nikon D300 of D200s in aantocht?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
noogy

nikon D300 of D200s in aantocht?

Bericht door noogy » wo jan 31 2007 9:57 pm

aangezien ik in de nabije toekomst een nieuwe camera wil gaan aanschaffen, en mijn oog eigenlijk is gevallen op een D200, mijn vraag, of er in de nabije toekomst (binnen een maand of 4) toevallig een opvolger in aantocht is van deze camera?

op sommige webshops wordt deze camera aangeboden met het 17-200mm vr objectief... heeft iemand misschien een mening over dit objectief? aanrader of juist niet?

ik snap dat je niet eindeloos kan wachten tot de perfecte camera er is, maar zou het jamer vinden als er binnenkort toch weer een nieuwere versie uit zou komen..

excuses als deze vraag al eens aan bod is geweest, maar kon er niets over vinden in de zoekmachine :D

alvast bedankt voor jullie hulp..

gr jeroen
Laatst gewijzigd door noogy op do feb 01 2007 12:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » wo jan 31 2007 10:03 pm

ik heb nog niks in de wandelgangen gehoord

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » wo jan 31 2007 11:21 pm

ja er komt een opvolger!! weet alleen niet wanneer...

ML

Bericht door ML » wo jan 31 2007 11:54 pm

Ik verwacht een opvolger niet erg snel (4 maanden). Tijd tussen voorgaande prosumercamera en d200 was ook behoorlijk!
Bovendien kun je nu nog steeds goede foto's maken met de d100 en zo zul je ook nog best een poosje doorkunnen met de d200. Gewoon doen dus lijkt mij.

noogy

Bericht door noogy » wo jan 31 2007 11:55 pm

geweldig! hier kan ik zeker wat mee... zal me eens gaan orienteren op leuke aanbiedinkjes, dus als iemand wat langs ziet komen dan hoor ik het graag!

gr jeroen

ML

Bericht door ML » wo jan 31 2007 11:58 pm

ook altijd even langs tweakers.net kijken,
Kameraexpress en fotokonijnenberg zitten ook in mijn vaste rijtje.

yoyo

Re: nokon D300 of D200s in aantocht?

Bericht door yoyo » do feb 01 2007 12:01 am

noogy schreef:op sommige webshops wordt deze camera aangeboden met het 17-200mm vr objectief... heeft iemand misschien een mening over dit objectief? aanrader of juist niet?
Als kitlens zul je waarschijnlijk de 18-200/donkerVR bedoelen en niet de 70-200/2.8VR

De 18-200VR is niet de meest degelijke lens.
http://www.bythom.com/18200lens.htm
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm

Zoek even verder op dit forum. Is genoeg over geschreven...

noogy

Bericht door noogy » do feb 01 2007 12:07 am

hehe, excusser mijn lompheid...

bij een van de bovengenoemde webshops ben ik even gaan shoppen, en kwam de volgende combi tegen:

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=17672

de d200 met een 18-70mm kitlens...

misschien dat dat wat is?

gr jeroen

yoyo

Bericht door yoyo » do feb 01 2007 12:10 am

noogy schreef:hehe, excusser mijn lompheid...

bij een van de bovengenoemde webshops ben ik even gaan shoppen, en kwam de volgende combi tegen:

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=17672

de d200 met een 18-70mm kitlens...

misschien dat dat wat is?

gr jeroen
Niet echt lichtsterk en geen VR, maar verder een heel behoorlijk objectief voor weinig.
http://www.bythom.com/1870lens.htm
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm

Maar wat gebruik je nu dan...? Heb je al niet een objectief in deze klasse.? Als ik je foto's zo zie heb je aanleg. Investeren in glas is duurzamer dan investeren in een DSLR.

noogy

Bericht door noogy » do feb 01 2007 12:15 am

thanx yoyo, voor het snelle antwoorden... zou je zelf zeggen, je kan deze redelijk doorsnee lens beter in de winkel laten liggen, en ivesteren in een wat lichtsterker objectief, of ga ik er vrij veel plezier aan beleven denk je?

