Vreemde rode 'pixel'

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
BoyeRijs

Vreemde rode 'pixel'

Bericht door BoyeRijs » di jan 26 2010 9:59 pm

Hallo allemaal,

Dit is m'n eerste post, er zullen er nog vele volgen. Ik vind het tof dat er een Nikon forum is, kunnen we lekker Nederlands praten he.

Maar ik heb dus sinds een week een Nikon D90 met de 18-105mm kit lens. En ik zette net wat foto's op m'n computer en er viel me iets heel raars op.
Er zit namelijk een rode 'pixel' of wat dan ook op elke foto, op de zelfde plek.

http://www.flickr.com/photos/boyerijs/4 ... 5/sizes/l/ < hier zie je 'm links boven de dakpunt.

Dit is ingezoomd:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb dus gekeken naar m'n 2e foto geschoten ooit met deze nieuwe D90, en ja daar zat hij ook al.

Weet iemand wat dit is, en wat ik er tegen kan doen?

Alvast bedankt!

Mark Verheijen

Re: Vreemde rode 'pixel'

Bericht door Mark Verheijen » di jan 26 2010 10:13 pm

Das een hot pixel. Ff langs Beverwijk; ze kunnen het daar softwarematig oplossen (remappen).

BoyeRijs

Bericht door BoyeRijs » di jan 26 2010 10:37 pm

Jep, ben er net zelf ook achter gekomen. Een hot pixel, schijnt een toch redelijk veel voorkomend probleem te zijn. Ook bij de wat duurdere camera's.
Jammer dit, moet ik maar even naar Beverwijk. Is dit zo gefixt of duurt het even?

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » di jan 26 2010 10:40 pm

Volgens mij is het zo gebeurd, maar ik weet niet of je er op kan wachten. Miss eerst even bellen voor een afspraak.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 27 2010 12:03 am

Als je de D90 vorige week gekocht hebt, zou ik er gewoon mee teruggaan naar de winkel. Volgens mij hoor je gewoon een andere mee te krijgen. Laat zij het probleem maar oplossen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

martijn1
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door martijn1 » wo jan 27 2010 5:36 pm

Patrick schreef:Als je de D90 vorige week gekocht hebt, zou ik er gewoon mee teruggaan naar de winkel. Volgens mij hoor je gewoon een andere mee te krijgen. Laat zij het probleem maar oplossen.
zo denk ik er ook over, als die nieuw is moet die gewoon naar behoren werken..zo niet moet de winkel het oplossen, zal toch te gek wezen dat jezelf op pad moet
http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » wo jan 27 2010 7:02 pm

De fotozaak die jou deze D90 heb verkocht is verplicht om deze om te ruilen in zo'n kort tijdbestek dat je hem hebt aangeschaft.

BoyeRijs

Bericht door BoyeRijs » wo jan 27 2010 7:32 pm

Als ze het verplicht zijn is dat wat ik ga doen.

Ik heb trouwens het Nikon service point gemaild en hun zeiden dat naar de winkel gaan niet de juiste optie is, 'want elke camera' kan dit hebben.

Ik bel morgen de zaak wel even of ze 'm ruilen.

martijn1
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door martijn1 » wo jan 27 2010 7:35 pm

wat was wel de juiste wijze volgens hun..?

BoyeRijs

Bericht door BoyeRijs » wo jan 27 2010 7:38 pm

U kunt de camera naar ons toesturen of deze langskomen brengen, wij kunnen de dode pixels dan voor u verwijderen. Dode pixels verwijderen duurt een half uur dus u kunt hier op wachten. Wij kunnen alleen pixels verwijderen die u op de foto ziet, niet op uw tft scherm. Dode pixels kunnen altijd en bij elke camera voorkomen, omruilen bij de winkelier is hierdoor niet nodig. Voor meer informatie over dode pixels verwijs ik u naar de handleiding van uw D90.

Dit ;)

martijn1
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door martijn1 » wo jan 27 2010 7:52 pm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Defecte_pixel

hop dat alles goed en netjes af loopt voor je, zal absoluut goed komen..maar zou toch een stukje blijdschap/vertrouwen kwijt raken als ik hem net nieuw had.. :?

BoyeRijs

Bericht door BoyeRijs » wo jan 27 2010 9:31 pm

Ach ja.. Wel apart, dan lees je een paar maanden alleen maar positieve dingen en reviews, en dan heb je zo'n rode pixel, typ je het bij google in het blijkt het toch een redelijk veel voorkomend probleem te zijn. :mryellow:

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » do jan 28 2010 4:33 pm

BoyeRijs,Fijn voor je dat het zo wordt opgelost hopelijk was dit eenmalig.Succ6 verder. :mrgreen:

BoyeRijs

Bericht door BoyeRijs » za jan 30 2010 12:00 am

Het is weer allemaal goed, heb vandaag een geheel nieuwe body kunnen ophalen bij de winkel. Ze deden helemaal niet moeilijk. Ben ik even blij.

Prettig weekend allemaal.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma feb 01 2010 7:01 pm

Germay schreef:De fotozaak die jou deze D90 heb verkocht is verplicht om deze om te ruilen in zo'n kort tijdbestek dat je hem hebt aangeschaft.
Ik weet dat het opgelost is intussen, maar toch: dit is niet waar. De wet zegt dat je de verkoper de kans moet geven om binnen een redelijke termijn voor een oplossing te zorgen. Dat kan het aanbieden van een vervangend product zijn, maar evengoed kan de verkoper het spul laten repareren. De eventuele kosten zijn dan wel volledig voor de verkoper uiteraard.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”