Twee hele ouwetjes dan, want tegenwoordig houd ik me nauwelijks met productfotografie bezig.
Die kleurtjes in die flesjes hebben werkelijk die felle kleuren.
Die zwarte korreltjes in die platte dekseltjes zijn laboratorium "kweekjes".
De dekseltjes met effen kleurtjes zijn voedingsbodems voor de kweekjes.
Met een technische camera van indertijd is het scherptevlak met "tilt" zo'n beetje plat van voor naar achteren gelegd.
Achterin dan waarschijnlijk halverwege door de flesjes heen. De scherptediepte die zich dan in de "hoogte" verspreid doet de rest
om
alles scherp te krijgen. Verder de flesjes toch "recht" ondanks dat je er redelijk schuin van bovenop er overheen kijkt.
De enige mogelijkheid om een dergelijke opname met een spiegelreflexcamera te maken is met een langer brandpunt tilt/shift lens.
Niet die van een standaard afgeleverde Nikonlens, want die heeft de tilt/shift beweging niet in dezelfde richting maar "vast" kruislings.
Waarschijnlijk komen de mogelijkheden van een tegenwoordige
"Hartblei" 120mm lens het dichtste in de buurt om zo'n foto te kunnen maken met een DSLR.
De scherpte van dergelijke vlakfilm opnamen is zodanig dat je de belletjes in de vloeistof boven in de flesjes kunt zien,
en tevens van de condensatie van de vloeistof tegen de binnenkant van het glas van het rode laboratorium buisje centraal op de voorgrond.
De scans van close-ups die je hieronder ziet zijn van slechte kwaliteit, omdat het om een oude lage resolutie (1200 dpi) flatbed scanner gaat
waarmee ik indertijd de 4x5 inch dia's heb gescand om het op het web te zetten. (Tegenwoordige scanners zijn veel beter).
Dus prik een beetje door de afgegeven kwaliteit van de scans heen die verder ook nogal wat ruis vertoont.
Werkelijke opnamen zijn een stuk strakker. Het gaat er even om als indicatie wat je "vroeger" als kwaliteit kon krijgen.
Close-ups:

.
Machine die voedingsbodems aanmaakt / uitvult in die platte dekseltjes.
Het scherptevlak is hier met "tilt" van rechts langs de machine naar links achteren gelegd, zodat alles van voor naar achteren scherp is.
De scherptediepte loopt als het ware schuin
in de diepte van de machine en door de dekseltjes in de voorgrond.