Draadloze printerserver
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Draadloze printerserver
Mijn vrouw en ik delen een printer, die aan mijn PC hangt. Elke keer als mijn vrouw moet printen moet mijn PC aan. Ik zou graag mijn printer willen aansturen via onze draadloze router. Er zijn genoeg draadloze printerservers te koop. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een bepaald merk en of type, ook wat betreft installatie?
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Draadloze printerserver
Ik heb een router met printerserver van Robotics gebruikt, maar dat ding zal wellicht niet meer gemaakt worden. In de werking zaten wel een paar schoonheidsfoutjes. Als de printer werd uitgezet en dan weer aan werd die niet door de router herkend. Ik moest dan het USB-kabeltje van de server even loskoppelen en dan weer opnieuw erin steken.
Maar afgezien daarvan, werkt het prima. De printerkeus op de PC werkt dan via een netwerkpoort. De router verzameld de printopdrachten van diverse PC's en stuurt het dan via het USB-kabeltje verder door naar de printer.
Overigens was het voor mijn printer niet noodzakelijk via die USB printserver te printen. Die printer zelf heeft ook een netwerkpoort, waarmee je de printer rechtstreeks via een UTP-kabel op een netwerkpoort van de router kunt aansluiten.
Maar afgezien daarvan, werkt het prima. De printerkeus op de PC werkt dan via een netwerkpoort. De router verzameld de printopdrachten van diverse PC's en stuurt het dan via het USB-kabeltje verder door naar de printer.
Overigens was het voor mijn printer niet noodzakelijk via die USB printserver te printen. Die printer zelf heeft ook een netwerkpoort, waarmee je de printer rechtstreeks via een UTP-kabel op een netwerkpoort van de router kunt aansluiten.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Contacteer:
Dank voor de info. Op mijn printer zit alleen een parallelle en USB poort. Zijn er nog mensen die recent zo'n ding hebben aangeschaft?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Voordat je zo'n ding aanschaft, eerst even kijken in de handleiding van je printer. In het verleden ben ik nog wel eens modellen tegengekomen die alleen maar samenwerkten met bepaalde typen printservers (van hetzelfde merk), vooral HP was daar sterk in.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ik gebruik een HP C8180 op een wireless router D-Link DIR 655 en dan op meerdere PC's (laptops) en moet zeggen dat het vlekkeloos werkt.
-
- Forumlid
- Contacteer:
OK, ik ga eens kijken of mijn Brother laserprinter zulke dingen ondersteunt.
ik heb mijn brother 1250 laserprinter op de USB aangesloten van mijn apple airport. Nu kan ik zonder problemen vanaf elke computer printen.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Printen vanaf de PC vanaf de laptop van mijn vrouw is geen probleem, maar omdat de printer op mijn PC staat aangesloten, moet mijn PC wel aan. En dat wil ik liever niet.
Ja, dat schreef je al in de OP. Wat wil je zeggen?Jos schreef:Printen vanaf de PC vanaf de laptop van mijn vrouw is geen probleem, maar omdat de printer op mijn PC staat aangesloten, moet mijn PC wel aan. En dat wil ik liever niet.
Een wifi canon gekocht. Geen enkele draad nodig bij installeren noch bij het gebruiken daarna behalve die van de printer naar het stopcontact. Alles wijst zich vanzelf zodat zelfs leken als ik het kunnen installeren. Ik print draadloos vanaf mijn laptop. Vanaf andere pc's kan ook zelfstandig geprint worden, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik ga ervan uit dat dan wel even de bijgeleverde software op die andere pc's geinstalleerd moet worden (?) en dat het vervolgens net zo gemakkelijk gaat.
Renee
Renee
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik kreeg het niet aan de praaat. Mogelijk is mijn Brother printer niet compatibel. Ik heb de printer nu maar aan de laptop van mijn vrouw gekoppeld. Ik print toch bijna nooit.