd. (Bij de D60 gelijk of langzamer dan een 1/200 sec.).
Doordat er een niet Nikon dedicated accessoire op je camera zit, kun je de sluitertijd in de M-mode namelijk veel korter instellen.
Mijn trigger op de D700 geeft dan geen flits af. Misschien werkt dat bij een D60 idem.
Doordat er een niet Nikon dedicated accessoire op je camera zit, kun je de sluitertijd in de M-mode namelijk veel korter instellen.
Mijn trigger op de D700 geeft dan geen flits af. Misschien werkt dat bij een D60 idem.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Probleem opgelost......batterijen die er standaard bijzaten bleken niet goed.....setje nieuwe erin gedaan en hij flitst als een stroboscoop 
Nog bedankt voor de tips!
Gr
Freek

Nog bedankt voor de tips!
Gr
Freek