Ik heb net een draadloze afstandbediening binnengekregen voor mijn D60 van cameranu. Betreft een JJC.
Nou krijg ik alleen het apparaatje niet aan m'n camera gelinkt.
En om eerlijk te zijn begrijp ik niks van de gebruiksaanwijzing op postzegelformaat.
Het betreft dus een remote control met één knop, maar verder geen ontvangertje oid ...terwijl ik hier lees dat er bij andere merken over een ontvanger gesproken wordt.
Weet iemand hoe dit werkt ?
Draadloze afstandbediening synchroniseren aan Camera
Draadloze afstandbediening synchroniseren aan Camera
Een mensenleven is te kort om goed te leren fotograferen !
Re: Draadloze afstandbediening synchroniseren aan Camera
Inge J schreef:Ik heb net een draadloze afstandbediening binnengekregen voor mijn D60 van cameranu. Betreft een JJC.
Nou krijg ik alleen het apparaatje niet aan m'n camera gelinkt.
En om eerlijk te zijn begrijp ik niks van de gebruiksaanwijzing op postzegelformaat.
Het betreft dus een remote control met één knop, maar verder geen ontvangertje oid ...terwijl ik hier lees dat er bij andere merken over een ontvanger gesproken wordt.
Weet iemand hoe dit werkt ?
Vraag eerst eea na bij Cameranu.nl.
Vziw zijn ze zeer helpfull.
Mij lijkt dat je een stukje hardware mist,
Willem.
Is het niet een IR afstandsbediening?
Klopt. Het is idd een infrarood. Ultraplat kastje met 1 knop ter grootte van een creditcard.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik knop op de remote indrukken en tegelijkertijd "rotate main command dial" totdat er delayed remote of quick response remote op het display komt te staan. Maar waar ik ook aan draai.... er gebeurd niks.
en dan nog een paar stappen, maar ik ben dus nu niet verder dan de batterij er in doen
Ik kan zo gauw ook geen instelling op de camera vinden waarbij ik iets aan/uit moet zetten.
Mailtje naar cameranu is onderweg..... maar ja....t moet t natuurlijk meteen doen
groetjes inge
Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik knop op de remote indrukken en tegelijkertijd "rotate main command dial" totdat er delayed remote of quick response remote op het display komt te staan. Maar waar ik ook aan draai.... er gebeurd niks.
en dan nog een paar stappen, maar ik ben dus nu niet verder dan de batterij er in doen

Ik kan zo gauw ook geen instelling op de camera vinden waarbij ik iets aan/uit moet zetten.
Mailtje naar cameranu is onderweg..... maar ja....t moet t natuurlijk meteen doen

groetjes inge
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Inge,
Heb je pagina's 55 e.v. (geloof ik) van de D60 handleiding gevolgd?
Groeten, Gijs
Heb je pagina's 55 e.v. (geloof ik) van de D60 handleiding gevolgd?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
....
.... ook daar zoek ik nog een afstandbediening voor ! 
update: heb i.d.d. een andere instelling gevonden bij 'opnamestand'
Hierin kan je directe of 2 sec. vertraagde opname op afstand instellen.
Gelukt dus.
De gebruiksaanwijzing van de remotecontrol klopt dus niet helemaal.
Bedankt in ieder geval.

update: heb i.d.d. een andere instelling gevonden bij 'opnamestand'
Hierin kan je directe of 2 sec. vertraagde opname op afstand instellen.
Gelukt dus.
De gebruiksaanwijzing van de remotecontrol klopt dus niet helemaal.
Bedankt in ieder geval.