ben zelf vrij impulsief in mijn aankopen qua lenzen, vandaar mijn vele vragen hierover :D

gr jeroen

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » do feb 01 2007 12:16 am

ik zou persoonlijk de D200 nemen met de 18-200 VR en een 50mm 1.4

yoyo

Bericht door yoyo » do feb 01 2007 12:23 am

noogy schreef:thanx yoyo, voor het snelle antwoorden... zou je zelf zeggen, je kan deze redelijk doorsnee lens beter in de winkel laten liggen, en ivesteren in een wat lichtsterker objectief, of ga ik er vrij veel plezier aan beleven denk je?

ben zelf vrij impulsief in mijn aankopen qua lenzen, vandaar mijn vele vragen hierover :D

gr jeroen
Het is een prima objectief. Een collega van me had er één tot het objectief overleed op zijn vakantie. Veel gebruikt, heel tevreden en overweegt er weer één te nemen.

Maar je hebt nu toch ook al een objectief op je D50? Welke is/zijn dat? Kun je niet beter iets toevoegen in plaats van vervangen. En als je vervangt, waarom niet een wat lichtsterker en duurzamer objectief. In die omgeving waar jij opereerd kun je wel wat duurzaamheid gebruiken lijkt mij... Ik ken alleen je budget niet. Dit laatste kun je oplossen door te gaan zoeken naar tweedehands glas.

Ik zou als ik jou was je D50 houden en bijvoorbeeld een AF-S DX Zoom-Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED toevoegen. Een goed advies kan ik echter niet geven, want je hebt nog niet gezegd wat je nu gebruikt. En je foto's hebben geen EXIF data meer.

yoyo

Bericht door yoyo » do feb 01 2007 12:29 am

Gevonden...
Nadat ik bij verschuren foto in breda ben binnengelopen en diverse gebruikersreviews op internet heb gelezen, werd het een D50 met een standaard 18-55mm lens. Al snel vond ik een goedkope zoomlens in de vorm van een nikkor 70-300mm, kwalitatief wat minder, maar ik heb toch gemerkt dat je er leuke dingen mee kan doen.. Vorige week heb ik er nog eentamron 17-50mm lichtgevoeligere lens bijgehaald, waar ik tot nu toe zeer tevreden over ben!
Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP Di II XR ?
Een 70-200VR zou een mooie toevoeging zijn. Echter erg duur en te groot voor jou denk ik.

Maar die AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED voegt niets toe. Dat geld kun je beter in je zak houden.
Laatst gewijzigd door yoyo op do feb 01 2007 12:41 am, 2 keer totaal gewijzigd.

noogy

Bericht door noogy » do feb 01 2007 12:29 am

ja klopt, alleen heeft efgelopen week ook mij het noodlot getroffen... mijn cameratas weggehaald, met al mijn objectieven erin en D50 body + grip... :(

kitlens: 17-50mm 3,5-5,6
tamron: 18-55mm 2.8
nikkor: 70-300mm waardeloos qua lichtsterkte :D

uiteraard goed ziek van geweest, mijn moed weer verzameld, en voorzichtig gekeken wat de moegelijkheden voor de toekomst zijn... Heb goede hoop op de verzekering! en ben er toch achtergekomen dat ik een strapje voorwaarts wil gaan, aangezien ik nu al tegen wat beperkingen van de D50 aanliep...

misschien dat mijn speurtocht naar een mooie nieuw objectief wat beter begrepen wordt, door de verdwenen objectieven die verdwenen zijn die ik hierboven geplaatst heb....

gr jeroen

yoyo

Bericht door yoyo » do feb 01 2007 12:38 am

Dat verandert de zaak.
Kijk welke brandpunten je het meest gebruikte. Kun je het af met primes of wil je zoom lenzen.

AF-S DX Zoom-Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED...?
en AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED...? (erg groot)

Kostbaar... maar dan heb je wel een groot bereik en maximale kwaliteit in twee objectieven. Kun je later nog eventueel converters toevoegen.

Welke beperkingen had je met de D50...?

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”