D300s: firmware update 1.01

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

D300s: firmware update 1.01

Bericht door ALE » wo jan 06 2010 12:18 pm

De volgende verbeteringen zijn aangebracht in versie 1.01

- Ondersteuning voor geheugenkaarten van 64 GB is toegevoegd
- Als het Multi-Power Battery Pack MB-D10 werd gebruikt met AA-batterijen, gaf de batterij-aanduiding aan dat de batterijen in de MB-D10 leeg waren of werd overgeschakeld naar de batterij in de camera, ook al bevatten de batterijen in de MB-D10 voldoende lading. Dit probleem is nu verholpen
- Als bepaalde geheugenkaarten in de camera werden geplaatst, werd 'CHA' weergegeven in het bovenste LCD-venster en konden geen beelden worden vastgelegd. Dit probleem is nu verholpen.

Info en download voor Windows
Info en download voor Mac

Groet,

ALE

[Edit: URL's aangepast]
Laatst gewijzigd door ALE op wo jan 06 2010 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Daniël

Re: D300s: firmware update 1.01

Bericht door Daniël » wo jan 06 2010 6:25 pm

Link komt uit op de D3X.

Correct:
Windows
Mac

Daniël

Bericht door Daniël » ma jan 18 2010 12:44 pm

Zijn er mensen die de D300s firmware update uitgevoerd hebben.
Andere topics wordt er veel over gepraat. Maar bij de D300s blijft het akelig stil.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jan 18 2010 12:49 pm

dcschuiling schreef:Zijn er mensen die de D300s firmware update uitgevoerd hebben.
Andere topics wordt er veel over gepraat. Maar bij de D300s blijft het akelig stil.
Niet zo vreemd; de camera is net uit. Nog niet zoveel mensen hebben zo'n ding.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Daniël

Bericht door Daniël » ma jan 18 2010 12:57 pm

Dan zal als ik heb gedaan wel een melding plaatsen.
Kan je trouwens als het niet goed is nog terug gaan in firmware? Of moet je fabrieksinstellingen doen?

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » zo jan 24 2010 6:26 pm

Update werkt prima. Ik heb nog geen 64 Gb geheugenkaarten dus dat kan ik niet testen maar fouten met geheugenkaarten heb ik nog niet gezien en de MB-D10 werkt probleemloos.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » zo jan 24 2010 6:53 pm

dcschuiling schreef:Kan je trouwens als het niet goed is nog terug gaan in firmware? Of moet je fabrieksinstellingen doen?
Nee, je kunt als gebruiker niet terug. Ik neem aan dat het Service Punt wel oude firmware in kan flashen, maar voor de zelfraadzaamheid is het: eenmaal geupdate blijft geupdate.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Dushi
Forumlid
Forumlid

Bericht door Dushi » za feb 27 2010 12:52 am

ALE schreef:De volgende verbeteringen zijn aangebracht in versie 1.01

- Ondersteuning voor geheugenkaarten van 64 GB is toegevoegd
- Als het Multi-Power Battery Pack MB-D10 werd gebruikt met AA-batterijen, gaf de batterij-aanduiding aan dat de batterijen in de MB-D10 leeg waren of werd overgeschakeld naar de batterij in de camera, ook al bevatten de batterijen in de MB-D10 voldoende lading. Dit probleem is nu verholpen
- Als bepaalde geheugenkaarten in de camera werden geplaatst, werd 'CHA' weergegeven in het bovenste LCD-venster en konden geen beelden worden vastgelegd. Dit probleem is nu verholpen.
Groet,
ALE
[Edit: URL's aangepast]
Dit was voor mij een heel waardevolle aanwijzing. Onlangs een D300s aangeschaft. Met battery pack en een extra CF kaart. De CF kaart gaf een error en de extra batterijen schakelden na enkele seconden over naar de interne batterij. Balen dus. Tot ik dus bericht las. Nieuwe firmware geïnstalleerd en nu lijkt het batterij pack het naar behoren te doen. Morgen even echt uitproberen, maar de eerste indrukken lijken aan te geven dat het probleem verholpen is.
Waar ik nog wel mee zit is dat de prijzige CF kaart, 8 MB Sandisk 60 MB/s nog steeds de error CHA geeft en daarmee zelfs de SD kaart onbruikbaar maakt. Iemand die een suggestie heeft? Ale vast bedankt voor het deels oplossen van de problemen!
Dushi

