windows vista en Capture NX
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
windows vista en Capture NX
Capture NX werkt niet onder Windows Vista.
Niet zo handig voor mensen die nu een nieuwe PC kopen waar sinds gisteren Vista standaard op staat.
Niet zo handig voor mensen die nu een nieuwe PC kopen waar sinds gisteren Vista standaard op staat.
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik heb NX vanaf het begin een product met een pippielankous interface genoemd. Nu weet ik (mocht het idd op geen enkel Vista platform draaien)dat Nikon niet in staat is om normale software te schrijven. Het is al meer dan een jaar duidelijk dat Microsoft met Vista zou komen. Dan zorg je ervoor dat je product werkt volgens de correcte richtlijnen.
Soms vraag ik me wel eens af wie er bij Nikon nadenkt over dit soort dingen. Ze zijn zo vanzelfsprekend.
Soms vraag ik me wel eens af wie er bij Nikon nadenkt over dit soort dingen. Ze zijn zo vanzelfsprekend.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
snel antwoord van Nikon
Zeer binnenkort zal Capture NX 1.1 update verschijnen en deze is compatibel met Vista.
Met vriendelijke groet,
Frits
Nikon Europe Support
www.europe-nikon.com/support

Zeer binnenkort zal Capture NX 1.1 update verschijnen en deze is compatibel met Vista.
Met vriendelijke groet,
Frits
Nikon Europe Support
www.europe-nikon.com/support
-
- Forumlid
Ik heb Capture NX 1.0.1. wel draaiend gehad onder Vista (is niet de officiele uitgave die gisteren is uitgekomen). Wel moest .NET framework 1.1 worden geinstalleerd maar dit kon ik via Capture binnenhalen. Het werkte net zo traag als onder XP. Ik heb geen trage computer overigens (AMD X2 3800 met 1 gig dual channel).
Ik heb het ook foutloos draaiende onder vista maar pas na de 2e keer installeren zat de boel goed.
Zie topic: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ht=capture
Waar het exact aan lag dat het de eerste keer niet werkte is me nog steeds niet duidelijk.
Zie topic: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ht=capture
Waar het exact aan lag dat het de eerste keer niet werkte is me nog steeds niet duidelijk.
Ehu ? dat was toch alleen een update voor massage Center of heb ik gisteren wat gemist ?(is niet de officiele uitgave die gisteren is uitgekomen)