Alvast een eerste foto

Dit was in de tuin hoor. Wel nog even eruit gemoeten om inkopen te doen...maar ondanks alle technologie (ABS ed) was het geen pretje om te rijden...nikonshooter schreef:Erg mooie foto Arno.
Was er niet geadviseerd binnen te blijven in Limburg :mrgreen:
Ik wide nl. de mtb tour in Gulpen rijden vandaag maar die was geannuleerd ivm. het slechte weer (weeralarm)
mvg
Robert
Dit is toch 1 van Nederlands meest voorkomende vogels, hoorsoort ken ik wel maar de naam niet
Dat is pas "gaan met die banaan", veel respect, hoor!!Met veel sneeuw....3 uur in het Buteo tentje gezeten
Boudewijn, de instelling staan in de exif. In dit geval is er voor een zo kort mogelijke sluitertijd gekozen ivm wisselend licht en een niet te hoge ISO ivm teveel ruis...en met die insteek is het diafragma een stuk groter en de scherptediepte kleiner. Met een schep meer licht kon het diafragma verder geknepen worden en zou er meer scherptediepte te halen zijn...maar onder de huidige omstandigheden heb ik bewust gepast voor of hoge iso of te lange sluitertijd (de beestjes bleven met dit weer namelijk nog geen seconde op hun plek zitten en bewegen ook nog...)B.Olthof schreef:Prachtige foto, dankjewel. Ben best benieuwd naar lens/sluitertijd. Als je er echt voor in een tentje hebt gezeten, respect. Prachtige achtergrond, koolmees op vetbol telt wat mij betreft sowieso niet
Is het hier belangrijk dat zijn staart ook scherp is? Of heb je bewust gekozen bv voor de achtergrond?
Boudewijn.