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za feb 27 2010 6:57 am

Dushi schreef:Waar ik nog wel mee zit is dat de prijzige CF kaart, 8 MB Sandisk 60 MB/s nog steeds de error CHA geeft en daarmee zelfs de SD kaart onbruikbaar maakt.
Neem aan dat je 8GB bedoelt. Je kunt je kaartje in een kaartlezer doen, aansluiten op je PC en in de verkenner met je rechter muisknop het kaartje formatteren. Daarbij kan je (bij XP) voor FAT kiezen. Geef je kaartje ook een naam! Vaak lost dit ook het error probleem CHA op.
Suc6,

ALE

Dushi
Forumlid
Forumlid

Bericht door Dushi » za feb 27 2010 10:02 pm

Uiteraard 8GB, sorry. Het kaartje had ik al eerder geformatteerd, zoals via de camera als via de PC. Ik had er ook een keertje een foto op gekopieerd vanaf een andere folder. Dat van die naamgeving had ik niet aan gedacht. Ik was al blij met de goede tip. Helaas krijg ik nog steeds de CHA error. Eerst enkele seconden knipperend, daarna vast. Volgens Sandisk moet de kaart CF 8 GB, 60 MB/s gewoon compatibel zijn, maar ik krijg hem niet aan de praat in de D300s.

Daniël

Bericht door Daniël » za feb 27 2010 10:05 pm

Zitten de pinnentjes nog wel goed?
Wat je kan doen is even naar de zaak gaan die heb verkocht heeft en kijken of een andere bij hun wel werkt.
Ik denk dat het kaartje niet deugt. Hoogst onwaarschijnlijk dat het aan de camera ligt.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za feb 27 2010 10:21 pm

Je was me net voor DC, goede tip. Dushi, ben je instaat om een ander kaartje te lenen om te zien of die ook hetzelfde probleem veroorzaakt? Kijk wel vooraf even m.b.v. een zaklamp of de pinnetjes niet verbogen zijn.
Suc6,

ALE

Dushi
Forumlid
Forumlid

Bericht door Dushi » za feb 27 2010 10:33 pm

Het kaartje werkt wel in de PC. Of er in ce D300s een pinnetje verbogen is, valt wat lastiger te zien,
maar het kaartje lijkt er wel normaal in te gaan. Ik koop mijn spullen via internet in de USA, dus de leverancier zit op enkele duizenden km's afstand. Mocht ik het ooit aan de praat krijgen in de camera (waar ik inmiddels een zwaar hoofd in heb) dan gebruik ik het alleen als overflow en haal eventuele foto's er via de kabel wel uit. Maar zover is het helaas nog lang niet. Wel ben ik blij met de hulp die hier geboden wordt.
UPDATE: ik heb er een loupe bijgehaald en het lijkt dat inderdaad in de camera een verbogen pinnetje zit. Ik ga proberen dat recht te buigen... maar of dat gaat lukken???

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za feb 27 2010 10:46 pm

Dushi schreef:ik heb er een loupe bijgehaald en het lijkt dat inderdaad in de camera een verbogen pinnetje zit. Ik ga proberen dat recht te buigen... maar of dat gaat lukken???
Wel de batterij eruit halen en dat een paar minuten wachten zodat de gehele camera is ontladen !!!! Met beleid moet dit goed gaan.
Suc6,

ALE

Dushi
Forumlid
Forumlid

Bericht door Dushi » za feb 27 2010 11:30 pm

Vraag me niet wat ik allemaal geprobeerd heb! Bloed, zweet en tranen. Ik dacht al dat er een pinnetje afgebroken was. Uiteindelijk na heel veel keren voorzichtig opnieuw proberen is het me toch gelukt het CF kaartje weer in de camera te krijgen. En HIJ DOET HET! Mensen, hardstikke bedankt voor de support. Ik hoop dit niet nog eens mee te maken, maar aan de hulp hier heb ik ontzettend veel gehad. Thanks!
Dushi

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”